Vad ska zz göra nu?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Efter A1 hade du en sån fin signatur. Nåt i stil med "Hata Ferrariledningen...". Nu när det är herr Schumacher själv som har klantat till det, kan vi förvänta oss en motsvarande signatur fast den riktar sig mot Schumacher?

Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.

Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Antagligen njuta av årets sista deltävling i ingenjörsmästerskapet ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Var nu inte så bittra och inåtvända. Det måste väl finnas någon rallycrosstävling eller folkrace ni kan avnjuta. Där kör dom stänkskärm mot stänkskärm och alla är glada och lyckliga. De tävlingsformerna har publikfrieri som enda målsättning. Nu är publiken ändå så otacksam att det kommer ca 100 till 25.000 på en sådan "folkfest" fast biljettpriset är gratis-200 SEK.

Gällande F1 så är det yrkesmän som kör, publiken är kunnig (usa undantaget) och passionerad. Man behöver inte fjäska för dom med sandsäckar och dubbla poäng i sista loppet. Dom vill se snabba bilar, körda av proffesionella förare och njuta av ingenörskonsten.

Ferarriförarna som har det för närvarande bästa matterialet passar självfallet på att spexa lite och ha kul. Dom vet att det kommer andra tider då detta inte låter sig göras. Själv hade jag kungligt roligt åt amatörernas klantighet (en av Williamsförarna var helt övertygad om att ett lopp kan vinnas på 2á varvet, han fick ännu en gång bekräftat att fler än han har en matsmältningsapparat som fungerar :grin: )

Behållningen var en medlemms naivitet att spela på F1 och tro att de skulle slåss om segern i Ferarri fast loppet/sässongen/platsfördelningen i toppen var avgjord. :grin:

Nu längtar jag till Japans GP. :grin:

Någon som är spelsugen och vill sätta en hundring på vem som vinner. :wink:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Michael Schumacher visade ju verkligen vilket fullblodsproffs han är. Killen är ju för fan fullständigt socialt inkompetent. Hans världsbild sträcker sig så knappt utanför sittbrunnen att han är fullständigt oförmögen att inse konsekvenserna av sitt handlande. Gång efter gång visar han hur patetisk han är. Ta bara förra året när han började snyfta om att han skulle lägga av på grund av terroristattacken. Stackars Schumacher! Det är synd om honom i jämförelse med alla de som verkligen förlorade en anhörig den 11 september. Weltschmerz, tvi!

Hans patetiska presskonferenser. Nu har han bytt ut "honestly" mot "in all honesty". Han är så fullsketen med ljug att han måste understryka hur ärlig han är så fort han öppnar käften. Övertygande skådespelare.

Den siste människa jag skulle vilja dela skyttegrav med.

Ett geni bakom ratten, en social imbecill vid sidan av banan.

Tärnström

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En stor förare, en liten människa.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tärnan, du förväntas varken dela skyttegrav eller säng med Schumacher. Varför detta förakt av en gudabegåvad förare? Han har betalt för att köra bil, det gör han bevisligen hyffsat bra, orsaken till att han ger en presskonf. är att reglementet tvingar honom till det och för att det skall rinna in en och annan krona till stallets budget. Han är bevisligen en usel skådespelare och tråkig och tillgjord talare. Bedöm inte honom utifrån de kriterierna, se vad det är han presterar inom det han skall prestera. Grabben hade kul i USA, glädjs med honom.

Hur gick det förästen med han den där "blixten" i stcc, kom han överhuvud taget till prisutdelningen. Han är en avsevärt bättre talare än han är förare.

Så är det med många stora människor, som offrat allt för att bli bäst i något. Hur kul kille var W. A Mozart? Han ansågs av sin sammtid vara tramsig, barnslig, mm, men en gudabegåvad kompositör. Albert Einstein lär ha varit fullständigt odräglig att bo med. (enligt hans första hustru). Patrik Sjöberg sägs ha tvivelaktiga politiska åsikter, liksom den svenske 10 kamparen Dafgård.

Se inte scumacher som en kompis eller potentiell sexualpartner så skall du se att det känns lite bättre. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

I valet av ens favoritförare ingår inte bara talang bakom ratten och körsätt utan också hur man uppfattar föraren som person.

