F1 i TV3 ?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
jajo

Inlägg av jajo »

Vad säger ni?
Fågel eller Fisk?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... 751&maNo=0
/Jan
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Bojsänke eller vad det nu är som varit på tapeten tidigare. Sjunkbomb kan också vara passande.
3an har aldrig lyckats göra något riktigt rätt och skulle nog kunna sänka F1-intresset i Sverige på bara några år.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Positivt att fyran fått :up: ur och har ett studioprogram innan där man kan förklara lite saker och kanske ta in nåt ungt löfte i soffan osv. Det tar sig trots allt.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Med Blomman, Eje, studioprogram och direktsända lopp från Amerikat och Asien är TV4 bra.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

3:an har ju inte riktigt lika många tittare att förlora på söndagkvällarna, så de kanske t.o.m. skulle kunna tänka sig att sända F1 live när det går i amerikat. Vore ju inte så dumt. Inte för att jag bryr mig, heja Canal Digital. :smile: Nackdelen är förstås att TV3 når färre potentiella tittare.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Risken med att ha TV3 på söndagkvällarna vore kanske att mellan depåstoppen skulle dom sända pausprogram...
Frallbert! Blomman är inte anträffbar för TV4 i helgen :tong:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Hoppas 3.n pressar 4.n till ett bättre program :smile: För 3.n vill jag inte ha som F1 "kanal". För mkt reklam i den dyng kanalen.
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Soffprogram :smash: Behåll det där fjanterierna till mindre seriösa sporter som fotboll och trav, tack!
Visa istället Warm-upen och kvalet :rock: Och kanske direktsända resterande lopp???

Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Snyggt att de satsar lite på f1. Studioprogram och ny kommentator (Blomman) är positiva inslag.

Ang. studioprogrammet:
Förhoppningsvis går de igenom lite tekniska detaljer, Intervjuer med f1 folk. Hade varit kul o få veta hur killarna i depån arbetar mer i detalj.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Freddan den 2002-08-15 12:36 ]</font>

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Freddan den 2002-08-15 13:37 ]</font>
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Såg i GP idag att TV4 har förlängt kontrakted med de engelska rättighetsinnehavarna i 3 år till.

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Gäst

Inlägg av Gäst »

Engelska rättsinnehavare?
Trist i fall att dom ägs av tyskar och man skrivit med fel folk...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Företaget är väl fortfarande engelskt, även om majoriteten av aktierna ägs av tyskar?

Användarens profilbild
Jocke

Inlägg av Jocke »

Undra hur det blir med kval och loppen på andra sidan atlanten nu. Vad jag förstått begränsades antalet kval dom fick sända samt det att dom måste sända samandrag av loppen i Nord- och Sydamerika.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Ja man kan ju hoppas att dom förhandlade fram en bättre lösning runt USA och Canada loppen men framförallt kvalen.. som det är nuförtiden så är oftast kvalen mer spännande än loppen..
Jag tyckte förresten att soffprogrammet var rätt ok.
Kul för Björn att få synas lite i svensk media också förresten.. Varför postar inte han på Forza btw?????

//mopar
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

"Soffprogrammet" var i mina ögon ingenting att hänga i (h)julgranen jämfört med Ruutulippu.
Varför har inte sverige någon bra motorsportprogramledare som kan hålla i sådana program?
"Hockeybögen" dom hade satt i studion kan hålla sig till hockeykväll eller vad det heter.
Kanske Peter från Motorjournalen vore något.
Kul iaf. att de infört ett sådant program för trots allt så är ett dåligt program bättre än inget program och all reklam de svenska förarna kan få är ju bra.

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Det är tradition med dåliga motorjournalister i sverige.. vi vill ha det så :grin:

//mopar
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vi vill inte ha det så, men det är så vi har det :grin: Motorjournalist i Sverige är ett jobb helt utan krav på yrkeskompetens leds man nästan till att tro.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Ja det är ganska beklämmande..

Speciellt när dom sitter och sover.. jag var vansinnig när jag såg F3000 och Tromark inte märkte att Björn körde upp sig som han gjorde på första varvet.. jag menar kan jag se det borde väl för f_n han som har betalt för det se det också?

//mopar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Undrar hur det går nu med Sporten @ TV3 när Stenbeck lämnat in?