Max Mosley ger Ron Dennis en råsop!

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ron Dennis has suggested that there are loopholes in technical regulations; are you bracing yourself for further problems here?

He's always saying that. He was one of the ones telling everybody that we couldn't check traction control, and in the end, such a body of opinion built up saying that we couldn't check traction control that we felt bound to let it in and then the quid pro quo was getting rid of electronics in other parts. Well, once traction control and launch control and all these technologies became legal whose cars were sitting on the grid? Ron Dennis's, because the systems having become legal, he wasn't able to make them work, and it does lead us to believe that he would also not have been able to make a secret system, which we couldn't detect, that worked.

And it also makes us think that if he has the biggest electronics department of any team in Formula One, probably nobody else could either. Probably all that proved was that the whole of that business about we couldn't check the traction control was rubbish and a smokescreen. Dear old Ron, to his dying day, when he's long retired and in his bathchair, will still be saying people are bending the rules. When he says this, we say to him ‘tell us what?' and he can't. Then he says the problem is that the rules are not clear. The rules are clear, they are alright for everybody. We then say to him ‘Ron, tell you what, you and your very expensive lawyers, write a set of specific clear rules and we'll have a look at them.' That was seven years ago and I'm still waiting. I'm very fond of Ron, but I don't take too much notice of him any more.

Snacka om att totalsåga Ron Dennis. Är det någon förutom Jari som inte tycker att Ron är en gnällspik :cplain: ? Hela interjuven med Max Mosley finns förresten borta på f1-live.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

"once traction control and launch control and all these technologies became legal whose cars were sitting on the grid? Ron Dennis's, because the systems having become legal, he wasn't able to make them work"

Den delen var fan bäst. Var det tre lopp på raken som en McLaren-bil blev stående på gridden ifjol? Så jävla underbart å se Ron Dennis bortgjord :grin:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

:bang:

/E
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Mosley är en Ferrari lakej
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ozi,

I din värld är väl alla Ferarrilakejer? :razz:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu har ju Max tidigare medgivit att det var olyckligt att McLaren drabbades av FIA:s oklara regler, när ett par av McLarens tekniska innovationer preliminärt godkändes för att sedan underkännas när ett annat stall protesterade, främst den ytterst kostsamma diffen som även ledde till att McLaren fick köra med en gammal växellåda. Ett annat exempel var Beryllium som underkändes på Ferraris begäran av hälsoskäl. :roll: (men i flygindustrin är det inte farligt) Så jag kan tänka mig att Max inte är så glad på Ron, när Ron påvisat FIA:s inkompetens.

because the systems having become legal, he wasn't able to make them work, and it does lead us to believe that he would also not have been able to make a secret system, which we couldn't detect, that worked.
Kan ju även tolkas som att McLaren, till skillnad från en del andra stall, inte hade så mycket erfarenhet av LC innan det blev lagligt... :smile:
Som Patrick Head sa en gång, -Jag vet inte vilken matematik Max Mosley använder. (apropå förbjuda slicks)

Nu är ju inte Ron den enda att påstå att det inte går att helt kontrollera om någon kör med ett olagligt TC-system. Men alla andra har väl också fel, bara Max har rätt...
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-02-15 11:33, zz wrote:
Ozi,

I din värld är väl alla Ferarrilakejer? :razz:
Japp :grin: förutom Williams och Renault då kanske :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack AndersF1. Hade jag inte varit lite stressad hade jag fortsatt listan en bit till. Det jag vill poängtera är att FIA brutit som organisation på många sätt de senaste åren och regelverket har definitivt varit oklart om advokater från Ferrari måste tala om för FIA hur de skall tolkas och racestewards får sparken för att de inte vet vad som gäller. SEN kan vi ju snacka om det intelligenta med spår i däcken istället för slicks när det gäller racing.
Enzo eller Lemon kan väl passa på att förklara som står i reglerna om spårmönster vid målgång och påföljder om däcken mer ser ut som slicks?
Ta gärna med ett par exempel på anmärkningar...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Regler? Det är nog Cheevan som håller i den biten.

Och var det inte du, Jari som klagade på Michelins däck efter målgången på Spa ifjol?
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Men då satt dom ju inte på en finnrattad Mac, fattaruväl? :grin:
Anders

Inlägg av Anders »

Jag tycker att Ron Dennis gör helt rätt som säger vad han tycker om FIA´s regelverk Det är ju klart att en som Max Mosley inte håller med Ron när Mosleys arbetsgivare heter Ferrari.Ron Dennis
är kung.
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-02-15 16:49, Anders wrote:
Det är ju klart att en som Max Mosley inte håller med Ron när Mosleys arbetsgivare heter Ferrari.
Har du bevis på att Ferrari e hans arbetsgivare? Nej, var som jag trodde. Tycker du ska hålla dig till fakta.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ankan den 2002-02-15 18:28 ]</font>
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

:bang: haha, hur R.Denis snackat om fusk hela tiden, undrar ju vem som fuskade de senaste åren, Mika, hmhmhm, där snackar vi fusk i starterna, helt klart.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-02-15 15:13, Lemon wrote:
Regler? Det är nog Cheevan som håller i den biten.

Och var det inte du, Jari som klagade på Michelins däck efter målgången på Spa ifjol?
Jo och jag skulle inte tveka en sekund att göra det igen, trots en finnrattad bil på samma sulor.
(Fast jag skulle kanske inte vara lika känslig, speciellt inte om han vann) :wink:
Anki

Inlägg av Anki »

-Anders F1

Det är en fröjd att läsa dina inlägg, du resonerar så klokt och förnuftigt.