Fortuna Honda Gresini

MotoGP, Roadracing, Speedway, Cross, m.m.
Loranga

Inlägg av Loranga »

Teamet "Fortuna Honda Gresini" presenterades idag. Det som kan vara av intresse är att Katoh har valt att köra på Michelindäck:
Bild
Loranga

Inlägg av Loranga »

...vilket verkar ha gått bra. Katoh klarar nog av Michelin också :smile:
Mattias

Inlägg av Mattias »

Fast han "valde" inte Michelin. De cyniska betraktarna anser att Honda blev oroliga av Katohs framfart på Dunlops under försäsongen. Att förlora ansiktet är som bekant det värsta som kan hända en japan, och det skulle kanske hända om en nybörjare på en "gammal" tvåtaktare spöar Hondas nya stolthet RC211 framförd av den regerande 500-världsmästaren. Så Honda såg till att Katoh blev tvungen att köra på Michelin. Fast det verkar inte ha hjälpt, eftersom han fortfarande är rätt snabb. Intressant att se deras nästa drag i dramat...
Loranga

Inlägg av Loranga »

Precis. Jag postade följande meddelande på Forzas gamla bulletin board förra året (när Honda tog sin femhundrade vinst (Suzuka)) som kommentar till en Hondaälskare:
Vidrigt, vidrigt
Honda är, och förblir, the evil empire.
Har du läst VARFÖR jag tycker så om Honda (eller snarare HRC)?

Honda bygger väligt trevliga motorcyklar, jag skulle själv kunna tänka mig att äga en. Och jag skulle definitivt rekommendera en nybörjarmotorcyklist att skaffa en Honda.

Dock gillar jag inte HRC:s behandling av sina förare. Hyckleri och lögner fram och tillbaka. Yamahaförarna får tillgång till samma delar, spelar ingen roll vilket team du kör för (förutsatt att du är fabriksförare).

Under förra säsongen fick Okada helt plötsligt inte tillgång till de delar han hade förut. Samma gäller Crivillé. Dock satt de delarna monterade på Rossis hoj. Jag tror jag såg 5 st olika NSR 500 under samma lopp i fjol (tror det var Assen eller Brno).

Kan du verkligen sympatisera med en sådan organisation?
Jag står fortfarande för vartenda ord.