Schumacher må vara ett geni bakom ratten, men han är så långt ifrån en förare jag kan uppskatta pga av att han har egenskaper och en benägenhet att tänja på reglerna utöver det tillåtna m.m. Han är en stor patetisk skit helt enkelt fylld av förakt mot racingpubliken, men snabb på att köra bil... Det bevisade han igår. Tack och lov att karln snart är borta från det här.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

"Flash" åtnjuter betydligt större respekt i mina ögon. Han må ha sina brister i temperamentet men han sitter inte och hycklar på presskonferenserna. Den killen kan du läsa som en öppen bok. Schumacher däremot uppvisar ju patologiska lögnardrag.

Men jag tackar Schumacher för en sak. För varje skandal som han åsamkar sporten, desto närmre kommer vi en förändring av sporten.

Tärnström

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

ZZ, finns det något sicksackmannen skulle kunna göra som du inte skulle försvara?
Gäst

Inlägg av Gäst »

F1 förändras ständigt, både med och utan Schumacher.

Jag värderar inte Schumacher som person då jag inte känner honom lika väl som ni. Jag värderar det han gör på banan, presskonf är till för tabloidpressen och den intresserar mig inte. Jag ser det jag ser på banan och behöver inte förklaringar, bortförklaringar och annan rappakalja från ungdommar vars personlighet ännu inte är utvecklad och inte tillför mig något eller tillfredställer mitt bristande intresse för den samma.

I F1 tävlar man inte för publiken utan för sitt stall som betalar ens lön. I stcc tävlar man för publiken och bryr sig inte om hur det går med tävlandet, därav det povra intresset för biltävlingsbastarden. Om man tävlade för att just tävla så skulle publiken återvända och fler än 10 förare ställa upp. Som det är nu så försöker man krampaktigt tillrättalägga allt för att behaga publiken och det resulterar i att förarna väljer att göra något annat, nämligen söka sig till den tävlinsform som sätter föraren i centrum och inte publiken.

Att blixten åtnjuter större respekt i dina ögon visar bara på ett akut behov av nya glasögon. Varför intervjua honom, då borde det räcka med att visa honom på bild. :wink:

Varken jag eller majoriteten av F1 publiken såg någon skandal i USA. Vet inte vad du såg, jag såg 2 förare som i avslappnad samkväm visade hur oerhört hårt dom måste ha jobbat för att vara så överlägsna som dom var. Dessutom verkade dom ha kul. Liksom när Cal Lewis vann 4 OS guld i överlägsen stil.

Härligt att se framgångsrika människor, eller hur.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-30 11:26, Cuscino wrote:
ZZ, finns det något sicksackmannen skulle kunna göra som du inte skulle försvara?
Att köra på sin stallkamrat.
Att använda fysiskt våld utanför banan.
Att uppträda ohederligt mot sin huvudman (Ferarri)

Behöver du fler svar så säg bara till. :grin:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Äh, vad ni ojar er :cplain: Vart var ni när Senna skänkte segern till Berger på Suzuka 91 och när Mansell gjorde detsamma till Patrese Monza 92?

Jag inbillar mig inte att ni hade skrivit spaltmeter om kampen på banan och den andlösa spänningen om Schumacher korsat mållinjen som etta igår.

Enligt insiders så avsåg Schumacher inte att ge segern till Barrichello igår. Han klantade sig helt enkelt. Förmodligen var Schumi lika uttråkad som ni hemma i soffan och somnade strax före målgång eller nått.
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-09-30 11:31, zz wrote:

Att köra på sin stallkamrat.
Att använda fysiskt våld utanför banan.
Att uppträda ohederligt mot sin huvudman (Ferarri)
Han nöjer sig med att köra på konkurrenterna, samt att försöka sig på lite fysikt våld i paddocken... :cool:
"Television needs racing, a lot of racing, a lot of overtaking, not 'after you mate"

Sir Frank uppskattar riktig racing...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-09-30 11:07, LuckyStrike1 wrote:

I valet av ens favoritförare ingår inte bara talang bakom ratten och körsätt utan också hur man uppfattar föraren som person.
Yes box!

Här är Schumis personliga egenskaper:

1. Arrogant
2. Egoistisk
3. Självsäker
4. Total oförmåga att kunna leva sig in i andra människor tankar och känslor

Kort sagt, Maestro har alla egenskaper som krävs för att bli en fulländad F1-förare. Tärnan får försöka fixa en date och få det bekräftat.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Har för mig att jag har hört eller läst någonstans om att gentlemannamässighet skall vara en del av Formel 1. Är detta något som stämmer, eller är det bara ett tomt rykte?
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det försvann med brylkrämen på 50-talet.
Användarens profilbild
Integralmannen

Inlägg av Integralmannen »

Alla andra team är ju för fan ljus-år ifrån ferrari... ändra det så slipper vi dåliga race med dessa målgångar.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-30 12:08, Lemon wrote:
Äh, vad ni ojar er :cplain: Vart var ni när Senna skänkte segern till Berger på Suzuka 91 och när Mansell gjorde detsamma till Patrese Monza 92?

Jag inbillar mig inte att ni hade skrivit spaltmeter om kampen på banan och den andlösa spänningen om Schumacher korsat mållinjen som etta igår.

Enligt insiders så avsåg Schumacher inte att ge segern till Barrichello igår. Han klantade sig helt enkelt. Förmodligen var Schumi lika uttråkad som ni hemma i soffan och somnade strax före målgång eller nått.
Jag hade inget forum att skriva på 91 eller 92, hade du? :wink: Men gör det Schumachers agerande rätt att andra har gjrot liknande saker tidigare?

SChumacher avsåg säkert inte att skänka segern, det tror inte jag heller. Men att han överhuvudtaget fick för sig att göra något så här dumt, föraktfullt och patetiskt till att börja med är det jag kritiserar. Varför inte bara köra in som etta och tvåa och ge fansen en uppvisning i hur ett mästarstall ska fungera. McLaren och Williams gjorde det när de var överlägsna (minus Mansells idioti på Monza 92) så varför kan inte Ferrari och Schumacher göra det? Fjantigt och patetiskt men det bästa av allt är att det slår bara tillbaka på dem själva. Anledningar hopar sig till att Schumacher aldrig kommer att betraktas som den störste någonsin, den dag han väl lägger av och faller i glömska i något obskyrt schewiziskt landskap. :grin:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-09-30 12:47, Integralmannen wrote:
Alla andra team är ju för fan ljus-år ifrån ferrari... ändra det så slipper vi dåliga race med dessa målgångar.
Å fan, så det är alla andras fel att Schumacher och Ferrari "tvingas" uppträda på det här patetiska sättet alltså? Låter lite som Schumachers bortförklaringar - att skylla på andra. Jag förstår fortfarande inte varför de inte bara kunde ha kört i mål som överlägsen etta och tvåa ....

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-30 12:47, Integralmannen wrote:

Håller helt med dig integralis. Dax för garabbarna grus med oändliga resurser (BAR, Jaguar, Williams, McLaren) att skärpa sig lite och visa sina investerare lite resultat.

Det är väl det du anser, kan inte tänka mig att någon vettig människa tycker att Ferarri skall sänka sig till deras nivå!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Skillnaden mellan Japan -91 och USA -02 är att vare sig Senna eller Berger hycklade. Senna sa rakt på sak att det var payback för Bergers insatser under säsongen, Berger sa att han hellre vinner på riktigt.

Tärnström

Användarens profilbild
Integralmannen

Hmmm jag menar inget mer med mitt inlägg än att om dem andra teamen är bättre så finns inte möjligheten till gårdagens skådespel.
Jag bryr mig inte om att kommentera det helt enkelt.
Det största problemet är inte huruvida ferraris förare beter sig dumt, utan det faktum att de har möjligheten att göra det.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Håller inte med. Det kommer att komma säsonger där vissa stall är totalt överlägsna. Det för med sig ett visst ansvar gentemot sporten, någo som Ferrari och deras förare har visat attde inte klarar avatt förvalta.

Tärnström

Användarens profilbild
Integralmannen

Håller iofs med dig Tärnström, men det största problemet med tråkiga race/F1 idag, är ju inte att ferrari beter sig som dem gör. De andra teamen är helt enkelt för jävla dåliga i ren jämnförelse.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tärnan sluta nu vara bitter och inåtvänd. Njut av skådespelet.

2 blasé förare måste få ha lite kul. Det tycker jag att vi som betalar deras löner är värda.

