Kalkoner inom F1
-
I år är det inte så svårt att utse årets Kalkon , nämligen Yoong som till och med jämställts som en usel fotbolls-spelare av sin egen teamboss , med behov att sitta på avbytarbänken (och det har väl knappast blivit bättre av att avbytaren enkelt hoppade in och kvalade in i närheten av försteförarens tider)
Men det finns ju så många andra roliga kalkoner som nästan har glömts bort !!!
Hjälp till och låt oss aldrig glömma t.ex Arturo Merzario och hans karate-uppvisning när han satte av loppets ledare Piquet som skulle varva honom. Eller , ja har ni något bra minne?
Men det finns ju så många andra roliga kalkoner som nästan har glömts bort !!!
Hjälp till och låt oss aldrig glömma t.ex Arturo Merzario och hans karate-uppvisning när han satte av loppets ledare Piquet som skulle varva honom. Eller , ja har ni något bra minne?
Moderator-polis
-
-
-
Isåfall finns det väl en som slår JPM med hästlängder....On 2002-09-02 16:11, zz wrote:
Min kalkonkandidat heter JPM.
Med det matterialet han har, med den hypade stämmningen krinh honom så har han misslyckats kapitalt.
De ni nämner har inte matterial att prestera något.
Andrea de Cesaris , han totalkvaddade 17-18 chassin på 16 tävlingar med McLaren 198? .... (fat det hjälpte till att man hade Marlboro Italias hela budget i ryggen)... svårslaget och ett rekord som [Schumacher] har missat
Moderator-polis
-
Fisichella ... mannen som inte har vunnit ett lopp och trots all hype om att vara en titelkandidat konstant bortses av cheferna från toppstallen som uppenbart anser det finns bättre förare på marknaden. Fisichella har mest gjort sig känd för att kunna vara hyfsad på tre banor och helt anonym på resten, varje år.
Eliseo Salazar (med reservation för stavningen) var väl den som knuffade av Piquet på Hockenheim när han skulle varvas
Ricardo Rosset var rolig. Snurrade under kvalet i Monaco och skulle försöka snurra runt bilen åt rätt håll men körde istället rätt in i ett hål i räcket
Eliseo Salazar (med reservation för stavningen) var väl den som knuffade av Piquet på Hockenheim när han skulle varvas
Ricardo Rosset var rolig. Snurrade under kvalet i Monaco och skulle försöka snurra runt bilen åt rätt håll men körde istället rätt in i ett hål i räcket
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Snälla SLC, kan inte du ta bort din signatur?
Jag vill inte ha din fina Massa keps, men är självfallet oändligt tacksam över din generositet.
Jag har dock en DEKRA (1996) som du kan få.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-09-02 16:28 ]</font>
Jag vill inte ha din fina Massa keps, men är självfallet oändligt tacksam över din generositet.
-
-
-
Det roliga med Salazar är ju att Piquet flera år efteråt har sagt att han gjorde BMW en stor tjänst den gången. Piquet fick nämligen veta av BMW teknikerna att BMW motorn inte skulle ha hållit distansen ut och att Salazars avknuffning besparade BMW ett motorhaveri i Tyskland i ledningen.
-
zz:On 2002-09-02 16:28, zz wrote:
Signaturer är skribentens egna val och det är skribenten själv som väljer huruvida den ska bort eller inte så länge den inte är av anstötlig natur.
SLC:s oerhört generösa signatur är alldeles utmärkt, och jag tycker att du som den generösa och tacksamma person du är ska ta emot SLC:s fina gåva nu. Han har faktiskt gjort sig besväret att inte bara ta sig hela vägen till Ungern för att se en trist Ferrari defilering, utan dessutom i det hav av souvenirstånd som finns under en GP-helg leta reda på ett som säljer Massa kepsa, inhandla densamma och stolt men försiktigt transportera den hem till dig i nyskick. Jag tycker att du som Felipe Massa fan ska känna dig stolt att du på detta forum har vänner som är beredda att göra sådana sakerså att du kan stötta din favoritförare. Särskilt nu när denne tragiskt har blivit av med sin Saubersits.
-
Gärna , själv ska jag även till Monza.... är det nån annan du är mer sugen på istället.... Takuma Sato ?On 2002-09-02 16:28, zz wrote:
<b>Jag har dock en DEKRA (1996) som du kan få.</b>
Moderator-polis
-
- Moderator
Johnny Carwash är min kandidat till kalkontiteln. Han gick även under namnet Giovanni Lavaggi.
