Sauber borde vara pålitligast, med tanke på att de kör med 1 år gamla Ferrari-motorer som redan ifjol var pålitligeten själv. Däremot har de kanske egen transmission? Motor och transmission är väl det som oftast går sönder om nåt pajar.
On 2002-02-14 15:52, Ankan wrote:
NI får göra en lista över vilka som kommer ha bäst driftsäkerhet i år.
1. Ferrari
2. Sauber
3. Mclaren
4. Williams
5. Svår tippat, finns flera stall man kan tänka sej här.
P.g.a av den nya bilen o alla otestade delar? tror dom kommer köra F2001/2002 i första racet. och på så sätt få alla delar att hålla hela racet. Men det återstår att se, senast söndag ska dom bestämma sej.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ankan den 2002-02-15 18:28 ]</font>
Gamla bilen kommer att funka utomordentligt bra. Jag minns hur det såg ut på Suzuka när enbart MS hade alla utvecklingsdetaljer, samt specialdäck kanske
Tänk på hur McLaren gjorde 99. De övervägde att köra med 98 års bil p.g.a. tillförlitligheten men valde den nya bilen och chansade. Supersnabba men vad hjälpte det? Tror nog Ferrari gör alldeles rätt i detta fall. Speciellt med tanke på att 2001:an visat sig duglig under testerna jämfört med de andras 2002:or.
Jag sätter helst Ferrari högst upp på tillförlitlighets-listan De är oerhört duktiga på att bygga hållbara bilar. Dock så måste man säga att de gör rätt i att köra de första racen 2002 i F2001'orna, allt för att slippa bryta några race och förlora viktiga poäng mot Williams/McLaren
1. Ferrari
2. Sauber (favorit i repris )
3. McLaren
Men antagligen kommer Ferrari vara bra på det området, men det finns ju en chans att de är lite skörare i år, om rykterna har någon som helst substans.
On 2002-02-18 13:20, Ozikahn wrote:
Önskelistan
1. McLaren
2. Williams
3. BAR
Men antagligen kommer Ferrari vara bra på det området, men det finns ju en chans att de är lite skörare i år, om rykterna har någon som helst substans.
Jag vet, nu var det ingen hänsyn tagen till avkörningar utan hur pass bra materialet håller. Tror helt enkelt inte att spisen kommer funka så bra...för mycket ris i den.
Dom borde utveckla en egen spis i samarbete med Alfa, då skulle det bli åka av