Trodde att det här var en plats på internet där vi diskuterade F1!
Tänk så fel man kan ha!
Ska vara kvar en vecka till sedan tror jag att det
får vara bra med Forza-motorsport!
On 2002-09-16 07:10, Zetor wrote:
Inga komentarer till Björn Wirdheims seger?
Vad menar du Zetor?
Kommentarer här på Forza, eller i TV och tidningar?
Här kommenteras det ju för fullt i forumet för "övrig motorsport" och jag tycker nog det har skrivits och sagts en hel del i övrig media också.
Vad menar du Zetor?
Här kommenteras det ju för fullt i forumet för "övrig motorsport" och jag tycker nog det har skrivits och sagts en hel del i övrig media också.
Ber om ursäkt, har aldrig kollat på övrig motorsport!
On 2002-09-15 21:30, zz wrote:
Att vara tysk har inget med nazismen att göra, som du vill påskina.
Kanske det, men jag kan väl inte hjälpa om "Deutschland über alles" får mig att tänka på nazismen?
Däremot så kränks de mänskliga rättigheterna i Brasilien dagligen... ...Fortsätt att visa din ignoranns.
Hemskt, men vad kan vi göra åt detta?
Just av den anledningen skippade Tyskarna den texten redan på 50-talet. Nu är den Tyska nationalhymnen betydligt mindre nationalistisk - som den Svenska ungefär...
On 2002-09-16 11:06, Lotus 78 wrote:
Just av den anledningen skippade Tyskarna den texten redan på 50-talet. Nu är den Tyska nationalhymnen betydligt mindre nationalistisk - som den Svenska ungefär...
Du tänker på vår längtan efter fornstora dar då vårt namn flög ärat över jorden
Vad menar du Zetor?
Ber om ursäkt, har aldrig kollat på övrig motorsport!
Fel av mig, "Övriga bilsportklasser" heter det nu för tiden.
Jag har ingen aning om hur texten i den tyska nationalsången går nu förtiden och jag tycker inte att det spelar någon större roll heller. Den ger säkert ingen bra bild landets befolkning, lika lite som den svenska speglar svenskarna.
Även om man givetvis aldrig får glömma vad som hände så måste man väl ändå ge landet en chans att gå vidare, utan att man alltid skall förknippa tyskland med vad som hände under andra världskriget. För övrigt, med tanke på valresultatet, så borde vi kanske sopa framför vår egen dörr först?
Försök hålla diskussionerna till F1. Den här typen av tjafs gör bara att nya besökare drar sig för att ge sig in i diskussioenrna. Förlägg det till Klotterplanket där det hör hemma i stället.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
On 2002-09-16 21:53, JTarnstrom wrote:
Försök hålla diskussionerna till F1. Den här typen av tjafs gör bara att nya besökare drar sig för att ge sig in i diskussioenrna. Förlägg det till Klotterplanket där det hör hemma i stället.
Tärnström
Det är nog en bra idé, men hur många topics är det inte som spårar ur till att handla om en keps eller annat "internt" tjafs?
Ja då kan vi väl skippa ämnesrubrikerna överhuvudtaget och starta en gästbok istället. Kepsar gör åtminstone ingen förbannad av något annat skäl än att det är en urspårning. Om två eller flera vill diksutera nazism eller mellanöstern får de göra det där det hör hemma - på klotterplanket.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.