Tärnström
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
En annan skön Kalkon var ju Lill-lövis gamla stallchef (namn?)Belgaren som drev Onyx-teamet som fick avsluta säsongen i häktet med seriösa skattefusk och skalbolagsaffärer.
Eller för att tala om superbossen Walter Wolf som var övertygad om att han var både bättre förare och framförallt designer än dom han hade anställda så han bestämde själv hur bilarna skulle ställas in mot sina förare och designers vilja.
Eller för att tala om superbossen Walter Wolf som var övertygad om att han var både bättre förare och framförallt designer än dom han hade anställda så han bestämde själv hur bilarna skulle ställas in mot sina förare och designers vilja.
Moderator-polis
-
Fast AdC var litet för bra för att kunna kallas kalkon. Han tog väl t.o.m. nån pole för Alfa om jag inte minns fel. I alla fall förtjänar han inte att nämnas tillsammans med Yoong, Salazar m.fl.On 2002-09-02 16:16, SLC wrote:
Isåfall finns det väl en som slår JPM med hästlängder....
Andrea de Cesaris
En annan jag kom på nu var Johnny Dumfries!
-
Jean-Pierre van Rossem, som såg ut som en fet övervintrad hippie. När han inte lyckades få Porsche-motorer till säsongen 1990 tröttnade han och drog sig ur. Eller om det var hans tveksamma finanser som ställde till det... hans företag hette Moneytron och hade tydligen utvecklat något avancerat dataprogram för att tjäna pengar på börsen.On 2002-09-02 18:55, SLC wrote:
En annan skön Kalkon var ju Lill-lövis gamla stallchef (namn?)Belgaren som drev Onyx-teamet som fick avsluta säsongen i häktet med seriösa skattefusk och skalbolagsaffärer.
-
-
- Moderator
Tror till och med att han fyrade av lite tårgas i taxin. Tomas Scheckter är ju en annan goding. Åka fast för "kerbcrawling" är inget man ringer hem till mamma om.
Tärnström
Tärnström
-
Och inte nog med det. Utan resten av mänskligheten drabbades av den fuskande tyska gutslösa fjolllan från KerpenOn 2002-09-02 19:33, SLC wrote:
En annan skön kalkon var ju Bertrand Gachot som avslutade sin F1 karriär handfast genom att klappa till en taxichaffis (det du Jari ) i London och därigenom få 6 månaders ?? fängelse och tappa Jordan? sitsen.
---------------------
Ta emot kepsjäveln, zz!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-09-02 22:08 ]</font>
Vad kan vara mer anstötligt än en Massa keps, möjligtvis ett bananskal som JPM keps.On 2002-09-02 16:57, LuckyStrike1 wrote:
zz:
Signaturer är skribentens egna val och det är skribenten själv som väljer huruvida den ska bort eller inte så länge den inte är av anstötlig natur.
.
Jag är som skummilover inte värdig den ynnest att få bära denna Massahuvudbonad. Jag vet att SLC är en reko snubbe och menar väl.
-
-
Det fanns ju en "Taki Inuoe Unappreciation Page" förut, men den verkar ha försvunnit efter att ha flyttat runt på ett par platser.On 2002-09-02 15:52, Razor wrote:
Glöm inte min "hjälte" Taki Inoue. Vi minns väl alla när han blev påkörd av säkerhetspersonalens bil på Hungaroring?
Här är en inte riktig lika stygg hyllningssida till vår hjälte:
http://f1ad.narod.ru/Articles/Drivers/Inoue/
Lite bilder:
Påkörd av säkerhetsbilen i Moaco -95
Påkörd av funktionärsbil i Ungern -95
Det finns en hel film med den sista sekvensen där han först blir påkörd och sedan vinglar därifrån för att falla ned avsvimmad efter ett par meter. En bild av den avsvimmade Inoue kommenterades på "Unappreciation"-sidan med att Inoue fallit avsvimmad till marken när någon frågot om hans autograf.
Jag har förresten för mig att den finns en hel site med misslyckade kalkon-förare?
Det finns ju en hel del kalkon-stall också, eller fanns snarare.
-
Här är Inoue-Ungern videon: http://www.members.atlasf1.com/alig/inoue.mpeg
Två kalkoner "off the top.."
