Den här var ju intressant:
There are several factors that have forced us to take this decision but most importantly is the downturn in interest in Formula One as a sport
F1 verkar vara på väg ned, som sagt...
Fel som vanligt min käre Dr. Det är intresset för blaskan som sjunker, inte för F1. F1 sprids via nya medier (Tv, Internet mm) och folk vill inte betala svinhöga priser för deras blaska fylld av reklam och bilder på avgasrör ur vinklar som skulle få Sam Peckinpah grön av avund.
zz. man kan börja undra om dina skygglappar är större än vanligt idag.
Samtidigt som det ligger lite i det du säger, F1Racing har just startat en svensk upplaga så helt dött är väl inte intresset ändå. Kanske bara är konkurrensen som tar ut sin rätt.
Även i Solna anses Tv vara ett hysteriskt nytt medium i jämförelse med tidskrifter. Hur det är i Djursholm (eller vilken gräddhylla du nu kommer från) har jag ingen aaaaaning om.
On 2002-08-13 14:02, Lemon wrote:
F1Racing är inte Bernie Ecclestones tidning.
Är du säker? Har absolut för mig att det var så, men jag kommer inte ihåg var jag fått det ifrån.
Det är sant att F1-nyheter läses snabbast på nätet nu för tiden, men det är jobbigt att släpa med sig en bärbar dator till toa, badkar och säng så pappersvarianten har sin tid och plats också.
Jag har läst tidningen sen 93 (då det var ont om bra F1-siter) och har förlängt prenumerationen sedan dess. Men nu får man väl se sig omkring efter ett annat alternativ. F1-Racing ligger väl närmast tillhands.
Någon som har koll på den blaskan? Hur är det med den svenska, är det en direkt översättning kryddad med lite Kenny+Björn snack? Kommer den ut senare än den engelska?
Prenumera istället på Autosport OCH Motorsport båda från samma förlag..... då får man allt både dom senaste nyheterna (Autosport) och genomgång av historiska bilar och förare (Motorsport , som har branschens klart bästa skribenter)
Resten kan man med fördel läsa här på Forza istället...
(får man nån snäll titel nu ? ärade forzaredaktörer )
On 2002-08-13 16:37, zz wrote:
Fel som vanligt min käre Dr. Det är intresset för blaskan som sjunker, inte för F1.
Nja, det är du som har fel, zz. F1 har faktiskt stadigt sjunkande tittarsiffror sedan flera år tillbaka. Och trenden lär fortsätta om vi får en till så här astråkig säsong.
Äh själv tycker jag att F1 racing är bara en sörja där Montoya är hemma hos någon och baka sockerkaka det där intressera mig inte , däremot skulle det vara mer intressant om fredrik af petersen skrev hela tidningen själv!!!!
Svenska versionen av F1 RAcing är en sörja jag aldrig kommer att köpa. Har kikat i den i butiken och det räcker - sämre översättningar och "eget" material var det länge sen man skådade. Håller mig till engelska F1 Racing som blivit bättre efter att ett tag varit på väg att bli lite skvallertidning istället samt Autosport som är oslagbar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish