Spa
-
Jah då var det snart dags igen då....
Kommer Ferrari att vara lika överlägsna på Spa? Kanske dom andra jobbar mer med 2003an nu när loppet är kört för i år? Det verkade nästan så i Ungern, inte mycket till utveckling under sommaruppehållet där inte.
Hoppas jag har fel för loppen börjar bli lite småtrista nu.
Ofta är kvalet betydligt mer intressant än själva loppet.
Någon som har hört nått mer om hur TV4as kontrakt ser ut för de nästa 3 åren? Blir det kval och kan man kanske hoppas på sändning av hela loppen från Nordamerica.
Vem tar Pole på Spa, vem vinner?
Får vi se ett regnlopp som så många gånger förr.. I så fall får vi se upp med Toyota.. för dom e grymma på regn ;D
//mopar
Kommer Ferrari att vara lika överlägsna på Spa? Kanske dom andra jobbar mer med 2003an nu när loppet är kört för i år? Det verkade nästan så i Ungern, inte mycket till utveckling under sommaruppehållet där inte.
Hoppas jag har fel för loppen börjar bli lite småtrista nu.
Ofta är kvalet betydligt mer intressant än själva loppet.
Någon som har hört nått mer om hur TV4as kontrakt ser ut för de nästa 3 åren? Blir det kval och kan man kanske hoppas på sändning av hela loppen från Nordamerica.
Vem tar Pole på Spa, vem vinner?
Får vi se ett regnlopp som så många gånger förr.. I så fall får vi se upp med Toyota.. för dom e grymma på regn ;D
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
-
-
Montoya på topp hela helgen snälla snälla snälla
Jag tror det är möjligt för jag kommer troligen att missa det här loppet och det brukar alltid hända roliga saker när jag inte är med ...
Jag tror det är möjligt för jag kommer troligen att missa det här loppet och det brukar alltid hända roliga saker när jag inte är med ...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
-
Vilket stall kör du för? Och vem kör istället?On 2002-08-27 13:18, LuckyStrike1 wrote:
Montoya på topp hela helgen snälla snälla snälla
Det är inte du som e Yoong väl ??????
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
Jorå jag är Yoong och jag ska ta pole i CART den helgen
Näää jag är ivägtvingad till Barcelona den här helgen, så kan jag inte hitta en utebar med F1 lopp på storbild så blir det ett missat GP för mig i år. Och då går väl Montoya och vinner bara därför att ...
Dina kommentarer kommenterar jag inte mer än så här AF1
Näää jag är ivägtvingad till Barcelona den här helgen, så kan jag inte hitta en utebar med F1 lopp på storbild så blir det ett missat GP för mig i år. Och då går väl Montoya och vinner bara därför att ...
Dina kommentarer kommenterar jag inte mer än så här AF1
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
-
-
-
-
Jag tror att ingen Ferrari kommer i mål, så Montoya vinner sin första i år, med Räkan som tvåa och DC trea. Ralf bryter också, eller får problem och hamnar utanför poängplats.
Om jag förstått rätt så har en Ferrari-förare stått på pallen i 49 race i rad, i varje race sedan Malaysia -99, så det är hög tid att det inte blir 50.
Om jag förstått rätt så har en Ferrari-förare stått på pallen i 49 race i rad, i varje race sedan Malaysia -99, så det är hög tid att det inte blir 50.
-
-
Det finns några olika alternativ för Spa.
Om det är torrt så kommer Ferrari utan tvekan att dominera. Om det regnar så tror jag dock på Ferrari. Naturligtvis kan det bli blandat väder på Spa (som förra året), då blir det sannolikt Ferrari som tar hem det.
Brawn har väl i stort sett bekräftat att det är högre prio på att få Barren som tvåa i förarmästerskapet än att ge [Schumacher] 10 segrar, så det blir väl i den ordningen de kommer i loppet. MS tar pole dock - han måste visa vem som rockar fetast...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: MikeSolo den 2002-08-28 21:34 ]</font>
Om det är torrt så kommer Ferrari utan tvekan att dominera. Om det regnar så tror jag dock på Ferrari. Naturligtvis kan det bli blandat väder på Spa (som förra året), då blir det sannolikt Ferrari som tar hem det.
Brawn har väl i stort sett bekräftat att det är högre prio på att få Barren som tvåa i förarmästerskapet än att ge [Schumacher] 10 segrar, så det blir väl i den ordningen de kommer i loppet. MS tar pole dock - han måste visa vem som rockar fetast...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: MikeSolo den 2002-08-28 21:34 ]</font>
-
-
Vad är Ferrari? Jag har glömt bort det för stunden. Jag menar, nu är det ju kampen mellan Williams och McLaren som gäller, vem bryr sig om något annat?
Själv är jag pessimist denna torsdag, så jag tror att McLaren kommer att resa sig i slutet, då med DC i spetsen. Han tar nog in några poäng redan i helgen. KR, RS och JPM kommer alla tre göra lysande kval, för att sedan förvalta detta genom att plöja rakt in i första bästa däckstrave under loppet. (…om nu JPM:s motor håller så långt...)
Själv är jag pessimist denna torsdag, så jag tror att McLaren kommer att resa sig i slutet, då med DC i spetsen. Han tar nog in några poäng redan i helgen. KR, RS och JPM kommer alla tre göra lysande kval, för att sedan förvalta detta genom att plöja rakt in i första bästa däckstrave under loppet. (…om nu JPM:s motor håller så långt...)
-
-
Du vet att man alltid kan se det senaste racet i sin helhet i min bil va?On 2002-08-27 10:27, Zetor wrote:
Fan,Fan ska på släktträff på söndag och bandaren är trasig!
Men dom som har tarmpaket på rätt ställe har väl en bra chans.
Kvalet blir då såhär:
JPM
DC
Loppet slutar så här
Shumi
Ralf
DC
Räkan
-
-
-
-
- Utvisad
-
-
- Utvisad
Japp, bara en och en halv sekund från Maestro får ju faktiskt anses ganska strongt... blir det en 1.44-tid innan dagen är över?On 2002-08-30 23:34, Jari wrote:Jean Todt: "From the results of today’s free practice, we can see that some of our rivals are looking very strong."On 2002-08-30 17:21, Lemon wrote:
Den ersätts nog på söndag till förmån för en gammal diesel i gjutjärn
Inga namn nämnda men en del ligger för tillfället 3,5 sekunder efter...
/E
-
-
-
-
-
-
Det där var lite väl gnälligt av Montoya, vart skulle Räkan ha tagit vägen då? Han körde ju ändå rakt fram i busstop. Då var det kanske lite värre med Coulthard alldeles innan. Han fick ju iallafall en chans till, så det spelade ju ingen roll för utgången av kvalet.On 2002-08-31 13:57, PeppeF1 wrote:
"F*cking f*cking Raikkonen, what a idiot"
Ralf ser ovanligt stark ut, eller iallafall stabil och om jag var Lucy skulle jag nog börja leta fram lämpliga kryddor till kepsen.
[Coulthard] verkar dock ha fått ovanligt taskigt hö, slagen med 6 tiondelar trots att Räkan missade i mittavsnittet. Annars hade det nog varit en sekund, om man ser till vad Räkan gjort på mittsektionen tidigare. Vilket troligen skulle ha betytt pole. Han är klart imponerande Kimi, han måste förstås ha en hel del svenska gener. Dessutom gjorde han ju en väldig kanontid direkt ut som andrabil.
Schumi såg stark ut också, han verkade verkligen vilja ha den där poletiden. Rubens var lite blekare, men godkänd ändå. Han brukar ju ändå vara lite ojämn.
Hoppas Kimi tar starten imorgon, så kan vi kanske se ett kul race. Vore lite tråkigt om Schumi och Rubens tog starten och sedan bara drog ifrån.
Fy fan vad deppigt om de stryker Spa efter nästa år. Usch och blä, Bernie!
-
- Moderator
Spa är ju banan som sållar agnarna från vetet sägs det. Lustigt hur tungt ett kvalvarv kan väga i bedömningen av en förare. Button kvalade ju som ett jehu under sitt debutår och alla menade att det här, ja det är framtiden det, att köra så snabbt på en så svår bana. I år kvalar Trulli in före Button, vad ska vi dra för slutsats av det då? Är Button slut eller är det Trulli som är framtidshoppet i F1?