Michael Andrettis F1-säsong 1993 var nog allt annat än kul för RD och mitt i säsongen (3 lopp kvar) fick man också nog och tog sitt bästa beslut på länge.
Årets kalkon var nog när Niki Lauda skulle provköra Jaguaren och klara sig mindre än fyra sekunder efter per varv, men två spinnar och med tider på 16 sekunder långsammare hade han som enda ursäkt; Mina förare sa att man skulle bromsa där...
Michael Andrettis F1-säsong 1993 var nog allt annat än kul för RD och mitt i säsongen (3 lopp kvar) fick man också nog och tog sitt bästa beslut på länge.
Årets kalkon var nog när Niki Lauda skulle provköra Jaguaren och klara sig mindre än fyra sekunder efter per varv, men två spinnar och med tider på 16 sekunder långsammare hade han som enda ursäkt; Mina förare sa att man skulle bromsa där...
Ett par/tre kalkoner till;
Straffet Benetton fick efter att man hittat TC-mjukvara i deras bilar, med hänvisningen till "vi lovar att vi inte använt den".
Ferraris bargeboard-affär 1999 som i en rättegång dömdes helt om för att få till spänning till sista loppet i Japan.
Den pakistanske biografägaren som trots Charlie Whitings (FIAs tekniske kontrollant då) godkännande förbjöd McLaren att anväda sin tredje bromspedal i Brasiliens GP 98 med hänvisning till att den kunde användas till fyrhjulsstyrning.
Straffet Benetton fick efter att man hittat TC-mjukvara i deras bilar, med hänvisningen till "vi lovar att vi inte använt den".
Ferraris bargeboard-affär 1999 som i en rättegång dömdes helt om för att få till spänning till sista loppet i Japan.
Den pakistanske biografägaren som trots Charlie Whitings (FIAs tekniske kontrollant då) godkännande förbjöd McLaren att anväda sin tredje bromspedal i Brasiliens GP 98 med hänvisning till att den kunde användas till fyrhjulsstyrning.
En kalkon till;
Michael Schumachers "icke"-straff för incidenten mellan honom och Jacques Villeneuve på Jerez 97. Han blev av med alla sina poäng, medan Ferrari fick behålla sina. Hans segrar som han kört till sig det året räknas dock för alltid med i hans statistik. Ojdå, det skulle nog bli svårt att vinna det redan avgjorda F1-VMt 97 efter det...
Michael Schumachers "icke"-straff för incidenten mellan honom och Jacques Villeneuve på Jerez 97. Han blev av med alla sina poäng, medan Ferrari fick behålla sina. Hans segrar som han kört till sig det året räknas dock för alltid med i hans statistik. Ojdå, det skulle nog bli svårt att vinna det redan avgjorda F1-VMt 97 efter det...
-
Någon som glömt av Ricardo Zonta.
Han var ju rätt lyckat val för Jordan efter de kickade H-H förra året. Körde ju på en bil bara efter några varv.
Eller Zanardi. Mannen som inte tog en enda poäng och som knappt kunde hålla bilen på banan (första loppet i Australien)
Bytte bromsar och inget hjälpte. Skulle ha sparkats bra mycket tidigare.
Han var ju rätt lyckat val för Jordan efter de kickade H-H förra året. Körde ju på en bil bara efter några varv.
Eller Zanardi. Mannen som inte tog en enda poäng och som knappt kunde hålla bilen på banan (första loppet i Australien)
Bytte bromsar och inget hjälpte. Skulle ha sparkats bra mycket tidigare.
-Red Bull Racing
-
Så kom den upp igen... bra jobbat Jari!On 2002-09-03 05:23, Jari wrote:
Ett par/tre kalkoner till;
Det är väl ungefär samma sak som att barnmorskan (eller vem det nu är) vid ett-årskontrollen av ett barn mäter två cm för mycket på längden och senare kommer på att det var fel och gör en ommätning, men förädern, genom hela barnets uppväxt, envisas med att säga att ungen är två cm längre än den egentligen är.
Ungefär.
-
-
Zanardi överskattade den enorma förändringen som har skett i F1 sen han sist körde där. Sen hade Williams själva problem det året och mycket riktigt så har stallet själva sagt att de inte gav Zanardi det stöd han behövde, de hade räknat med att han kunde kliva in och vara med direkt. Zanardi är nog en av de trevligaste racingförarna man har sett, och att ha sett hur han har bokstavligen rest sig efter den hemska olyckan förra året har gett mig en enorm respekt för den mannen.
Hans F1 karriär är på papperet inte den lysande men han var en lysande racingförare vilket han visade i CART och över allt annat en som det verkar fantastiskt starkt människa och personlighet.
Hans F1 karriär är på papperet inte den lysande men han var en lysande racingförare vilket han visade i CART och över allt annat en som det verkar fantastiskt starkt människa och personlighet.
-
- Utvisad
Största kalkonen av dem alla:
Mika Häkkinens två uppkörda första segrar...
Snacka om att inte kunna vinna av egen kraft!
Det roligaste var väl hur oförstående DC och Mika var inför journalisternas kritik om hur de förstörde racingen och spänningen. Det verkar som att McLaren satte ribban där som Ferrari sedan följde...
/E
Mika Häkkinens två uppkörda första segrar...
Snacka om att inte kunna vinna av egen kraft!
Det roligaste var väl hur oförstående DC och Mika var inför journalisternas kritik om hur de förstörde racingen och spänningen. Det verkar som att McLaren satte ribban där som Ferrari sedan följde...
/E
-
-
Men det där var ju ett misstag av de lokala funktionärerna som mätte fel och därför ett helt rätt beslut att dra tillbaka. Tänk om VM hade fått avgöras på ett mätmisstag av lokala funktionärer!!! T.o.m jag som icke-Ferrari fantast tyckte det beslutet var helt rätt. Dessutom hade det väl varit ett trist sätt för Mika att vinna titeln på? (att jag sen ville att Irvine skulle ta den där titeln är en helt annan sak)On 2002-09-03 05:23, Jari wrote:
Jajaja, var det därför som Ross Brawn stod i Internationell TV och sa att "så här stämmer våra mått inte med reglerna"?
Och var det därför man var extra noga med att täcka över den delen av bilen hela tiden?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-09-03 13:56 ]</font>
Och var det därför man var extra noga med att täcka över den delen av bilen hela tiden?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Jari den 2002-09-03 13:56 ]</font>
-
Så Williams bakvinge t.ex är regelvidrig för att man täcker över den hela tiden? Dåligt argument, alla stallet täcker ju över dlear av bilarna för att inte ge bort mer än nödvändigt till konkurrenterna. Dessutom sa inte Ross Brawn att bargeboarden var regelvidrig, han sa att den stämde med reglerna om man mätte den rätt och inte fel som funktionärerna gjorde.
Jag kan hålla med om att det har funnits vissa tveksamheter på flera håll och stall, men Ferraris bargeboard för Malaysia är inte en av dem.
Jag kan hålla med om att det har funnits vissa tveksamheter på flera håll och stall, men Ferraris bargeboard för Malaysia är inte en av dem.
-
-
-
-
-
- Moderator
Vete fan om jag går med på att Magnussen och Lehto är kalkoner. Magnusen trakasserades ju ut ur F1 av oraklet i kilten och Lehto var bra tills han kraschade och skadade nacken. Han blev aldrig sig själv som förare efter den smällen. Dessutom gjorde han ju sin comeback efter skadan på Imola -94 och blev påkörd av Lamy? bakifrån i hög fart i starten. Sedan var det godnatt för den gode finnen. JAG tycker han ett större löfte än Salo faktiskt.
Tärnström
Tärnström
-
JJ Lehto, eller Jyrki Järvilehto, som han egentligen heter, var inte han inblandad i nåt rattfylleri i Finland? Jag har för mig att det har diskuterats här tidigare.
Att Lehto skulle vara en kalkon i stil med Takagi, Yoong, Rosset och andra är väl ändå att ta i! Lehto vann ju LeMans 1995 vilket många B-förare i F1 skulle ge 'an arm and a leg for'.
Hej igen förresten till alla. Jag är tillbaka efter ett litet uppehåll.
Att Lehto skulle vara en kalkon i stil med Takagi, Yoong, Rosset och andra är väl ändå att ta i! Lehto vann ju LeMans 1995 vilket många B-förare i F1 skulle ge 'an arm and a leg for'.
Hej igen förresten till alla. Jag är tillbaka efter ett litet uppehåll.
-
-
-
-