Gp Indy
Nej, motorerna skall vara samma spec, men inställningarna varierar. DC har väldigt svårt för att köra med en bil som är orolig baktill, medan Kimi snabbare finner sig till rätta. (Inte idelastiskt för Kimi heller, men han anpassar sig bra).
DC kör dessutom fortfarande med högerbroms så det kan alltid ta en liten stund till innan han kliver på. I övrigt går ofta önskemålen isär om inställningarna och de båda teamen jobbar i stort sett helt separat från varandra i utvecklingen av den optimala bilen. (Så länge dom är i garaget. Däremot får dom rapportera allt till högre instanser och det händer att Man för över inställningar från den ena bilen till den andra för att se om förbättringen gäller även den bilen. Inga bilar är dock helt lika, det finns nästan alltid utvecklingsdetaljer med olika specar i de olika bilarna och reservbilen speciellt är alltid en risk just på grund av detta.
DC kör dessutom fortfarande med högerbroms så det kan alltid ta en liten stund till innan han kliver på. I övrigt går ofta önskemålen isär om inställningarna och de båda teamen jobbar i stort sett helt separat från varandra i utvecklingen av den optimala bilen. (Så länge dom är i garaget. Däremot får dom rapportera allt till högre instanser och det händer att Man för över inställningar från den ena bilen till den andra för att se om förbättringen gäller även den bilen. Inga bilar är dock helt lika, det finns nästan alltid utvecklingsdetaljer med olika specar i de olika bilarna och reservbilen speciellt är alltid en risk just på grund av detta.
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Brutna Lopp pga tekniska fel, 2002, exkl. krascher
---------------------------------------------------------------------------
David:
* Australien
* Malaysia
Kimi:
* Malaysia
* Brasilien
* San Marino
* Spanien
* Österrike
* Storbritanien
* Tyskland
* Belgien
* Italien
* USA
Kimi har alltså brutit 8 lopp fler än David pga tekniskt fel, ganska imponerande facit (och säsongen är inte ens slut!). Konspirera gärna lite kring det, ni som har vanan inne, skillnaden är trots allt ganska anmärkningsvärd.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-09-30 22:46 ]</font>
---------------------------------------------------------------------------
David:
* Australien
* Malaysia
Kimi:
* Malaysia
* Brasilien
* San Marino
* Spanien
* Österrike
* Storbritanien
* Tyskland
* Belgien
* Italien
* USA
Kimi har alltså brutit 8 lopp fler än David pga tekniskt fel, ganska imponerande facit (och säsongen är inte ens slut!). Konspirera gärna lite kring det, ni som har vanan inne, skillnaden är trots allt ganska anmärkningsvärd.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-09-30 22:46 ]</font>
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Mercedes är sur över att Ron inte tog tysken av de två från Sauber? Nåja, en hyfsad konspiration iaf, helt okej, faktiskt, nästa lysande, kanske.
_________________
Kimi is awesome, his car control is the best i ever seen! -Peter Collins
I haven`t seen anything like this kid since Ayrton Senna! -Sergio Rinland
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-09-30 23:02 ]</font>
_________________
Kimi is awesome, his car control is the best i ever seen! -Peter Collins
I haven`t seen anything like this kid since Ayrton Senna! -Sergio Rinland
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-09-30 23:02 ]</font>
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Dessutom blev det väl nåt fel på tankapparaturen i Kanada som gjorde att han inte fick tillräckligt med soppa och fick sakta ned och bl.a. släppa förbi DC.On 2002-09-30 22:42, pUs wrote:
Brutna Lopp pga tekniska fel, 2002, exkl. krascher
---------------------------------------------------------------------------
David:
* Australien
* Malaysia
Kimi:
* Malaysia
* Brasilien
* San Marino
* Spanien
* Österrike
* Storbritanien
* Tyskland
* Belgien
* Italien
* USA
Kimi har alltså brutit 8 lopp fler än David pga tekniskt fel, ganska imponerande facit (och säsongen är inte ens slut!). Konspirera gärna lite kring det, ni som har vanan inne, skillnaden är trots allt ganska anmärkningsvärd.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-09-30 22:46 ]</font>
Detta tillsammans med Rubens torpedering i Monaco gör ju att Kimi endast haft 4 hyfsat problemfria lopp i år - lysande...
Kimis bil kanske används som testbil, eftersom de säger att det är olika fel hela tiden. Kanske därför han är snabbare än DC också - snabb men otillförlitlig bil.
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Tror faktiskt det här är lösningen. Antingen används Kimi som test objekt eller så vill han chansa mer. Det går väl att ändra och dona med motorerna elektoniskt så att de får olika livslängd även om de är lika.On 2002-10-01 00:34, AndersF1 wrote:
Kimis bil kanske används som testbil, eftersom de säger att det är olika fel hela tiden. Kanske därför han är snabbare än DC också - snabb men otillförlitlig bil.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Japp, när de har några nya pryttlar sätter de det på Kimis bil och sedan flyttar de över de saker som inte gick sönder och som var bättre på DC:s bil.
