Forza goes wild.
Undertecknad samt Jari och Cheever drar till de Finska urskogarna på Torsdag. Där skall vi basta, fiska och jaga. Jag tar med min dig kamera och förevigar spektaklet.
Vi kommer att vistas nordost om Jyväskyllä i urskogen. Ryktet säger att det finns ankor i skogen, fisk i sjön och bastu kring husknuten. För säkerhets skull tar jag med en pava Whiskey till Jari och Cheever samt ett halvt dussin Cohiba Robustos cigarer och en pava Calvados Boulard XO till mig själv.
Tips på ovannämnda aktiviteter och dess fulländning emottages tacksamt.
I sedvanlig ordning ansvarar PeppeF1 för att bilder och filmsnuttar läggs in.
Vi kommer att vistas nordost om Jyväskyllä i urskogen. Ryktet säger att det finns ankor i skogen, fisk i sjön och bastu kring husknuten. För säkerhets skull tar jag med en pava Whiskey till Jari och Cheever samt ett halvt dussin Cohiba Robustos cigarer och en pava Calvados Boulard XO till mig själv.
Tips på ovannämnda aktiviteter och dess fulländning emottages tacksamt.
I sedvanlig ordning ansvarar PeppeF1 för att bilder och filmsnuttar läggs in.
-
Jari, Cheever och zz beväpnade i de finska skogarna. Det lägsta säkerhetsavståndet till Finska kusten alla personer som håller livet i kärt behåll bör ha är drygt 100 mil eller mer ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Haista vittu Tommi, klart jag fick en kurs i Finska. Vi badade bastu, drack koskenkorva, jagade och åt god mat (det var någon som gillade "skäggbiff med råröda lingon")
Finska är enkelt, jag lärde mig följande.
Sisu.
Isä.
Karhu.
Kahvi.
Koskenkorva.
Koff.
Lapinkulta.
Sauna.
Jänis.
Äiti.
Pyörä.
Paskapää.
Hyvä.
Huomentä.
Päivää.
Satana.
Vittu.
mm mm
Man skall vara frikostig med följande bokstäver. i. och ä. Då kan det aldrig bli fel.
Pissiniemi är en ort som finns lite var stans i Finland.
Finska är enkelt, jag lärde mig följande.
Sisu.
Isä.
Karhu.
Kahvi.
Koskenkorva.
Koff.
Lapinkulta.
Sauna.
Jänis.
Äiti.
Pyörä.
Paskapää.
Hyvä.
Huomentä.
Päivää.
Satana.
Vittu.
mm mm
Man skall vara frikostig med följande bokstäver. i. och ä. Då kan det aldrig bli fel.
Pissiniemi är en ort som finns lite var stans i Finland.
-
Turpa tukkoon satanan puupää!
Titta inte ett endaste "i" i den meningen men väl två "ä"
Du har ju lärt dig de viktigaste ser jag med undantag för makkara och sinappi vilket är två mycket viktiga ord.
Nästan lika viktiga som olut.
Måste vara väldigt länge sedan jag var i Finland senast eftersom jag inte kan påminna mig någon "Pissiniemi"...
Skäggbiff med rårörda lingon är nog ingenting för mig, känner mig inte tillräckligt travers för det..
/ Tommi
Titta inte ett endaste "i" i den meningen men väl två "ä"
Du har ju lärt dig de viktigaste ser jag med undantag för makkara och sinappi vilket är två mycket viktiga ord.
Nästan lika viktiga som olut.
Måste vara väldigt länge sedan jag var i Finland senast eftersom jag inte kan påminna mig någon "Pissiniemi"...
Skäggbiff med rårörda lingon är nog ingenting för mig, känner mig inte tillräckligt travers för det..
/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
-
Nu ligger dom där!
Efter några små mödor och besvär som tex att mitt maskineri inte alls kom överens med ZZas missbruk av div sv.tecken i filnamnen..
Ta en titt på http://tommi.dyndns.org/forza_goes_wild/index.html för att få en inblick i vad vildarna pysslade med där borta i det östra grannlandets urskogar.
/ Tommi
Efter några små mödor och besvär som tex att mitt maskineri inte alls kom överens med ZZas missbruk av div sv.tecken i filnamnen..
Ta en titt på http://tommi.dyndns.org/forza_goes_wild/index.html för att få en inblick i vad vildarna pysslade med där borta i det östra grannlandets urskogar.
/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
-
-
-
Oj Oj Oj JBS, du vet inte vad du gick miste om.
Bastu i massor.
God mat i överflöd.
Öl, Whiskey,Koskenkorva och goda drinkar i floder.
Spännande jakt på fälthare.
Underhållande jaskt på sjöfågel.
Nervpirrande nattfiske med juster.
Sagolikt vacker natur.
Underbart boende i timmerstuga.
Nackdelen skulle förstås vara sällskapet (jag var ju där).
Ankorna (dykänder) är helt äkta. Alla 3 fälldes med 1 (ett) skott. 3,5 mm hagel, laddning "Magnum special" och kaliber 12. Avstånd ca 40-45 meter.
(Gissa av vem? )
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-09-11 15:32 ]</font>
Bastu i massor.
God mat i överflöd.
Öl, Whiskey,Koskenkorva och goda drinkar i floder.
Spännande jakt på fälthare.
Underhållande jaskt på sjöfågel.
Nervpirrande nattfiske med juster.
Sagolikt vacker natur.
Underbart boende i timmerstuga.
Nackdelen skulle förstås vara sällskapet (jag var ju där).
Ankorna (dykänder) är helt äkta. Alla 3 fälldes med 1 (ett) skott. 3,5 mm hagel, laddning "Magnum special" och kaliber 12. Avstånd ca 40-45 meter.
(Gissa av vem? )
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-09-11 15:32 ]</font>