För att få lite spänning i skiten instiftar jag ett nytt mästerskap, ZZ-Trofén. Reglerna är enkla - Ferrari mot byken.
Ställning just nu:
Övriga 181 poäng
Ferrari 157 poäng
Vad ska vi tro, kommer Ferrari att kunna vinna mästerskapet mot de övriga? Fortsätter de i samma stil som i Ungern är det godnatt för Övriga.
Tärnström
Nytt konstruktörsmästerskap
-
- Moderator
Ordförande i MMAS, Max Mosley Appreciation Society.
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
Se nya regler: http://www.forza-motorsport.se/bbs/view ... 666#133666
-
-
-
Inte? Jag skulle vilja säga att det är högst sannolikt. De är ju ca 2-3 sekunder snabbare per varv än övriga och har den mest tillförlitliga bilen av alla.On 2002-08-21 03:42, regenmeister wrote:
För att Ferrari ska komma ikapp krävs att de tar dubbelsegrar i alla återstående lopp. Knappast troligt.
-
Ferrari är aldrig, och har aldrig varit "tre sekunder snabbare per varv".
Vi får gå ända ner till fjortondeplacerade (i listan över snabbaste racevarv) Anthony Davidson i Minardi under det senaste loppet, för att hitta den förste föraren som var tre sekunder efter på ett varv. Och Minardi är väl ändå inte en särskilt bra referenspunkt.. ?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-08-21 08:46 ]</font>
Vi får gå ända ner till fjortondeplacerade (i listan över snabbaste racevarv) Anthony Davidson i Minardi under det senaste loppet, för att hitta den förste föraren som var tre sekunder efter på ett varv. Och Minardi är väl ändå inte en särskilt bra referenspunkt.. ?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-08-21 08:46 ]</font>
Tärnan, Ferarri är så bra.
Vill du bestraffa dom med några sandsäckar so att det blir lite jämnare på konstlad väg?
Mark Spitz tog ett gäng medaljer i OS simmningen, kanske skulle han haft en ryggsäck på sig så att det blev lite jämnare?
Varför kan du inte njuta av brilliansen när ett stall gör ett så bra jobb att dom fullständigt överglänser alla andra? Vad är det för fel att vara lysande och överlägsen? Varför kan du inte lyfta på hatten, grattulera och le? Jävla jantelagsfasoner du kommer med.
Du vet mycket väl att det inte varar för evigt. Andra stall är snart ikapp och då är det någon annans tur att vara lysande. Var du irriterad på Williams på 80 talet och mitten av 90 talet?
Vill du bestraffa dom med några sandsäckar so att det blir lite jämnare på konstlad väg?
Mark Spitz tog ett gäng medaljer i OS simmningen, kanske skulle han haft en ryggsäck på sig så att det blev lite jämnare?
Varför kan du inte njuta av brilliansen när ett stall gör ett så bra jobb att dom fullständigt överglänser alla andra? Vad är det för fel att vara lysande och överlägsen? Varför kan du inte lyfta på hatten, grattulera och le? Jävla jantelagsfasoner du kommer med.
Du vet mycket väl att det inte varar för evigt. Andra stall är snart ikapp och då är det någon annans tur att vara lysande. Var du irriterad på Williams på 80 talet och mitten av 90 talet?
-
-
Vad du säger är alltså att det borde finnas en ännu högre division än F1? Med enbart 2 deltagande förare från ett och samma stall? Hm, jag är spektisk.On 2002-08-21 11:39, Cuscino wrote:
Jesus! Det klart att Ferrari, speciellt Brawn&Byrne, gör det jävligt bra, det tycker väl de allra flesta. Men även om man beundrar det de åstadkommit behöver man väl inte tycka att det är roligt att se dem "leka" med resten av fältet? Hur kul skulle det vara att se Manchester United i allsvenskan?
-
Inte jag, men andra på det här forumet tycker det skulle vara kul. Min åsikt är att F1 är trist nu när Ferrari är så pinsamt överlägsna.On 2002-08-21 17:44, pUs wrote:
Vad du säger är alltså att det borde finnas en ännu högre division än F1? Med enbart 2 deltagande förare från ett och samma stall? Hm, jag är spektisk.