Om några år så är den tiden längesen förbi och då får vi någon annan som brillierar.

Förästen, var det inte i något lopp som en snubbe övertog sin teamkamrats bil i depån? Det kallar jag stallorder. :wink:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och vilket otroligt skådespel sen ... publiken på Indy var verkligen överförtjust igår :roll:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Om jag vill se skådespel hyr jag en video eller går på teater. Inte fan vill jag ägna två timmars för att väntapå att två pajasfigurer ska spela apa på ett podium.

Tärnström

Gäst

Inlägg av Gäst »

Publiken i USA är verkligen känd för sin passion för F1, sin kunnskap mm. Dom vet mer om olika pizzatoppingar och blaskig öl än F1.

Varför hyrde du inte en video?

Det finns video om F1 sässongerna 94, 95, 00, och 01 ute, någon som kan tänkas behaga dig? :grin:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag vet inte om ZZ:s som vanligt överlägsna och snobbiga attityd mot den amerikanske F1-publiken stämmer. F1 är ju en klar nischsport i USA och folk som intresserar sig för nischsporter brukar ofta ha större kunskap om sin sport än de som bara följer massan och t.ex. hejar på det populäraste laget i en av de populäraste sporterna i sitt land/världsdel (läs: Europeer som hejar på Ferrari i F1). Så liksom hängivna baseball/NASCAR/etc-fans i Sverige så tror jag även att hängivna F1-fans i USA förstår mer av F1 än många europeiska fans, t.o.m. kanske mer än ZZ?

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-09-30 14:56, AndersF1 wrote: de som bara följer massan och t.ex. hejar på det populäraste laget i en av de populäraste sporterna i sitt land/världsdel (läs: Europeer som hejar på Ferrari i F1)
Stort Tack!
Det är det jag alltid har sagt.
Håller man på Ferrari så kan man egentligen ganska lite om formel-1 eller racing överhuvudtaget. Men man försöker verka lite insatt bara, på ett lite trevligt sätt. Säga, jamenjavisstja, Ferrari är ett bra stall, de vinner ju - jo jag tycker om dem - de är bra.
Det är ungefär som att tycka att Clas Elfsberg är en trevlig kille :smile:
/Jan
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Fast Clas Elfsberg framstår ju som en trevlig kille ... :wink:

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-30 14:56, AndersF1 wrote:
Jag vet inte om ZZ:s som vanligt överlägsna och snobbiga attityd mot den amerikanske F1-publiken stämmer. F1 är ju en klar nischsport i USA och folk som intresserar sig för nischsporter brukar ofta ha större kunskap om sin sport än de som bara följer massan och t.ex. hejar på det populäraste laget i en av de populäraste sporterna i sitt land/världsdel (läs: Europeer som hejar på Ferrari i F1). Så liksom hängivna baseball/NASCAR/etc-fans i Sverige så tror jag även att hängivna F1-fans i USA förstår mer av F1 än många europeiska fans, t.o.m. kanske mer än ZZ?
För det första är det en egenskap hos mottagaren om han/hon känner sig underlägsna, själv har jag ingen som helst känsla av att vara överlägsen.

Jag är övertygad att den absoluta majoriteten av besökarna såg F1 för första gången i sitt liv. Jag brukar se base boll när jag är i USA, men är fullständigt ointresserad av sporten. Dock är det kul att känna stämningen, dessutom blir jag bjuden på matchen av mina affärsbekanta där, liksom många av F1 besökarna på "tegelhögen" blev.

Har hållit på Ferrari sedan Ronnie gick bort. Det var ingen kul period på si sådär 20 år. Som halvitalienare så tror jag att ni har lite förståelse. Anntag att Volvo körde F1, vem skulle du/ni hålla på? Det var väl lite "main stream" att hålla på Rydell i BTCC? Har viss förståelse att svenskarna gjorde det, dock verkar inte förståelsen vara ömsesidig!

