Lemons signatur

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

"Jesus Christ, with A and B driving for us, in 350 years we wouldn't win a World Championship!" - Flavio Briatore
A = Alesi, B = Berger :quest:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Vem vet, det kommer ifrån Nigel Roebucks frågespalt, antar jag, så det är väl bara han och Flavio som vet. Annars kan det nog gälla många av Benettons och Renaults förare genom åren, jag tror inte Alesi och Berger är den sämsta förarkombination de kört med.

Förresten behöver det ju inte vara några förare som de verkligen haft i stallet, det kan ju vara några andra förare han kommenterar, fast det troliga är väl några som verkligen varit i stallet. Om vi stryker åren med [Schumacher], så är det ju inte så många år kvar som Flavio var stallchef. Piquet har ju ckså visat att han kundde skrapa ihop en WDC. Flavio kom väl tillbaks ifjol och hade då varit borta ett par tre år, eller nåt sånt, så Alesi och Berger ligger kanske bra till, eller nån av de 2 senaste årens uppsättningar. Hmm, Fisi och Wurz kanske inte heller sågs som något vinnarpar, speciellt eftersom Flavio inte verkar allt för angelägen att ha dem kvar.

Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

On 2002-08-16 09:32, AndersF1 wrote:
jag tror inte Alesi och Berger är den sämsta förarkombination de kört med.
Alesi är den bäste som kört i stallet i stallets historia! :wink:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Om jag känner Lemon rätt så stämmer det, Cuscino... :roll:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tror nog som sagt inte heller att Lemon vet, eftersom det troligen(?) är taget ordagrant ifrån "Ask Nigel": http://www.autosport.com/featuresasknig ... 33&s=5&l=5
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ahhhh, en topic tillägnad min vackra signatur :smile:

För övrigt är det precis som Anders säger.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Och jag tror det är Berger och Alesi som avses.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Känner mig nästan frestad att byta ut A och B mot dom riktiga namnen :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

A och B kan ju vara vilka förare som helst utom Schumacher ... Fisi och Wurz t.ex passar in minst lika bra på den beskrivningen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Iofs sant, Lucy. Men med tanke på det kärleksförhållande som Flavio Briatore hade med Jean Alesi så tror jag mer på det hållet än Wurz & Fisico. Flavio har ju faktiskt sagt att han gärna hade behållit Fisichella.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det måste vara Alesi och Berger. A och B. Det är ju perfekt.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Taskigt! Alesi gjorde sina bästa säsonger hos Benetton. Han mognade verkligen som förare under den perioden och gjorde vad han kunde med material som inte räckte till för att slåss om titeln. Synd bara att hans prestation kom att jämföras med Schumacher istället för att bedömas för sig.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-08-19 02:52, JTarnstrom wrote:
Synd bara att hans prestation kom att jämföras med Schumacher istället för att bedömas för sig.

Tärnström
Tärnan, ALLA prestationer är relativa, de är inga isolerade företeelser och SKALL jämföras med andra. Orsaken till att det rusar runt så många bilar på en bana är just att dom skall jämföras med varandra.

Men släng på en sandsäck och jämförelsen blir ovidkommande. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Alesis bästa säsong var för övrigt 1995 i Ferrarin när han var i ledningen flera gånger bara för den pissiga Fiaten att gå sönder. 96/97 var han en stabil pallförare hela säsongen - tyvärr fattades det där lilla extra för att det skulle bli en plats högst upp på pallen.

I övrigt kan jag upplysa dig, bäste zz, att motorsport är en materialsport och att förarnas prestationer är relativa. En tredjeplats i en Minardi är t.ex en större prestation än en seger i en Ferrari. Däremot ska givetvisw inte mästerskapet baseras på sådana bedömningar.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-08-19 10:24 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

[quote]On 2002-08-19 10:23, LuckyStrike1 wrote:

I övrigt kan jag upplysa dig, bäste zz, att motorsport är en materialsport och att förarnas prestationer är relativa. En tredjeplats i en Minardi är t.ex en större prestation än en seger i en Ferrari. Däremot ska givetvisw inte mästerskapet baseras på sådana bedömningar.

