I Forzamästerskapet får Salo en känga på orättvisa grunder. Salo förklarade kvalprestationen i en intervju med Erkki Mustakari i depån och jag är ledsen för att jag inte fört fram det. Tio minuter innan grönt ljus meddelade man för Salo att man bytt ut hela bottenplattan på hans bil, trots att träningarna på morgonen gått alldeles lysande. Att byta tillbaks hade tagit en timme. Han var tia på morgonen och elva på eftermiddagen mer än en halv sekund snabbare än McNish. Den bottenplatta man bytte till försämrade varvtiderna med nästan två sekunder och de fick den aldrig att fungera. Till warm-upen hade man bytt tillbaks till den gamla med resultat att han var sjätte snabbast och hans lopp började med att han på bara några få varv körde upp sig massor av placeringar. För att vara en förare utan jobb till nästa år så körde han med andra ord synnerligen inspirerat och motiverat och det var på gränsen att han skulle fått poäng med tanke på.
Men som sagt, det är mitt fel att jag inte skrivit något. Jag var ju som bekant lite upptagen i helgen
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-10-03 06:30 ]</font>
Salo förlorare?
-
-