Jag utger mig inte för att vara en expert, till skillnad från er. Dock så vet jag vad jag gillar och det räcker för mig. Har full förståelse för MS/RB lekstuga i sammband med målgång, glädjen blev inte mindre av att AnFRAN torskade 100 SEK

Jaha, "Håller man på Ferrari så kan man egentligen ganska lite om formel-1 eller racing överhuvudtaget. Men man försöker verka lite insatt bara, på ett lite trevligt sätt. Säga, jamenjavisstja, Ferrari är ett bra stall, de vinner ju - jo jag tycker om dem - de är bra." Tror du att Giovanni och Romeo i Palermo är av samma åsikt. Här lyser ignorannsen fram.

Är det avsaknaden av Svenska framgångar de senaste 20 åren i F1 som gör att du är så bitter. Var uttalandet lika giltigt 1990 till 1998? jajo, gör inte som papegojorna, täk efter vad du skriver så slipper du pinsamheter.

Forza Ferrari

DC om JPM

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-09-30 17:30 ]</font>
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-09-30 17:29, zz wrote:

Jaha, "Håller man på Ferrari så kan man egentligen ganska lite om formel-1 eller racing överhuvudtaget. Men man försöker verka lite insatt bara, på ett lite trevligt sätt. Säga, jamenjavisstja, Ferrari är ett bra stall, de vinner ju - jo jag tycker om dem - de är bra." Tror du att Giovanni och Romeo i Palermo är av samma åsikt. Här lyser ignorannsen fram.

Är det avsaknaden av Svenska framgångar de senaste 20 åren i F1 som gör att du är så bitter. Var uttalandet lika giltigt 1990 till 1998? jajo, gör inte som papegojorna, täk efter vad du skriver så slipper du pinsamheter.
Mitt påstående var av generaliserande natur, men det var det för
att i generella termer så stämmer det för de som påstår sig gill a Formel-1 i Sverige. Du är ett undantag förhoppningsvis :smile:
Min förra kärring gillar Ferrari, men det var bara för att hon har en syster som bor i Viareggio. Hon brukar få lite T-shirts och Ferraripryttlar efter mina racingresor. Så helt Ferrarifientlig är jag inte. Jag är bara trött på folk som säger att de gillar Ferrari men inte har någon koll helt enkelt.
Kan verka lite elitistiskt, men sån är jag. :smile:

Att Sverige inte haft någon F1-förare de senaste 11 åren har inte något med saken att göra. För övrigt så gillar jag Baseball, dock inte lika mycket som på min aktiva tid i Stora Tuna Baseballklubb.

En papegoja är en fågel med många färger i klädedräkten.En av dessa färger kan vara röd.
/Jan
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Trä eller alumninium?

Tärnström

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

För det första är det en egenskap hos mottagaren om han/hon känner sig underlägsna, själv har jag ingen som helst känsla av att vara överlägsen.
Nu var det din överlägsna attityd jag kommenterade. Att du inte ÄR överlägsen vet vi nog... :smile:
Jag är övertygad att den absoluta majoriteten av besökarna såg F1 för första gången i sitt liv.
Vad baserar du det antagandet på? Om man t.ex. tittar in på Atlas BB så ser man ju att många amerikanska F1-fans där brukar besöka flera F1-lopp även i Europa och en del har gjort så sedan 50- och 60-talet. Dessutom är det vad jag har förstått många utländska besökare på USA:s GP, alltså F1-fans ifrån Syd/Mellan-amerika, Europa, Asien, etc.. Att gå på Baseball när man ändå är i New York eller San Francisco är ju inte samma sak som att ta sig till Indianapolis, som inte precis är det vanligaste resmålet för en turist eller affärsman.
gör inte som papegojorna, täk efter vad du skriver så slipper du pinsamheter.
Det rådet vore det kanske bra om fler tog till sig. Kasta sten i glashus, etc. :smile:

Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-09-30 17:45, JTarnstrom wrote:
Trä eller alumninium?

Tärnström
Magnesium!

/Jan
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Grabbar! I'm out of here... Den här killen är inte att leka med.