Ähh, bilen är helt enkelt för klent byggd, tillsammans med vanlig otur. Om du singlar ett mynt 12 ggr så är det inte omöjligt att få upp 10 krona och enbart 2 klave, liksom det kan komma tio svarta(?) vid 12 roulettsnurrningar. Kimi kör väl kanske lite hårdare och snabbare - högre genomsnittsvarv på motorn, större påfrestningar på vingar, bromsar och annat. Sedan verkar ju McLaren ha satt sina främsta på DC:s bil, som Newey, så lite handhavande/monteringsfel kan det förstås också vara. Nu hade ju visserligen inte Mika så tillförlitlig bil jämfört med DC de senaste åren, trots status som 1a. Om pryttlarna ligger på gränsen så behövs inte så mycket.
Ähh, bilen är helt enkelt för klent byggd, tillsammans med vanlig otur. Om du singlar ett mynt 12 ggr så är det inte omöjligt att få upp 10 krona och enbart 2 klave, liksom det kan komma tio svarta(?) vid 12 roulettsnurrningar. Kimi kör väl kanske lite hårdare och snabbare - högre genomsnittsvarv på motorn, större påfrestningar på vingar, bromsar och annat. Sedan verkar ju McLaren ha satt sina främsta på DC:s bil, som Newey, så lite handhavande/monteringsfel kan det förstås också vara. Nu hade ju visserligen inte Mika så tillförlitlig bil jämfört med DC de senaste åren, trots status som 1a. Om pryttlarna ligger på gränsen så behövs inte så mycket.
-
- Inlägg: 38
- Blev medlem: mån jul 01, 2002 02:00
- Ort: Solvalla
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Kanske berodde det på resignation?
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Rubens skulle må bra av att ta ett par lektioner av Torsten Flinck. Den akten duger inte ens som inträdesprov för roliga timmen på mellanstadiet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Tärnström; Hur menar du att han skulle ha agerat då? Jag vill minnas att ganska många efter Österrike i år ansåg att Michael skulle ha tagit det som en man, ställt sig högst upp på podiet och skitit högaktningsfullt i alla buanden. Men det passar alltså inte heller. Det krävs en gedigen skådespelarutbildning först, eller?
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Rubens skulle skämmas. Inget annat. Gäller även MS. De visste att de hade fuckat upp, i stället valde de att spexa till det på podiet.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 1252
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Moderator
- Inlägg: 11651
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Skämdes de? Det är möjligt att de gjorde men de gjorde sitt bästa för att dölja det med lögner och skådespeleri.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Det är väl deras ensak hur dom väljer att gå i mål. Har du problem med det så är det väl ditt problem. Alla vi riktiga renläriga F1 fans njöt.On 2002-10-01 12:21, JTarnstrom wrote:
Rubens skulle skämmas. Inget annat. Gäller även MS. De visste att de hade fuckat upp, i stället valde de att spexa till det på podiet.
Tärnström
Det viktigaste var att vi (inte du och Annefrans) och dom hade kul så här när allting ändå är över
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En [Schumacher]-intervju i samband med Suzuka:
Q: What was your reaction to the finish in Indy?
"I was happy. I think rarely it has happened to have two cars so close in the final moment over the line. As I said in Indianapolis I was happy for Rubens, because after Austria I felt I had to give back something, and that's what comes."
Q: Was there an element of Rubens misunderstanding what you wanted to do?
"Maybe there was. But I think the point is if we are happy with the result, and I think we expressed very clearly that we were happy, and I specifically was happy with the result, and that's all that counts."
Hur skall han ha det egentligen, antingen var det en miss och ett missförstånd ifrån Rubens sida eller också ville han skänka vinsten till Niles? Varför är det så farligt att säga sanningen i stället för att linda in sig i en massa konstiga och motsägelsefulla kommentarer?
Q: What was your reaction to the finish in Indy?
"I was happy. I think rarely it has happened to have two cars so close in the final moment over the line. As I said in Indianapolis I was happy for Rubens, because after Austria I felt I had to give back something, and that's what comes."
Q: Was there an element of Rubens misunderstanding what you wanted to do?
"Maybe there was. But I think the point is if we are happy with the result, and I think we expressed very clearly that we were happy, and I specifically was happy with the result, and that's all that counts."
Hur skall han ha det egentligen, antingen var det en miss och ett missförstånd ifrån Rubens sida eller också ville han skänka vinsten till Niles? Varför är det så farligt att säga sanningen i stället för att linda in sig i en massa konstiga och motsägelsefulla kommentarer?
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm