Spa
-
-
-
-
Vad tror ni om starten imorgon då? McLaren verkar ha en klart bra LC just nu och med en vinglande Schumi på pole kan det nog bli en hård kamp där. I andra startled står två stycken som varit inblandade i ett antal startincidenter de senaste två säsongerna. I det tredje startledet står två figurer som inte direkt har berömt varandra i pressen de senaste veckorna... Dessutom en startsnabb Trulli strax bakom. Längre ner står Sato och Massa farligt nära varandra också. Jag skulle inte direkt bli förvånad om det blev någon liten kollision i starten... Om det dessutom skulle regna är det kanske dags för en repris på -98 års start.
-
-
-
Maestro är inte bara bäst, han är oxå störst Grattis Schumi till det nya rekordet på tio segrar på en säsong
Hela loppet var en enda stor uppvisning från Maestros sida Även Rubens fick hålla sig till dom andra statisterna den här helgen. Lite försmädligt att "you know" tog sista pallplatsen annars var helgen perfekt. Räkan var inte alls så snabb i rejset som jag hade trott han skulle vara.
Ytterligare anledning att fira är Schumis grand slam denna helg. Nämligen pole, seger, snabbaste varv och högst toppfart ut ur Eau Rouge. Fira som sagt
Hela loppet var en enda stor uppvisning från Maestros sida Även Rubens fick hålla sig till dom andra statisterna den här helgen. Lite försmädligt att "you know" tog sista pallplatsen annars var helgen perfekt. Räkan var inte alls så snabb i rejset som jag hade trott han skulle vara.
Ytterligare anledning att fira är Schumis grand slam denna helg. Nämligen pole, seger, snabbaste varv och högst toppfart ut ur Eau Rouge. Fira som sagt
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Moderator
Andlös spänning från start till mål. Verkligen ett av de bättre loppen på länge. Satt som på nålar. "Hur ska det sluta?" tänkte jag. Efter ett tag blev jag nödig men man vill ju inte missa en sekund av ett så här spännande lopp. Frugan fick komma in med en hink. Sedan har vi ju det här med reklamavbrotten. Snabbt som attan fick man ställa om till dansk TV. Har någon lagt märke till hur väl avvägd kommentatorernas entusiasm är i förhållande till bilderna. Verkligen engagerande!
Nu ser jag fram mot nästa lopp och all den ovisshet som det innebär att förutspå vinnaren.
Tärnström
Nu ser jag fram mot nästa lopp och all den ovisshet som det innebär att förutspå vinnaren.
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
Det patetiska var väl att det på sätt och vis var det...On 2002-09-01 17:05, JTarnstrom wrote:
Verkligen ett av de bättre loppen på länge.
Tärnström
Till skillnad ifrån Ungern var det ju iallafall nån omkörning. Minst en riktig(förbibromsning in i kurva), dessutom. Ville stod ju för lite underhållning. ZZ: Vad tyckte du om Villes bortblåsningen av Fisichella in i La Source? Där hängde han inte med Fisi, nästan en klassiker (men förstås ingen riktig omkörning). Massa gjorde också nån hyfsad förbiglidning, samt Coulthard och några till. Men visst var det ovanligt tråkigt för att vara Spa.
Tärnan, du lever i en tid som sammanfaller med den i historien i särklass bäste förarens. Om 50 år kommer man att tala om MS och då kan du säga, jag var med om det, jag såg det och det loppet. Passa på och njut, känn att du är med om något historiskt. Var inte så bitter och inåtvänd.
Grattis MS till en fenomenal och felfri körning, grattis Ferrari till en superb bil.
Synd att Fisichella körde sönder motorn, annars tror jag att det skulle blivit poäng.
Grattis MS till en fenomenal och felfri körning, grattis Ferrari till en superb bil.
Synd att Fisichella körde sönder motorn, annars tror jag att det skulle blivit poäng.
-
Måste ha vart ett av de tristaste loppen på Spa någonsin.
Verkar som om MS kör Formula0 och dom andra i Formula1
Hur som helst var det kul att Maccarna verkar fått lite snurr på grejerna även om dom inte tog båda i mål.
Sitter här och försöker komma på någonting att se fram emot på Monza... men jag kommer inte på något.. mer än att Yoong är tillbaka
Kul att Blomman var tillbaka som kommentator.
