Efter år och år av kämpande för överlevnad känns det lite grann som Minardi trots allt har en viss typ av framtid, tack vare Paul Stoddart.
Stallet har inte bara överlevt de två senaste åren. De har också tagit poäng och de har klart elelr är nära att göra klart med flera nya sponsorer. Dessutom kommer de nästa år att köra med antingen Cosworth eller Ferrari som det ser ut - kan bli en riktigt höjdare
Och det bästa av allt - det verkar som de för första gången på många år inte behöver kompromissa bort talang mot förare med rika sponsorer bakom sig. Visst behöver de tillskott från förarsponsorer fortfarande, men de verkar kunna lämna förare a lá Yoong bakom sig och istället satsa på lite mer namnkunniga förare. Både Justin Wilson och Anthony Davidson är på gång inför 2003. Hoppas bara man slipper äta upp det här nu lagom till säsongsstarten i Melbourne 2003.
Forza Minardi
Stoddart det bästa som hänt Minardi
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Nja, de har väl kommit sist förut? Vad jag menar är att det nu verkar finnas ett litet realistiskt hopp om framtiden för Minardi för första gången på länge. Lugnt och säkert har Stoddart strukturerat om stallet, de får TV pengar nästa år också, sponsorer är på gång och det viktigaste av allt - Minardi får positiv press. Visst, det är mest i "fackpress" men ialla fall, de uppmärksammas på ett helt annat sätt. Nästa år kan de för första gången på evigheter ha chans att köra med konkurrenskraftiga motorer. Jag tycker det ser positivt ut, det kan finnas en framtid för Minardi i pengacirkusen F1 och Formel 1 behöver stall som Minardi även om de kommer sist.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
Har alltid känt för Minardi.. med sin lilla budget och sina betalförare har man ändå uppnått häpnadsväckande bra resultat genom åren. Jämför man t.ex förra säsongen och denna resultatmässigt med ett team som Jaguar blir ju bilden rätt klar, jag menar Minardi har ju en motor från forntiden och inte i närheten av Jaguars pengakassa.. ändå har ju Webber stundtals slagits med Jaggorna.
Dessutom tycker jag det verkar som om det lilla teamet är väldigt duktiga på att ta ut det mesta ur det material dom har, t.ex kunde dom ju inte ha så mycket downforce i början av säsongen då dom inte fick servostyrning förrän Monaco om jag minns rätt.. jag tror det var först vid A1 som bilen var såpass lätt att dom liksom alla andra team fick vikta upp den och därigenom kunde placera vikt mer gynnsamt.. sett till svårigheter som detta är det ju inte konstigt att dom åker runt på kvaltider som är ca 3sek långsammare än andras.. eller jo, det är kanske precis det det är.. konstigt att dom inte är ännu längre efter.
När det gäller Ferrari motorer så är nog det tyvärr helt oupnåeligt, 15mille i pund är väl typ hela minardis budget.. men cosworthmotorn har ju åtminstone givit både Arrows och Jagga hyfsat prestanda, problemet är väl bara att til nästa säsong så kommer väl toppteamen med vxl-låda och bakvagn a´la Ferrari -02 och då blir avståndet detsamma..
Jag hoppas hur som helst att Minardi får till det till nästa säsong, nu ryktades det ju om att man skulle slippa betalförare typ yoong och det vinner man ju massa på.
Dessutom skall dom ha heder av att dom har en väldigt ppen attityd gentemot press och fans, å andra sidan har dom ju kanske inte så många tekniska innovationer att hemlighetshålla för de andra teamen.
//mopar
Dessutom tycker jag det verkar som om det lilla teamet är väldigt duktiga på att ta ut det mesta ur det material dom har, t.ex kunde dom ju inte ha så mycket downforce i början av säsongen då dom inte fick servostyrning förrän Monaco om jag minns rätt.. jag tror det var först vid A1 som bilen var såpass lätt att dom liksom alla andra team fick vikta upp den och därigenom kunde placera vikt mer gynnsamt.. sett till svårigheter som detta är det ju inte konstigt att dom åker runt på kvaltider som är ca 3sek långsammare än andras.. eller jo, det är kanske precis det det är.. konstigt att dom inte är ännu längre efter.
När det gäller Ferrari motorer så är nog det tyvärr helt oupnåeligt, 15mille i pund är väl typ hela minardis budget.. men cosworthmotorn har ju åtminstone givit både Arrows och Jagga hyfsat prestanda, problemet är väl bara att til nästa säsong så kommer väl toppteamen med vxl-låda och bakvagn a´la Ferrari -02 och då blir avståndet detsamma..
Jag hoppas hur som helst att Minardi får till det till nästa säsong, nu ryktades det ju om att man skulle slippa betalförare typ yoong och det vinner man ju massa på.
Dessutom skall dom ha heder av att dom har en väldigt ppen attityd gentemot press och fans, å andra sidan har dom ju kanske inte så många tekniska innovationer att hemlighetshålla för de andra teamen.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Just det - Minardis Thunder in the Park
ska vi inte glömma här, något Paul Stoddart införde förra året. Stallet öppnar upp för två dagar på Donington Park där fans kommer närmare F1 bilar än någonsin tidigare. Höjdpunkten på det hela är ett race mellan 8 stycken tvåsitsiga Minardi F1:or, med passagerar bakom förare som Minardis nuvarande, PAul Stoddart själv, Nigel Mansell, Damon Hill m.fl. Tänk att Minardi med minsta budgeten av alla kan göra något sådant här när toppstallen inte kan göra det. för toppstallen men för Minardi.
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
Instämmer med Färskrom: Ta emot kepsjävlen,zz!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-09-22 11:29 ]</font>
ska vi inte glömma här, något Paul Stoddart införde förra året. Stallet öppnar upp för två dagar på Donington Park där fans kommer närmare F1 bilar än någonsin tidigare. Höjdpunkten på det hela är ett race mellan 8 stycken tvåsitsiga Minardi F1:or, med passagerar bakom förare som Minardis nuvarande, PAul Stoddart själv, Nigel Mansell, Damon Hill m.fl. Tänk att Minardi med minsta budgeten av alla kan göra något sådant här när toppstallen inte kan göra det. för toppstallen men för Minardi.
_________________
Ferrari, Schumacher och Österrike 2002=SKANDAL.
Instämmer med Färskrom: Ta emot kepsjävlen,zz!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-09-22 11:29 ]</font>
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
-
- Inlägg: 317
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
En konstig sak bara... jag försökte både i ungern och italien att hitta kepsar och merchendise om Minardi men hittade inget alls.... Är jag den enda som tycker det vore ball att gynna teamet genom att köpa en keps eller två? Eller är det någon som har sett Minardi grejer till salu och helst då sånt som man vet ger teamet något tillbaka ekonomiskt.
Moderator-polis
-
- Inlägg: 2144
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
Om man Googlar lite försiktigt så kanske.......
här:
http://www.grandprixlegends.com/showite ... ype=Single
här:
http://www.grandprixlegends.com/showite ... ype=Single
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden