Kalkoner inom F1

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Hmm, underligt, ämnet avhandlas även i veckans "Ask Nigel"(Roebuck):
http://www.autosport.com/featuresasknig ... =20478&s=5
Han skriver bl.a. om Andrea Moda.
Läser han Forzas bulle och hittar på frågor därefter? Jag tycker det här har hänt ett par ggr förut...

Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-09-04 18:43, Lemon wrote:
On 2002-09-04 17:29, llowgren wrote:

Han blev ju utkvalad av en finländare trotts att han har en totalt överlägsen bil.
Höjden av skam.
Japp, han borde skämmas som körde om honom och kom tvåa...

Fy skäms Rubens! :smash:

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-09-04 17:29, llowgren wrote:
On 2002-09-04 16:42, Lemon wrote:
Hur fan kan Rubens få 10 poäng
Tycker det där är skumt också, verkar som om Rubenlover's är det senaste. Han blev ju utkvalad av en finländare trotts att han har en totalt överlägsen bil.
En klar produkt av grupptryck!
Självklart hade Kimi förtjänat tian, men han måste prestera bättre när det gäller. Han tappade trots allt tre platser i racet och bröt dessutom. Rubens reste sig från kvalet och gjorde bättre ifrån sig än väntat, medan hakan bara gjorde sådär lagom bra ifrån sig.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Förresten apropå kalkoner;
Vilka minns MTVs intåg i karusellen och vad dom ville åstadkomma? Hur bra gick det då? Jo, klockren kalkon.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-09-04 22:48, Jari wrote:
Rubens reste sig från kvalet och gjorde bättre ifrån sig än väntat, medan hakan bara gjorde sådär lagom bra ifrån sig.
Bättre ifrån sig än väntat :roll: Schumi körde ju bara ifrån Rubens med en sekund per varv. Eller hade du andra tider uppskrivna i din dator, Jari?
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det går inte att överklaga ett FM och det vet du, men med rätt mutor så...
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Kanske inte en kalkon men en skotte iaf...

Bild
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Till JBS: Topic handlade ju om "Kalkoner inom F1" och där kvalar Zanardi in med hästlängder oavsett bilens kvalitet och stöd från stall.

Annars har han haft en lysande CART karriär. Fasen jag satt bänkad framför Eurosport när Zanardi krigade med med de andra i sin Chip Ganassi racer.
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

MTV: Vilka sponsrade de???? Kom ihåg att det åkte runt en bil i de lägre divisionerna.....
-Red Bull Racing
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

MTV? Det var väl Simtek?
(Gösta ser lite kroatisk ut när jag tittar på honom. Undrar om det gör honom till rasist?)

Äntligen!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

MTV var med Simtek under -94. Inte så bra satsning. Yahoos satsning med Prost var inte heller ett genidrag kanske :grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-09-03 01:06, Razor wrote:
On 2002-09-02 23:53, AndersF1 wrote:
Jag har förresten för mig att den finns en hel site med misslyckade kalkon-förare?
Är det den här du menar?
Ja just den. (Hmm, underligt har inte jag svarat på det här en gång redan.)
Iallafall är det lite kul med Life och speciellt deras revolutionerande motor. Läs intervjun med Gary Brabham: http://f1rejects.crosswinds.net/intervi ... index.html

Den här var lite kul:
How was the Brazilian experience?
Well the team had turned up for the race. But as I turned out the pits and went down the back straight it just went BANG, and I'd only completed 400 metres! The mechanics had basically gone on strike and had deliberately not put oil in the engine!! And I thought well what next, brake fluid! So that's when I decided to clear off. That was the last time I had contact with the team.

Mike Lawrence skriver i sitt senaste alster om vad den innovative motorkonstruktören gör nu för tiden, en bil som drivs på luft: http://www.pitpass.com/features/feature ... 433&page=1

Transalp

Inlägg av Transalp »

De tjejer som testat F1 får väl också betraktas som kalkoner. Eller bevisade de bara att "tjejer kör bättre än höns"?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-09-12 11:10, Transalp wrote:
De tjejer som testat F1 får väl också betraktas som kalkoner. Eller bevisade de bara att "tjejer kör bättre än höns"?
Det där var inte särskilt begåvat sagt. Kvinnor i F1 är inte särkilt många och kan inte anses representera en mängd som gör hela könet rättvisa.Skriver du så där korkat så kommer du bara att uppfattas som en idiot!
/Jan
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äntligen ett embryo till en könsdebatt inom F1.

Vad kan jag göra för att elda på denna som jag hoppas synnerligen intressanta debatt??? :grin:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2002-09-12 11:10, Transalp wrote:
"Tjejer kör bättre än höns, men sämre än kalkoner?"
Jag kom inte sist!
Transalp

Inlägg av Transalp »

On 2002-09-12 11:31, jajo wrote:
Det där var inte särskilt begåvat sagt. Kvinnor i F1 är inte särkilt många och kan inte anses representera en mängd som gör hela könet rättvisa.Skriver du så där korkat så kommer du bara att uppfattas som en idiot!
/Jan
Man kan tydligen skriva att japaner kör som idioter men inte att kvinnor kör bättre än höns. För då uppfattas man som en idiot. Vari ligger skillnaden? Är det ok att anse att folkslag och raser kör sämre än andra men inte att kvinnor kör sämre?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Undrar just hur Japanska kvinnor kör. :grin:

Jag tycker att Jacquelline Villeneueve kör väldigt illa. Hon förivrar sig ofta och glömmer att bromsa i tid. Enda sättet att köra om är att bromsa sig förbi, alla andra sätt att ta sig förbi är antingen fusk eller tarmlöst. :grin:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

On 2002-09-12 14:13, Transalp wrote:
Man kan tydligen skriva att japaner kör som idioter men inte att kvinnor kör bättre än höns. För då uppfattas man som en idiot. Vari ligger skillnaden? Är det ok att anse att folkslag och raser kör sämre än andra men inte att kvinnor kör sämre?
Man får väl skriva vad man vill. Men man får ta konsekvenserna av det.Vidare är det inte OK enligt min uppfattning att skriva att japaner kör som idioter heller. Men man kan väl skriva att de japaner som hittills deltagit i F1 inte gjort särskilt bra ifrån sig.
Ser du skillnaden?
/PK-Jan
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej. :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-09-12 14:45 ]</font>
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jag tror att en kvinna skulle kunna klara sig utmärkt i F1. Men nu är det ju väldigt få kvinnor som överhuvudtaget startar med motorsport.

Man kan väl säga att Japanerna i F1 inte gjort så där väldans bra ifrån sig. Mest därför att de betalat för sin plats och inte förtjänat den. Tiden det tar att förtjäna en plats är ju också en slags skola, den hoppar vissa över och det är synd.
Transalp

Inlägg av Transalp »

On 2002-09-12 14:41, jajo wrote:
Man får väl skriva vad man vill. Men man får ta konsekvenserna av det.Vidare är det inte OK enligt min uppfattning att skriva att japaner kör som idioter heller. Men man kan väl skriva att de japaner som hittills deltagit i F1 inte gjort särskilt bra ifrån sig.
Ser du skillnaden?
/PK-Jan
Var det inte så jag skrev? Fast i en annan formulering. Dvs de kvinnor som deltagit i F1 borde räknas som kalkoner då de inte gjorde nåt vidare ifrån sig. Tror du att andra kvinnor skulle gjort bättre ifrån sig än dessa kvinnor? Eller hur menar du?
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Försök inte komma undan nu, du skrev att "Tjejer kör bättre än höns"
Det är säkert jättekul på en raggarbil i Skövde. Men det är inte särskilt kul här.
/Jan
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Dom största kalkonerna i F1 är väl dom som betalar stora summor på att gå på loppen utan att vara intresserade av annat än pengarna och glamoren. Å andra sidan är väl dom största torskarna dom som betalar stora summor för att gå på loppen i förhoppning att få se underhållande racing.
Transalp

Inlägg av Transalp »

On 2002-09-12 16:07, jajo wrote:
Försök inte komma undan nu, du skrev att "Tjejer kör bättre än höns"
Det är säkert jättekul på en raggarbil i Skövde. Men det är inte särskilt kul här.
/Jan
Menar du att tjejer kör sämre än höns?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur vet du att höns kör bättre än tjejer? Har du sett en höna köra?

"Dom största kalkonerna i F1 är väl dom som betalar stora summor på att gå på loppen utan att vara intresserade av annat än pengarna och glamoren. Å andra sidan är väl dom största torskarna dom som betalar stora summor för att gå på loppen i förhoppning att få se underhållande racing" JBS

Dom som betalar stora pengar för att se loppen har vanligtvis mycket pengar och är följdaktligen intresserade av pengar, samt den Glamour dessa pengar medför. Å andra sidan så är rika människor sällan intresserade av underhållande racing utan de pengar som betalas av inte fullt så rika människor som säger att dom vill se underhållande racing men i själva verket är där för att träffa de rika människorna de egentligen vill vara! :grin:
Enkelt min kära Watson. :wink:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Du ger mej alltså rätt zz?
Jag kom inte sist!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Självklart inte. :grin:

Du heter JBS och kan på grund av det inte ha rätt. :wink:
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Jag har sett sju stycken F1-lopp i mitt liv.
Det var fantastiskt tyckte jag då.Men jag inser nu att jag hade fel och är grundlurad. Tack för att jag numer är upplyst och jag ska inte kasta bort en massa pengar på dyra resor och biljetter för en massa ointressanta arrangemang.
Tack!
/Jan