Ronnie Peterson blir staty i Örebro

Kungaklassen av motorsport...
Dr.Bosa

Inlägg av Dr.Bosa »

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var inte en dag för tidigt.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

zz - det ironiska är, du skulle spy galla över en förare som Ronnie Peterson om han körde idag. Tänk dig, en förare som körde med hjärtat, hade en otrolig bilkontroll men var helt oduglig på att ställa in bilarna och dessutom mer än gärna körde om på banan. Det skulle du ju aldrig ha klarat :grin:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så många förare kör med en hjärt/lungmaskin, då skulle Fisichella eller Schumacher vara några av dom. Undrar var dom sätter dessa konstgjorda hjärtan? Tarmpaketet, var hamnar det?

Några förare har ingen kontroll över sin bil? Undrar just hur dom hamnade i F1 när dom inte kan kontrollera sina bilar?

Trist att dessa förare som har sådan otrolig bilkontroll (samma killar som inte kör omkring med en hjärt/lungmaskin) inte kan kontrollera sin bil de dryga 30 mil ett lopp varar.

Måste vara ren tur att grabbarna med sina hjärt/lungmaskiner och som är passagerare i sina okontrollerade fordon tar poäng. Kan det bero på att dom saknar tarmar och på så vis har en lättare bil?

Tycker att dina vänner (Tjack, JPM, Webber, Massa, mfl) borde fundera på att kasta tarmarna i sophinken, skaffa sig en hjärt/lungmaskin så att dom tog sina otroligt välkontrollerade bilar i mål.

Undrar vad sannolikheten är för att man som MS skall ta en bil ca 50-70 varv runt en bana, där man är i fullständig avsaknad av att på något vis kunna kontrollera vart bilen tar vägen?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

ZZ:

Hur många omkörningar har den gode JPM egentligen lyckats med i år? Om han nu hade den eminenta car control han anses ha, varför åker han då av så ofta och varför krokar han så ofta i andra bilar.

Kortfattat, om han nu vore så bra som många säger, varför ligger han inte före sin stallkompis i tabellen och varför vinner han inga lopp när andra bevisligen gör det?

Konstigt det där?

/E
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nämen titta, en topic om Ronnie Petersons staty handlar genast om Montoyas värdelösa körprestationer. Det gjorde ni bra! Bra initiativ Lucy och som vanligt duktig Montoya-bashing Enzo.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kära Doktorn, sådana topicurspårare är dom där människorna som gillar bilkontrollförare.

Vi som har oturen att heja på passagerare med noll koll har en lite annorlunda attityd. Vi tror på slumpen, då våra förare tar poäng!

Jag säger som John Cleese" i "Fawlty Towers"

"IT´S EASIER TO TRAIN A MONKEY" :grin:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Bäste Herr Doktor,

visst är det lustigt att en sådan medelmåtta tar sådan plats i våra annars så uttömmande och till ämnet hållandes topicar...

Men det är ju kul att det inte var jag som växlade in ämnet på detta sidospår :wink:

Men om man inte ska "basha" Montoya... ja då fanns det ju inte så mycket att skriva om honom eller hur?

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Skyllk inte topicurspårningen på mig doktorn. Jag filosoferade bara över om zz med sin nuvarande syn på racing skulle ha gillat Ronnie. Jag tror han skulle ha varit mer av ett Lauda fan på den tiden. Det är helt inom topicen :smile:

I övrigt kan man undra varför Ronnie inte har fått en staty tidigare - hade han varit fotbollsspelare hade det redan funnits en staty, och gjorts ett otal hyllningsprogram för TV om honom. Som vanligt har Sverige en trist syn på motorsport.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Din ursäkt accepteras LS1.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Ronnie var bäst!
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nånstans var det någon som sa nåt om pole positions i förhållande till segrar och hur färre segrar skulle värderas.
Dr.Bosa

Inlägg av Dr.Bosa »

Doktorn förlåter er allihop.
Det blir 10 Ave Maria och 5 Pater Noster. :wink:

Att Ronnie får en staty först nu beror naturligtvis på det ökande F1-intresset i Sverige. Ett intresse som Forza har hjälpt till att få fart på hos många.
mawis

Inlägg av mawis »

Håller med att det är inte en dag för tidigt att Ronnie får en staty, det skulle han haft för 24 år sedan.Han var verkligen KUNG på banan
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag skulle sagt att det inte är ett decennium för tidigt och tack för de värmande orden Dr.Bosa.
Pastis, ett litet citat att tejpa upp ovanför huvudkudden kanske?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nån som såg den här dokumentären när den gick för några år sedan?:
http://www.svt.se/dokumentarfilm/ikon/ikon936.htm
Den borde de göra nedladdningsbar, den var ju ändå ganska kort.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Jepp, jag såg den. Tyvärr tyckte jag att det var det gamla vanliga, motorsport är hemskt och alla som sysslar med det är dumma, köret.
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

skitdålig typisk SVT dokumentär, inget sammanhang utan bara prat om risker och kraschen på Monza. Kan inte någon få ändan ur och göra en riktig dokumentär om Ronnie? Med alla klassiska lopp, omkörningar, flat out på Silverstone osv...
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag har den inspelad nånstans.