//mopar
Verkar som om MS kör Formula0 och dom andra i Formula1
Hur som helst var det kul att Maccarna verkar fått lite snurr på grejerna även om dom inte tog båda i mål.
Sitter här och försöker komma på någonting att se fram emot på Monza... men jag kommer inte på något.. mer än att Yoong är tillbaka
Kul att Blomman var tillbaka som kommentator.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Moderator
Skulle hellre se historiens bästa förare få slita lite mer för framgångarna. Kan inte se att det är nån njutning att se någon fisåka till sig segrarna. Han behöver ju inte plocka fram det bästa han har att erbjuda, hur kan det då vara en njutning att se honom köra?
I nuläget är det ju svårare för Schumacher att förlora än att vinna. Det måste ändå vara fel.
Tärnström
I nuläget är det ju svårare för Schumacher att förlora än att vinna. Det måste ändå vara fel.
Tärnström
-
- Utvisad
Tärnan, i stället för att sitta och klanka ner på att Ferrari/Schumacher gör ett bra jobb, hur vore det om du klankade ner på dina hjältar (massa, trulli mfl) för att dom gör ett dåligt jobb.
Skall Ferrari/MS ner till deras nivå eller vore det önskvärt att dom höjde sig till Ferrari/MS nivå?
Man skulle kanske plocka fram sandsäckarna, så att podieförarna fick vars ett halvt dussin? Då skulle ju dina stjärnor börja lysa! (Massa, Trulli mfl)
Skall Ferrari/MS ner till deras nivå eller vore det önskvärt att dom höjde sig till Ferrari/MS nivå?
Man skulle kanske plocka fram sandsäckarna, så att podieförarna fick vars ett halvt dussin? Då skulle ju dina stjärnor börja lysa! (Massa, Trulli mfl)
-
-
-
- Moderator
zz, nu tar du emot kepsjäveln. Så är det bara!
Det är ju inte förarnas fel att inte fler stall kan bygga konkurrenskraftiga bilar. Fan, min moster kan ju vinna i den där Ferrarin.
För mig handlar det inte om att straffa de som är duktiga men för att en vettig balans ska finnas mellan konstruktörernas inflytande respektive förarnas inflytande över resultaten måste konstruktörernas ramar minskas. Ferrari får gärna vara bättre än någon annan men fortfarande ska en bra förare innebära en större skillnad för slutresutaltet än vad det gör idag.
Tärnström
Det är ju inte förarnas fel att inte fler stall kan bygga konkurrenskraftiga bilar. Fan, min moster kan ju vinna i den där Ferrarin.
För mig handlar det inte om att straffa de som är duktiga men för att en vettig balans ska finnas mellan konstruktörernas inflytande respektive förarnas inflytande över resultaten måste konstruktörernas ramar minskas. Ferrari får gärna vara bättre än någon annan men fortfarande ska en bra förare innebära en större skillnad för slutresutaltet än vad det gör idag.
Tärnström
-
ZZ: Om du tar åren innan de senaste två så fick ju Schumi slita lite för sina segrar, var verkligen inte det roligare? Han vann ju några ggr då också. Vilken av förarna i dagens startfält skulle inte vinna i Ferrarin, eller rättare sagt vara före alla andra bilar och åtminstone bli tvåa? Ordningen mellan de röda bilarna räknas ju inte riktigt eftersom det är någon annan än förarna som bestämmer den.
Enzos dotter var väldigt sugen på kepsen idag (trotsåldern, Enzo?
Enzos dotter var väldigt sugen på kepsen idag (trotsåldern, Enzo?
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=2254On 2002-09-02 08:17, Cuscino wrote:Knappast, han är ju en pygmé (som alla andra förare)!On 2002-09-01 15:52, Lemon wrote:
Maestro är inte bara bäst, han är oxå störst
1,74 - i över halvan av fältet storleksmässigt men fortfarande en pygmé. En riktig man är över 1,90 med marginal.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
-
Gnällspiken var väl av minst en gång och harvade va? Sen var det rätt kul att se att han bibehåller sina enorma omkörningskunskaper. HAn kunde köra ikapp bilar ganska lätt men sen var det stopp - inte en omkörning mäktade han med trots mycket snabbare bil. Ganska kul att se han komma ikapp bara för att ligga där bakom och fega
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"