Ralf kvalar in före Montoya - hoppsan, det var det ingen som hade räknat med - vad ska vi säga nu då om Spa-banans utslagsgivande förmåga? Ingenting tycker jag. Salo kvalade in som nia, en verklig prestation men inte fan gör det honom till ett världsmästarämne för det.
Vad vill jag säga med det här då? Det vet jag inte...
Tärnström
Ralf kvalar in före Montoya - hoppsan, det var det ingen som hade räknat med - vad ska vi säga nu då om Spa-banans utslagsgivande förmåga? Ingenting tycker jag. Salo kvalade in som nia, en verklig prestation men inte fan gör det honom till ett världsmästarämne för det.
Vad vill jag säga med det här då? Det vet jag inte...
Tärnström
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
- Utvisad
Det verkar som den gode JPM börjar bli frustrerad av att ständigt få smisk av stallkompisen...On 2002-08-31 13:57, PeppeF1 wrote:
"F*cking f*cking Raikkonen, what a idiot"
Tänk, nu börjar han t o m gnälla för att han inte får vara själv på banan under kvalen... tsk tsk...
Men som sagt, SPA är ju en riktig förarbana som sållar agnarna från vetet...
/E
-
- Utvisad
Japp! Jag håller med!On 2002-08-31 14:21, Lemon wrote:
Det här kvalet var helt i smak. Maestro på pole och Ralf före Montoya
Misstänkt lugnt från Lucy, Marsipulami och Nicolas förresten... är den på plats på banan och ska streaka eller?
/E
PS Finlands nya hopp??? Du menar Finlands enda hopp???
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-08-31 15:12 ]</font>
-
-
Angåend klagomålen ifjol om att folk satte snabbaste kvaltiden under gulflagg så släppte ju inte direkt Kimi gasen så överdrivet mycket när han körde in i Panis oljemoln. Men de hade kanske inte hunnit få ut gulflaggan då? Det såg lite småvanskligt ut att gasa in i det där i över 300 km/h utan att släppa gasen... Så här sa han själv:
"During my second run, there was a tricky situation when there was thick smoke at the beginning of the straight after Eau Rouge, and I didn't know at once where to go.
I then saw the oil line from Panis' engine and went to the opposite side without losing too much time."
Den här gången såg han tydligen oljespåret. Tur det, annars hade det nog kunnat gå illa...
"During my second run, there was a tricky situation when there was thick smoke at the beginning of the straight after Eau Rouge, and I didn't know at once where to go.
I then saw the oil line from Panis' engine and went to the opposite side without losing too much time."
Den här gången såg han tydligen oljespåret. Tur det, annars hade det nog kunnat gå illa...
-
Så här sa han förresten i presskonferensen om Panis-incidenten:
Q: At one point, on your second run, you were just going up the hill and Panis had blown up. The circuit was full of smoke. Did you lose any time there?
KR: No, I just quickly went on the radio and asked which way I need to go because I saw absolutely nothing and then I suddenly saw the oil line and I just took the opposite side of the circuit and went through the smoke. Happily there was nothing in front of me. It wasn't very nice.
Hmm, på nåt sätt tror jag nästan att jag hade släppt gasen lite i den situationen...
Q: At one point, on your second run, you were just going up the hill and Panis had blown up. The circuit was full of smoke. Did you lose any time there?
KR: No, I just quickly went on the radio and asked which way I need to go because I saw absolutely nothing and then I suddenly saw the oil line and I just took the opposite side of the circuit and went through the smoke. Happily there was nothing in front of me. It wasn't very nice.
Hmm, på nåt sätt tror jag nästan att jag hade släppt gasen lite i den situationen...
-
Ser fram emot nya fighter mellan räkan och montoya.... säga vad man vill men det blir klart underhållande när räkan är på attack på Montoya som faktiskt kör jäkligt schysst i dom lägena... tufft javisst men aldrig några fula grejer..(i alla fall i dom racen som jag sett hittills i år)
Moderator-polis
-