Till att börja med så skulle ingen förare med framtida WDC ambitioner sätta sig i en Minardi för att undvika dåligt rykte.

För det andra är F1 en lagsport (ett lag består av konstruktörer, mekaniker, förare mm mm) och det är deras samlade prestationer som gör sig gällande i en tävlingssituation. Minardi tillhör inte bottenskiktet för intet. De har dåliga konstruktörer, marknadsförare, mekaniker, ekonomer, varumärkesbyggare, förare mm mm och det är därför dom är där dom är.

En tredjeplats i en Minardi är just en tredjeplats (teorin om den blinda hönan) och inget annat.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-08-19 10:49, zz wrote:
Till att börja med så skulle ingen förare med framtida WDC ambitioner sätta sig i en Minardi för att undvika dåligt rykte.
I vilket stall körde Fisichella 1996? :smile:
Men här kan du kanske ha rätt för Fisi verkar ju uppenbarligen inte ha några framtida WDC-ambitioner, eller färdigheter för den delen, vilket stallcheferna förstås redan insett.

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Får jag påminna om din loverboy Fisichella.

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

För det andra är F1 en lagsport (ett lag består av konstruktörer, mekaniker, förare mm mm) och det är deras samlade prestationer som gör sig gällande i en tävlingssituation. Minardi tillhör inte bottenskiktet för intet. De har dåliga konstruktörer, marknadsförare, mekaniker, ekonomer, varumärkesbyggare, förare mm mm och det är därför dom är där dom är.

En tredjeplats i en Minardi är just en tredjeplats (teorin om den blinda hönan) och inget annat.
Lär dig citera till att börja med :wink:

I mästerskapet är en tredjeplats i ett lopp just en tredjeplats och inget annat. Håller med dig fullt ut och så ska det vara också.

Men när man ska betrakta olika förares prestationer i ett lopp måste man också ta hänsyn till materialet och förutsättningarna till förfogande. När stallhefer letar efter nya förare tar de sådan hänsyn. En förare som kan ta en Minardi i mål på en tredjeplats utan att en massa förare framför bryter är en förare av exceptionell talang - kanske t.o.m bättre än de som slutade före i bättre material. Minardi t.ex har aldrig haft samma möjligheter till framgång som Ferrari, Williams och McLaren. De jobbar nog så hårt men de är helt enkelt begränsade av sina resurser till hands. Det betyder inte per automatik att de är sämre.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Lucky, ge upp! Under den tid jag har lärt känna zz har han aldrig varit mottaglig för logiska argument. Har han bestämt sig så har han. Han kommer att sitta på hemmet och yra om Schumacher och Ferrari och att alla andra är förlorare långt efter att F1 (och vi andra) har gått i graven.

Tärnström
Gäst

Inlägg av Gäst »

Helt rätt tärnan, historien har redan gett mig rätt. Man kan inte argumentera mot empiriska fakta. Du får spekulera och skriva rappakalja i bästa Lucystil om hur bra olika förare egentligen är. (Vad hände egentligen med din favorit Alonso, vad gör han nu för tiden? Enligt dig var det säkert att han var ett framtidshopp!) :wink:

Fisichella är tyvär inget WDC ämne, det visade han genom att sätta sig i en Minardi. Även där har jag rätt. Han är en sopa som låter "midfield drivers" passera honom då han är i depån. Det tyder på dålig strategi och oförmåga att fatta strategiskt riktiga beslut. Trist men sant.

Lucy, varför har inte Minardi haft samma möjligheter som Williams/McLaren?????? Varför fick inte Minardi ett motorkontrakt med Mercedes eller BMW? Jo det berodde på dålig marknadsföring och dålig strategi från Minardi him self och Herr Stoddart.

Lär dig att du inte skall ta över Annefrans jobb som ordpolis. :wink:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Helt inne på din linje zz - visst vore det kul med enbart två Ferraris på startlinjen. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget bryr dig om Formel 1 ...

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Alonso kör i Renault nästa år. Du vet det där stallet Fisi fick sparken ifrån. :razz: :lol:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Heja Alonso :smile: