Frentzen tillbaka på brottsplatsen
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Ingen som kommenterat att Frentzen och Sauber återigen är ett par?
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=2263&dept=F1
Felipe Massa fick vika sig för Frentzen och med tysken tillbaka hos sin första arbetsgivare i F1 kommer jag nu att även vara ett Sauberfan nästa säsong. Underbart att Frentzen äntligen får en, som det ser ut, stabil plats nästa säsong istället för att omge sig med skurkar som Eddie Jordan, Prost och Walkinshaw.
Frentzen och Heidfeld är ingen dun kombination alls, Sauber kan bli stabila poängplockar nästa säsong tack vare dessa två. Dessutom kan Frentzen, som anses vara en av de allra bästa på att utveckla ett stall och en bil, tillföra riktigt mycket till Sauber bilen och stallet. JAg hoppas får höra Frentzen på några presskonferenser nästa säsong!
https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&id=2263&dept=F1
Felipe Massa fick vika sig för Frentzen och med tysken tillbaka hos sin första arbetsgivare i F1 kommer jag nu att även vara ett Sauberfan nästa säsong. Underbart att Frentzen äntligen får en, som det ser ut, stabil plats nästa säsong istället för att omge sig med skurkar som Eddie Jordan, Prost och Walkinshaw.
Frentzen och Heidfeld är ingen dun kombination alls, Sauber kan bli stabila poängplockar nästa säsong tack vare dessa två. Dessutom kan Frentzen, som anses vara en av de allra bästa på att utveckla ett stall och en bil, tillföra riktigt mycket till Sauber bilen och stallet. JAg hoppas får höra Frentzen på några presskonferenser nästa säsong!
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 958
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Fagersta
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Lite väl mycket kreativ historieskrivning nu va!On 2002-08-27 12:18, AndersF1 wrote:
Men Jordan hann ju kasta ut honom innan det blev helt konkurs, de miste "bara" gratismotorerna, vilket även Sauber och Williams gjorde under HHF:s år hos dem - bra statistik.
Vad jag kom ihåg så Fick Jordan gratismotorer under tiden HHF körde för dem, -99 hade Jordan Mugen rovor, sedan att Honda satsar på BAR nästa år kan knappast HHF stå tillsvars för, att HHf inte kör för Jordan kan kanske vara ett skäl till att Honda dikade Jordan?
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 1598
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
Mugen-Honda motorerna kostade Eddie Jordan en slant - inte var de gratis ialla fall. Därför var ju EJ så glad när han gick gratis Hondamotorer 2001. Att ge HHF kicken var det sämsta EJ kunde ha gjort - Trulli rosade ju inte stallet direkt och Fisichella, Zonta, Alesi och Sato har ju inte direkt fört stallet framåt. Eddie Jordan glömde att han aldrig varit så framgångsrik som när han hade HHF i stallet. Något EJ kanske har uppmärksammat nu när han försökte få tillbaka Frentzen för ett inhopp på Magny-Cours och tillsammans med Deutsche Post diskuterade ett kontrakt för 2003 ... hoppas att EJ får slanta ut med många miljoner i skadestånd till Frentzen när rättsprocessen är avgjord. Inte mer än rätt.On 2002-08-27 12:18, AndersF1 wrote:
Men Jordan hann ju kasta ut honom innan det blev helt konkurs, de miste "bara" gratismotorerna, vilket även Sauber och Williams gjorde under HHF:s år hos dem - bra statistik.
Prost var ju dömt på förhand redan innan HHF kom dit. Hos Arrows har HHF visat sig vara det enda positiva med det stallet och har tagit värdefulla poäng med Arrows bilen.
Redan innan Frentzen lämnade Sauber för Williams så stod det klart att Sauber skulle mista Ford motorerna till Stewart - det var klart tidigt under 1996 och berodde helt på att det var Jackie Stewarts ultimatum för att starta sitt stall.
Renault bestämde redan 1996 - innan Frentzen kom dit - att 97 skulle vara sista året med fabriksmotorer. Inte mycket att göra med Frentzen det inte.
Frentzens enda plump i protokollet är tiden hos Williams som inte var särskilt bra för någon av parterna. Jag tycker personligen att Frentzen är en av de mest underskattade förarna i formel 1 idag. Jag tror han kan göra riktigt bra resultat för Sauber nästa säsong och kanske placera stallet inom topp 4 i mästerskapet igen. Då ska vi nog få se Frentzen stanna ett par år till.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
Nu var väl inte mitt inlägg helt seriöst, vilket jag inte uppfattade Hoods som heller. Lite lustigt samband med lite lätt kreativ historieskrivning. Sauber hade väl Mercedes fabriksrovor när HHF kom in i F1 -94 och blev av med dem det år som Frentzen började köra för dem, liksom Williams blev av med Renaults fabriksmotorer under HHF:s första år. Jordan hade problem redan ifjol med ekonomin och Hondas prat om att bara stödja ett stall, så Frentzens sparkande kan lite kreativt ses som ett försök att rädda Hondorna, men spiken var redan i kistan så det enda som återstod att hålla fast vid för Jordan var ett bindande kontrakt med Honda. Dessutom var Jordan på stadig uppgång med 6:e plats -95 till 3:e plats -99, möjligen p.g.a. Hills bilutvecklande året innan , för att sedan med HHF som huvudförare få en kraftigt sämre bil och utförsbacke, trots fabriksmotorer. Sedan blev förstås HHF:s medverkan i Prost och Arrows det som fick dem på fall. Nu har ju HHF lämnat Arrows, så de går kanske att rädda.On 2002-08-27 12:55, Engis wrote:Lite väl mycket kreativ historieskrivning nu va!On 2002-08-27 12:18, AndersF1 wrote:
Men Jordan hann ju kasta ut honom innan det blev helt konkurs, de miste "bara" gratismotorerna, vilket även Sauber och Williams gjorde under HHF:s år hos dem - bra statistik.
Vad jag kom ihåg så Fick Jordan gratismotorer under tiden HHF körde för dem, -99 hade Jordan Mugen rovor, sedan att Honda satsar på BAR nästa år kan knappast HHF stå tillsvars för, att HHf inte kör för Jordan kan kanske vara ett skäl till att Honda dikade Jordan?
Som sagt, inte särskilt troligt men lustigt samband.
-
- Inlägg: 9131
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Stockholm
-
- Inlägg: 13935
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Storstaden
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vänta bara Jari.
Har gillat sauber länge, ett tufft stall som tar många poäng trots liten budget samtidigt som man vågar satsa på nya oprövade förare, liksom Jordan gjorde tidigare. Kan nog vara ett bra drag att åter anställa Harry, fast inte lika kul som att behålla Massa. Hoppas på att få se mer av galningen Massa i framtiden. Att hoppas på en plats i Toyota är nog för mycket begärt.
Har gillat sauber länge, ett tufft stall som tar många poäng trots liten budget samtidigt som man vågar satsa på nya oprövade förare, liksom Jordan gjorde tidigare. Kan nog vara ett bra drag att åter anställa Harry, fast inte lika kul som att behålla Massa. Hoppas på att få se mer av galningen Massa i framtiden. Att hoppas på en plats i Toyota är nog för mycket begärt.