Var är konsekvensen?

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag vill inte komma här och påstå att jag är PK eller nå't men överträdelserna mot regeln att man inte får köra över linjen vid depåutfarterna innan tvärmarkeringen borde tolkas likadant eller klargöras en aning. Denna gång gjorde minst tre förare överträdelser som i ett annat lopp hade renderat i drive through penalty. Var det fler som noterade detta?
(Fisichella, RSC och Kimi)
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Jag tror att nästan alla körde över linjen.. verkade som dom fick panik och insåg att dom inte kunde straffa alla..
Nästa år är nog linjen målad på annat sätt..

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

även MS körde över den vita linjen med råge och det var fler som gjorde samma sak.

Grejjen är att det är ju mycket möjligt att just den vita linjen diskuterades med ban-domarna innan loppet. Det kan ju vi knappast veta något om men det känns som om något sådant var fallet.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Q: You crossed the white line at the pit lane exit after your first pit stop, I think?

RS: There is no white line.

MS: No, but there is a rule actually. If there is, it was set before the weekend, that sometimes we do say that you can cross it and this weekend it was allowed to cross the entry and exit line.

RS: I since I'm an expert at crossing white lines...

http://www.fia.com

:grin:
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

då var det alltså som jag trodde. Fråga mig nästa gång det är något :wink:

Tråkigt att inte tv-producenterna fick reda på detta innan loppet för då hade vi sluppit alla onödiga inzoomningar och repriser på en 4-5 förare som korsade vita linjen.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Det kanske bestämms i efterhand när man ser vilka förare som har korsat linjen? :grin:
Jag kom inte sist!