Forza frågar: Vem vinner förar-VM i F1?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Här kan frågan diskuteras...
TorQ

Inlägg av TorQ »

Tyvärr tror jag inte nån rår på Skomakarn i år heller...
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Räkan.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Inte jag heller men jag är glad! :grin:

Hoppas dock det blir jämt, men jag fruktar slakt i år och Schumis tredje raka...

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Pastis den 2002-02-12 10:45 ]</font>
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Hur i helvete kan Räkan få 18 % mot DC 9?????

Snacka om feltryckning med musen.

-Red Bull Racing
Zetor

Inlägg av Zetor »

Hoppas på David C gör man alltid, men ska man vara realist så lurar det nog åt skomakaren igen.
Coulthard champion 2002!!
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Om Ferrari har byggt en lika överlägen bil som förra året så lär MS inte kunna missa titel iår, men jag hoppas att DC eller JPM kan vara med och fajtas, problemet är att dessa herrar har team kamrater som kan och får ta poäng från dem så det kommer att bli svårt.

MS vinner dessvärre :barf: (man kanske skulle ringa till Bengan och få några tips om vilka spypåsar som är bäst?)
TorQ

Inlägg av TorQ »

On 2002-02-12 10:53, Engis wrote:
MS vinner dessvärre :barf: (man kanske skulle ringa till Bengan och få några tips om vilka spypåsar som är bäst?)
SJ:s skräppåsar är fina, hållfasta och rymmer mycket.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-02-12 11:22, TorQ wrote:
SJ:s skräppåsar är fina, hållfasta och rymmer mycket.
Hehe, egen erfarenhet? :grin:
TorQ

Inlägg av TorQ »

Ingen kommentar!
:shake:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

En gissning på hela resultatet:
WDC:
1. Schumi :sad:
2. DC
3. Montoya
4. Räkan
5. Ralf
6. Rubens (kommer att få reda på att det inte blir någon mer säsong i Ferrari och rasar därefter, trots bästa bil)
7. Ville
8. Heidi
9. Fisi
10. Trulli
11. Panis
12. Irvine
13. Delar-Åsa
14. Button
15. HHF
16. Massa
17. Sato
18. Salo
19. McNish
20. Bernoldi
21. Webber
22. Yoong

Sedan kommer det säkert att bli minst 2 inhopp av andra förare.

Vet inte om WCC-resultatet är helt kompatiblet med WDC-resultaten, men nåt kanske är rätt.
Så kom igen med lite gissningar innan februaris utgång, gärna med några tvärsäkra uttalanden som kan tas fram vid säsongsslut.

Återkommer med mer "analyser" när jag har mer tid.

WCC:

1. McLaren (möjligen mer hjärta än hjärna, men Rubens klappar ihop)
2. Ferrari
3. Williams
4. Sauber
5. BAR
6. Renault
7. Jordan
8. Jaguar
9. Arrows
10.Toyota
11.Minardi

Boy

Inlägg av Boy »

Kan bli interessant att se Webber... Antingen gör han en kanon säsong eller en flopp... Det är min gissning...
/Boy
Gäst

Inlägg av Gäst »

WDC
Fisichella
Schumacher M.
Schumacher R.
Irvine

WCC
Ferarri
Jordan (om Jordan kommer längre ner så kan inte Fisichella bli WDC)
Williams
Sauber
Jaguar
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Hallå, zz :smash: Det är år 2002 nu. Fisichella kör numera i en grisful och skitlångsam Jordan-bil. Så lång ifrån en WDC-titel man kan komma. Tippar att Fisichella tar högst fem poäng i år.

Mitt tips för årets VM:

1. Maestro
2. Coulthard
3. Barrichello
4. Montoya
5. Ralf
6. Räkan
7. Heidfeld
8. Trulli
9. Villeneuve
10. Massa
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ytterligare kommentarer till mitt bidrag:
Ralf blir mentalt pressad och gör ett antal dåliga prestationer.
Ville utnyttjar några vinna-eller-försvinna tillfällen och blir åter best-of-the-rest.
Heidi helstabil och snabb.
Tycker att Fisi är lite stabilare än Trulli, men där kan nog Trulli komma före.
Delar-Åsa snabbare än Övajn, men Övajn lite brutalare i vissa tillfällen, vilket ger liten fördel.
Sato lite långsam i början.
Massa kommer att köra ut och göra för många misstag, även om han ibland kan vara snabb. Visst skall man satsa hårt och lära sig gränserna på tester, men någon gång måste man ju lära sig också...
Webber kommer förstås att slå Yoong, men jag är inte helimpad av Webber, så det känns inte riktigt som någon ny Alonso.

När det gäller stallen så är det svårt med det breda mellanskiktet och även svårt att se var Williams står.
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Hehe, ingen tror ännu på Rubens! Han är slut :razz:
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

On 2002-02-12 13:09, Boy wrote:
Kan bli interessant att se Webber... Antingen gör han en kanon säsong eller en flopp... Det är min gissning...
Ungefär samma inställning som Anja Pärson. Fullt ös! Allt eller inget!
-Red Bull Racing
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

WDC Juan Pablo Montoya
Reserv WDC 1. David Coulthard
Reserv WDC 2. Kimi Räikönnen

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-02-12 14:57, Freddan wrote:
On 2002-02-12 13:09, Boy wrote:
Ungefär samma inställning som Anja Pärson. Fullt ös! Allt eller inget!
Webber kan ju omöjligt köra sämre än malajen! Inte ens om han kör med ögonbindel på sig samt Paul Hogan i knäet.
nicolas

Inlägg av nicolas »

Äh, schumacher tar titeln och Williams tar konstruktörs mästerskapet.

Detta inlägg kommer jag att visa upp lite senare med en glad min!
Anders

Inlägg av Anders »

Det blir DC som vinner i år före Montoya.
Lowe

Inlägg av Lowe »

Schumi vinner om han inte blir skadad.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:wor: Räkan rular!
Android

Inlägg av Android »

Schumi vinner men Montoya och DC hotar honom genom hela säsongen.
Sedan har vi J.Ville på en stabil 4:e plats!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Jag tror som vanligt att Alesi vinner! :grin:
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

MS vinner p.g.a att Ferrarin ligger såpass före i utvecklingen och med specialbehandling vinner han relativt komfortabelt.:sad:
DC är konstant men når som vanligt inte ända fram utan blir tvåa. JPM lyckas med en undermålig Williams att bli trea, men har under säsongen visat RS var skåpet skall stå.:cool:

Både Kimi och RB hamnar före RS. Kanske att även Trulli kommer att klämma sig in före RS som efter tre-fyra lopp blir nervös och får en självförtroendechock och grinar mer offentligt än vad han kör bil, vilket föranleder att även Fisichella i en grisful Jordan lyckas med konststycket att hamna före honom. :wink:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Som vanligt är det DC:s år och givetvis kommer han att stå som mästare när säsongen är slut :wave:
:read:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Marsupilami: :grin:

Men skämt åsido nu, hur tror du att det går?

/E
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Som de flesta läskunniga på forumet redan konstaterat har jag angett detta. :wink:
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Shumacher vinner medans Montoya och DC tampas mot varandra
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-02-12 17:44, Marsupilami wrote:
JPM lyckas med en undermålig Williams att bli trea, men har under säsongen visat RS var skåpet skall stå.:cool:
Du och jag är de enda som stödjer JPM men lägg ned snacket om en "undermålig Williams", vi vet att den kommer att bli snabb.

Lägg märke till att jag är den enda här som tycker om williams-det är väl för att jag är uppvuxen med Mansell.
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-02-12 19:38, nicolas wrote:
Du och jag är de enda som stödjer JPM men lägg ned snacket om en "undermålig Williams", vi vet att den kommer att bli snabb.

Lägg märke till att jag är den enda här som tycker till om allt jag inte begriper mig på. Det är väl för att jag håller på att bli vuxen.
Vi vet ingenting om hur snabb Williamsen kommer att bli, men visst jag hoppas på att den skall räcka ända fram.
cool

Inlägg av cool »

JPM och sen resärv Kimi. :smile:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nej, Webber är ingen Alonso men han har andra kvaliteter som faktiskt kan ge resultat. Han har ju en gedigen bakgrund i racing och vet hur man får ut det bästa ur en bil. I långa loppet kan nog Minardi vara mer betjänta av en Webber i ställte för en ALonso. Om de får behålla Webber över två säsonger bör de kunna lyfta sig ordentligt. Mitt tips är att Webber kommer att göra minst lika bra, om inte bättre, raceresultat som Alonso gjorde även om han är ett par tiondelar långsammare i kvalen.

Tärnström
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jo, men frågan är om inte Minardi skulle behöva en ännu mer stabil och säker förare. Tycker nästan Webbers formkurva varit lite upp och ner och inte helt övertygande. Undrar om inte Justin Wilson varit ett stabilare val? Eller också är jag för indoktrinerad av Justins landsmän.
Men, men, om Webber är kvar hos Minardi några år så är det säkert bra för Minardi. Jag tycker dock inte det lyser lika mycket WDC-innehavare om Webber som om Alonso, även om det troligen inte är Minardis främsta behov.

Rackham

Inlägg av Rackham »

WDC och WCC stannar i Italien. Det blir nog hårdare än 2001 för Rubens kommer inte att briljera. DC blir det största hotet, 2002 är hans sista chans. Sir Frank får problem att hålla ordning på sina pojkar.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-02-13 00:43, AndersF1 wrote:
Jo, men frågan är om inte Minardi skulle behöva en ännu mer stabil och säker förare. Tycker nästan Webbers formkurva varit lite upp och ner och inte helt övertygande. Undrar om inte Justin Wilson varit ett stabilare val?
Nu är väl inte förarna Minardis största problem utan pengar och uppbackning från en motortillverkare.

Det finns garanterat bättre förare än Webber att tillgå, men dom är antingen upptagna på annat håll eller så har dom inte dom sponsorpengar som behövs för en Minardi-sits.

Justin Wilsons problem är att han är 190 cm lång. Annars verkar han vara mycket duktig.
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

Jag drömmer om och hoppas verkligen att Kimi ska plocka hem guldet men i den bistra verkligheten så är det nog storskummi i sin fiat som ordnar hem både förar- och stallguldet. :sad:

/ Tommi
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Nisse
Ja i år är det faktiskt DCs tur att vinna! Hoppas silverpilen håller ihop så att han kan vara med och slåss.
Det var ju så trevligt med en DC seger i fjol på A1, trots teamorder och annat skumt så kunde inte Schuey vinna! :grin: :grin:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-13 08:14, woodi wrote:
Nisse
och annat skumt så kunde inte Schuey vinna! :grin: :grin:
Ja man undrar ju hur mycket betalt kokainsniffaren fick av Ron för att trycka Maestro av banan.

Vad gäller DC så var nog den segern ganska så uppkörd...

Ni kan ju fortsätta drömma om att DC skulle han en rimlig chans i år... nåt lopp kanske han vinner, men McLaren blir nog inte att räkna med i år... men Kimi kanske vinner ett lopp i år... vore nog bra för hans självförtroende, men risken för det är väl inte överhängande heller...

/E
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

On 2002-02-13 08:26, EnzoF1 wrote:
Ja man undrar ju hur mycket betalt kokainsniffaren fick av Ron för att trycka Maestro av banan.
Men hallå, det är dags att vakna upp nu! :smile:
Att köra om på utsidan i Remus har vi redan kommit fram till att det är ren idioti! Eftersom han var snabbare än JPM skulle han ju naturligtvis valt ett bättre tillfälle att köra om honom.
Vad gäller DC så var nog den segern ganska så uppkörd...
Här får Du nog förklara Dig lite. Hur kunde den segern vara uppkörd? Inga stallorder eller annan skit, han körde och vann. Enkelt!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-02-13 09:13, woodi wrote:
Att köra om på utsidan i Remus har vi redan kommit fram till att det är ren idioti! Eftersom han var snabbare än JPM skulle han ju naturligtvis valt ett bättre tillfälle att köra om honom.
Vi kom nog fram till att det var ren idioti av JPM att försöka bromsa senare än han/bilen klarade av. Eftersom Schumis bil var mycket långsammare än Montoyas på raksträckorna var tillfället nog det bästa. Se för övrigt Autosports raceanalys av händelsen och loppet på Autosport.com

Annars kan jag hålla med om att Coulthards insats var klart ok. Svagt av Rubens dock att inte kunna vinna när han hade chansen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

On 2002-02-13 09:26, Lemon wrote:
Vi kom nog fram till att det var ren idioti av JPM att försöka bromsa senare än han/bilen klarade av. Eftersom Schumis bil var mycket långsammare än Montoyas på raksträckorna var tillfället nog det bästa.
Nja, JPM bromsade ju vid två tillfällen inför kurvan. Och vilken förare skulle inte försvara sin ledande position i det läget? JPM hade ju absolut inga onda avsikter eftersom han med största sannolikhet ville fortsätta tävlingen och komma i mål själv. Händelsen var en ren raceincident som kan beskyllas på både JPM och Schuey.

Valet av omkörningstillfälle om han var så mycket snabbare på raksträckorna hade ju varit Castrol varvet senare i sådana fall. Eller varför inte Gösser. Remus är ju den absolut tightaste kurvan där det egentligen bara finns ett spår ut ur kurvan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Enzo lille! :shake:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-13 09:39, Jari wrote:
Har du bevis för motsatsen?

Det här är ju ett typiskt "Jari-argument" och funkar det för dig i teorier om Ferrari så funkar de väl åt andra hållet.

Jag har förresten lagt märke till att du kallat en del förare vid nidnamn de senaste dagarna... har du nåt att säga om det?

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Rätt intressant att så många här vet vilket omkörningstillfälle som hade varit bäst.

Det måste ju vara därför ni kör F1 för Ferrari och MS sitter och skriver på ett F1-forum...

:crazy:

/E
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-02-13 10:28, EnzoF1 wrote:
Rätt intressant att så många här vet vilket omkörningstillfälle som hade varit bäst.

Det måste ju vara därför ni kör F1 för Ferrari och MS sitter och skriver på ett F1-forum...

/E
Han skall inte försöka sig på sådant han inte klarar av. Självklart borde han väntat till depåstoppen...:lol:

JPM gjorde inget fel i att försvara sin ledning aggresivt. Det hade [Schumacher] gjort också så gott han hade kunnat.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-02-13 11:13, Marsupilami wrote:
On 2002-02-13 10:28, EnzoF1 wrote:

/E
Han skall inte försöka sig på sådant han inte klarar av. Självklart borde han väntat till depåstoppen...:lol:

JPM gjorde inget fel i att försvara sin ledning aggresivt. Det hade [Schumacher] gjort också så gott han hade kunnat.
Jo men när Schumacher gör sådana grejer så är det ju tufft och ballt av en som inte viker sig. Lustigt va? :grin:
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-02-13 08:14, woodi wrote:

/E
Snacka om en idiot!

Lämna det här åt sidan din lilla pizza bagande medlem av det italienska brottssyndikatet, följ dina nazi-maffia landsmäns fotspår.
Nu förstår jag varför till och med italienarna själva snackar skit om sina landsmän.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-02-13 10:26, EnzoF1 wrote:
On 2002-02-13 09:39, Jari wrote:
Har du bevis för motsatsen?

Det här är ju ett typiskt "Jari-argument" och funkar det för dig i teorier om Ferrari så funkar de väl åt andra hållet.

Jag har förresten lagt märke till att du kallat en del förare vid nidnamn de senaste dagarna... har du nåt att säga om det?

/E
Peka gärna ut ett exempel då.
Vad är ett typiskt Jari-argument? Är det ett du som inte kan bemöta utan personangrepp?