Tärnström

Gäst

Inlägg av Gäst »

Min mamma kommer från Venedig, morfar är från San Marino. Är i Italien ca 2-3 ggr/år. Kan även tänka mig att hålla på Minardi (om dom skärper sig och Flygbolagsdirektören säljer flottan och investerar i F1) och Fisichella. :grin:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Trulli?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-09-30 12:17, Lemon wrote:
Här är Schumis personliga egenskaper:

1. Arrogant
2. Egoistisk
3. Självsäker
4. Total oförmåga att kunna leva sig in i andra människor tankar och känslor

Kort sagt, Maestro har alla egenskaper som krävs för att bli en fulländad F1-förare. Tärnan får försöka fixa en date och få det bekräftat.
Schumi verkar faktiskt totalt omedveten om varför folk tittar på F1, vilket inte minst hans omedelbara jubel efter A1 tyder på, plus gårdagens manöver.
Annars kan man nog säga att de där 4 egenskaperna väl är det som definerar en psykopat?

Om man jämför med zz så stämmer ju 4:an klart bra, eftersom han bland annat tycker att det viktigaste med F1 är att Ferraris förare har kul, och av de som läst han texter här så kan nog många stämma in i 1:an också. Någon tvekan i sina analyser verkar han inte heller ha, så 3:an kvalar nog också in. Egoistisk kan man väl kanske se hans strävan efter Ferrariansk överlägsenhet och speciellt Schumachers, vilket ju berövar oss andra möjligheten att njuta av lite racing. Så BB-versionen av ZZ kvalar nog tillsammans med sin idol in bland psykopaterna. :wink:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag är övertygad att den absoluta majoriteten av besökarna såg F1 för första gången i sitt liv.
Det där vet du inte ett dugg om. Ta reda på fakta först. Ett av F1:s problem i USA är att flertalet amerikaner varken vet vad det är eller bryr sig om det. Det är den publiken F1 vill nå. Stunts som igår gör det inte lättare att väcka deras intresse direkt.

Publiken som idag besöker F1-loppet på Indy, och enligt flertalet marknads. och publikundersökningar har gjort det sedan 2000 är ditresta europeér och amerikanska F1 entusiaster med minst lika god insikt och inblick i sporten som vi här på forumet t.ex. DEn absoluta majoriteten av publiken igår bestod av amerikanska F1 entusiaster och ditresta européer. F1 vill nå en bredare publik i USA och den köpkraften. Nu lär det inte bli lättare.

Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-30 17:58, ANFRAN wrote:
Trulli?
Är inte han nordafrikan?
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-30 18:26, LuckyStrike1 wrote:
F1 entusiaster med minst lika god insikt och inblick i sporten som vi här på forumet
Gud bevare oss från den amerikanska F1 publiken. :grin:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-09-30 19:00, zz wrote:
On 2002-09-30 17:58, ANFRAN wrote:
Trulli?
Är inte han nordafrikan?
Japp, enligt den norditalienska definitionen på Nordafrika så är han det. Så även Fisichella som kommer från Rom. senast jag kollade på en karta låg Rom söder om Florens (där Afrika börjar enligt norditalienska definitionen).
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Finns det några folkslag du tycker om zz?

Kepsjäveln passar dig fint, zz!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-09-30 19:04 ]</font>
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Förresten, finns det någon F1-förare som varit så mycket i blåsväder som Michael Schumacher? Skulle inte tro det. Han kan i alla fall konsten att reta gallfeber på folk. Särskilt på folk som häckar på F1-forum.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-09-30 19:04, LuckyStrike1 wrote:
[Schumacherfans] så klart! [Schumacherfans] tycker bara om sig själva.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-30 19:04, LuckyStrike1 wrote:

Kepsjäveln passar dig fint, zz!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-09-30 19:04 ]</font>
Jag tycker om alla folkslkag, alla har sina förtjänster.

Det jag ogillar är plantageägarsöner vars föräldrar betalar för att deras snorungar skall förstöra för de duktiga killarna som skulle kört i deras ställen. Killar som någon tror på (mer än pappa) och är bredd att investera i deras framtid att få göra det dom älskar mest.

Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

On 2002-09-30 19:13, zz wrote:
Det jag ogillar är plantageägarsöner vars föräldrar betalar för att deras snorungar skall förstöra för de duktiga killarna som skulle kört i deras ställen.
Och varför just plantageägarsöner? Det gäller nog för de flesta förare att deras föräldrar hjälpt dem i karriären. Racing är ju inte direkt en fattigmanssport.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vet inte om följande förare har rika föräldrar.

Kimi
Häkkinen
Salo
Schumachers
Frenzen
Magnussen
Lauda
Fisichella
Würtz
Trulli
Button
mfl