Planerat driftavbrott

Allmänna frågor och svar till och från Forza Motorsport.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Fredagen den 22/2 kommer vi att byta till en ny server. Det kommer att innebära följande:
  • Ett längre (ca 1 timmes) avbrott då besökarna bara kommer att få upp en webbsida där det står att vi uppdaterar till en ny server. Inga andra webbsidor fungerar.
  • Ett par kortare (någon minuts) totalavbrott. Under den tiden går det inte alls att kontakta servern...
Arbetet påbörjas omkring klockan 11:30.

Så nu vet ni om detta, så ni inte undrar om det är något fel på er utrustning...

Den nya servern har till skillnad från vår gamla, hårdvaru-RAID vilket innebär att driftsäkerheten ökar markant när vi nu inför RAID-5. För er som inte vet vad RAID-5 är så fungerar det så att om en hårddisk skulle gå sönder så märks det inte och man kan byta ut den i drift utan att någon besökare märker av några störningar.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Bara en påminnelse...
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

haha, bra bild ni har på startsidan, den har ju "verkligen" med saken att göra, lägg upp en större bild av den under avbrottet, så bilr inte så många arga.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-02-21 16:32 ]</font>
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hehe, jag gillar att meka med sådana objekt... :grin:
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hoppas allt fungerar nu! Kanske har jag glömt något...

Jag är åter på plats ca 16:30 om något skulle strula. Nu måste jag ut i snöstormen!