Visst är det väl bra att vara patriot och hålla på sina landsmän, men hur 17 kunde Leif Lindström (rätt namn?) få det till att Tracy orsakade kraschen igår? Det var väl för tusan Kenny som kanade in i kanadicken? Tycker han Tracy ska hålla sig undan så att Bräck får plats för sina galna manövrar?
Lindström tyckte att sånt här "visar varför Tracy aldrig kommer att vinna ett mästerskap". Byt ut Tracy mot Bräck i den meningen så stämmer det kanske bättre!
Kamikaze-Kenny
-
Kenny verkar ha en annan syn på incidenten än Lindström:
Kenny Brack – “Paul and I were running side by side for a while and I felt like I had a run on him. I went to the inside of him, but my car got a little loose. I don't know if my brakes locked up or not but the rear end came around and we made contact. I can't blame anyone but myself for this. I hate that it happened, but we have to move on to the next race. The Target guys gave me the car, and it's a shame that it had to end like this today.”
Kenny Brack – “Paul and I were running side by side for a while and I felt like I had a run on him. I went to the inside of him, but my car got a little loose. I don't know if my brakes locked up or not but the rear end came around and we made contact. I can't blame anyone but myself for this. I hate that it happened, but we have to move on to the next race. The Target guys gave me the car, and it's a shame that it had to end like this today.”
Jag kom inte sist!
-
- Moderator
Hehe, Leif har inte mycket till övers för Tracy, den saken är klar. De engelska kommentatorerna dömde ju ut Kenny direkt efteråt men lugnade sig sedan och tycktes se det hela med ett visst jämnmod. Själv tycker jag att Tracy hade kunnat ge Kenny lite mer utrymme, utan att behöva tappa placering (och utan att ge honom skulden), men visst fan var det väl desperat från Kennys sida. Han borde ha känt på Tracy ett tag och inte försöka direkt vid första tillfällel han hade kontakt. Har känts som om Kenny är lite slarvig och håglös den här säsongen. Kanske är det gnissel i stallet som ligger bakom, jag vet inte, men han är sig inte lik från förr.
Tärnström
Tärnström
-
- Moderator
Team Green verkar ju inte vara uppåt väggarna förgrymmade heller.
John Anderson - Team KOOL Green Consultant "We're all pretty ticked off right now. It was a pretty ambitious move on Kenny's part to try and pass right there. Kenny knows Paul's situation (in the points) pretty well and he wasn't going to give him any ground if he didn't have to. We just have to call it a racing accident but it's pretty disappointing. Paul didn't have the fastest car out there but his moves on the first lap were typical Tracy, just beautiful. But it all goes down the drain if you don't finish the race."
Tärnström
John Anderson - Team KOOL Green Consultant "We're all pretty ticked off right now. It was a pretty ambitious move on Kenny's part to try and pass right there. Kenny knows Paul's situation (in the points) pretty well and he wasn't going to give him any ground if he didn't have to. We just have to call it a racing accident but it's pretty disappointing. Paul didn't have the fastest car out there but his moves on the first lap were typical Tracy, just beautiful. But it all goes down the drain if you don't finish the race."
Tärnström
-
-
Det är det som är så tråkigt med Leif Lindström - han är färgad och låter det påverka hans kommenterade i alldeles för hög grad. Det framstår ju som övertydligt att han är en "Tracy hatare" vilket gör att han inte kan se annat än misstag från kanadensaren vad han än gör. KAn inte du låsa studiodörren inifrån nästa gång Tärnström och ta hand om det hela själv? Det är ok om du släpper in Mattias Andersson som bisittare Lindström kan väl få hämta kaffe eller nåt åt er
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Jag tycker faktiskt att Lindström är rätt OK som kommentator. Det är bra om kommentatorerna även har kritiska åsikter om förarna - och han har rätt i att Tracy gör mycket galet - men det bör vara någorlunda objektivt. Det behöver ju faktiskt inte vara så som det framställs, att Kenny är bäst och om han inte vinner så beror det på bilen, ingenjören, Tracy eller nåt annat.
-
Jag har nu också sett sändningen och här är mitt expertutlåtande:
De var absolut jämsides in i kurvan, svårt att säga vem som var längst fram.
Men de hade fått plats båda två.
Plötsligt vinglar Tracy till, kanske för att skrämma Kenny vilket lyckas få Kenny ur balans.
Kenny får en sladd som resultat och hans bakände törnar i Tracy.
Hade Tracy inte vinglat till så hade Kenny aldrig fått sladd!
Håller dock med om att Kennys körning känns aningen desperat.
Men glöm inte att Kenny körde på samma (ibland på gränsen till omdömeslöst) när han vann IRL.
Hur ser Kennys kontrakt med Chip-Gannassi ut egentligen?
De var absolut jämsides in i kurvan, svårt att säga vem som var längst fram.
Men de hade fått plats båda två.
Plötsligt vinglar Tracy till, kanske för att skrämma Kenny vilket lyckas få Kenny ur balans.
Kenny får en sladd som resultat och hans bakände törnar i Tracy.
Hade Tracy inte vinglat till så hade Kenny aldrig fått sladd!
Håller dock med om att Kennys körning känns aningen desperat.
Men glöm inte att Kenny körde på samma (ibland på gränsen till omdömeslöst) när han vann IRL.
Hur ser Kennys kontrakt med Chip-Gannassi ut egentligen?
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
Tycker det verkar vara samma Kenny som i slutet av förra säsongen. Han krokade väl ihop eller rammade 3 st i samma lopp vid ett tillfälle.On 2002-08-19 10:14, JBS wrote:
Jag har oxå funderat på om det är så att Kenny har problem i stallet. Han verkar deperat och gör märkliga saker ibland. Han kanske är pressad till resultat, eller så fungerar inte komunikationen mellan Kenny och mekanikerna riktigt bra.
Kenny kanske börjar bli den nye Tracy, blandar strålande körningar med riktiga kalkoner. Fast i år har man ju inte behövt några solglasögon direkt.
-
- Moderator
Helt klart är ju att Tracy ser att Kenny är på väg att köra om. Han låser upp bromsarna i absolut sista sekund. Frågan är om det hade hjälpt om Tracy hade lämnat utrymme. Kenny säger ju själv att han redan hade tappat bakvagnen i det läget.
Förutom Kenny tycker jag att man ser gott om tappade sugar i mästerskapet. Franchitti och Vasser verkar vara helt eller halvt ur slag. Visst har de haft otur men de verkar ha svårt med motivationen. Kanske inte så konstigt. Det ett devalverat mästerskap som redan är vikt för Da Matta. Många känner nog att det delvis är ett bortkastat år i en karriär som kanske redan är på väg neråt. JAg tror att förarna vill känna att de har det bästa motstånd som överhuvudtaget går att få för att få den rätta motivationen att rinna till. Annars blir det tufft med tanke på att säsongen är så lång.
Tärnström
Förutom Kenny tycker jag att man ser gott om tappade sugar i mästerskapet. Franchitti och Vasser verkar vara helt eller halvt ur slag. Visst har de haft otur men de verkar ha svårt med motivationen. Kanske inte så konstigt. Det ett devalverat mästerskap som redan är vikt för Da Matta. Många känner nog att det delvis är ett bortkastat år i en karriär som kanske redan är på väg neråt. JAg tror att förarna vill känna att de har det bästa motstånd som överhuvudtaget går att få för att få den rätta motivationen att rinna till. Annars blir det tufft med tanke på att säsongen är så lång.
Tärnström
-