Till Felipe Massa fan zz

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hörru zz ditt gamle Felipe Massa fan. Ska inte din signatur säga "Hatar Sauber-ledningen"? Din favorit Felipe Massa tvingades släppa Nick Heidfeld förbi sig i Tysklands GP eftersom stallet ville så. Så nu har din favorit Felipe Massa drabbats av stallorder. Hur känns det?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Scccchyyyyyy....

Folk kan få för sig att det inte bara Ferrari som sysslar med sånt.
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Även Kimi drabbades av stallorder då man struntade i att byta däck på Kimis bil vid första stoppet, som på beställning så exploderade ett av däcken några varv senare :down:
Fan är inte livet bra orättvist :crazy:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
pUs

Inlägg av pUs »

Manipulering av resultat är alltid trist. Bra dock att inte hyckla utan köra med öppna kort.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jadu, pUs. Du får gärna utveckla det där.
Vad anser du att man gjorde i depåstoppet och vad var syftet?
Motiven till att tjäna två poäng, är dom lika starka som "let Michael through for the championship"? Det var väl otur att han behövde gå in på slutet, men vill du att vi skall rada upp osannolikheter så är det säkrast att inte vara Ferrari-fan om man inte vill se skum ut.
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

pUs

Inlägg av pUs »

On 2002-07-29 20:08, Jari wrote:
Jadu, pUs. Du får gärna utveckla det där.
Vad anser du att man gjorde i depåstoppet och vad var syftet?
Motiven till att tjäna två poäng, är dom lika starka som "let Michael through for the championship"? Det var väl otur att han behövde gå in på slutet, men vill du att vi skall rada upp osannolikheter så är det säkrast att inte vara Ferrari-fan om man inte vill se skum ut.
Ursäkta Jari, vi snackade Sauber här. Vad svamlar du om? Läs topicen lite mer noga nästa gång. Något depåstopp var inte avgörande för hur Sauber exekverade sin teamorder.
pUs

Inlägg av pUs »

Och - för att vara en smula artig - du behöver absolut inte erbjuda mig något så banalt som att 'rada upp osannolikheter'. Det har du ju skött alldeles utmärkt på kontinuerlig basis det sista året, utan att någon behövt be om det. :smile: Dina konspirationsteorier är en konstant faktor på forumet, den dag du kommer på bättre tankar blir det ju bra mycket tråkigare. :sad:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hetast just nu är nog ändå din teori om att Ralf skänkte bort en andraplats till Montoya, men ingen har förklarat varför.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Tja, Sauber har ju också Fiat motorer så det är väl inte så konstigt att de kör med det stuket, som tack får Massa en styrning i Cart nästa år :wink:
pUs

Inlägg av pUs »

On 2002-07-30 05:40, Jari wrote:
Hetast just nu är nog ändå din teori om att Ralf skänkte bort en andraplats till Montoya, men ingen har förklarat varför.
Någon sådan teori känner jag inte till. Men du gör det uppenbarligen, eftersom du precis introducerade den för mig? :grin: Här diskuterade vi Sauber och inte Williams.

I en annan topic raljerade jag dock över hur uppenbart inkonsekventa pöbeln är när det gäller att måla upp sina färgsprakande (men numera jäkligt långtråkiga) konspirationsscenarion. Men - några teamorder hos Williams har då aldrig jag nämnt. Du har inte tolkningsföreträde på mina inlägg, hur gärna du än vill. :smile:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nää det här inte en topic där vi diskuterar Saubers stallorder. Det här är en topic där vi känner medlidande för zz och att hans favoritförare Felipe Massa utsattes för detta otyg av den onde demonen Peter Sauber.

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

On 2002-07-30 10:42, LuckyStrike1 wrote:
Det här är en topic där vi känner medlidande för zz
Kan man det? :wink:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Öh, nej :wink:
"Inget är mer outhärdligt än en dumbom som har turen med sig."
CICERO
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-30 10:46, Razor wrote:
On 2002-07-30 10:42, LuckyStrike1 wrote:
Det här är en topic där vi känner medlidande för zz
Kan man det? :wink:
Näää definitivt inte, det är en omöjlighet. Men man kan som goda medmänniskor försöka men misslyckas kapitalt med uppgiften ;

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Det är tanken som räknas...
pUs

Inlägg av pUs »

När jag nu åskådar den fullständigt apatiska auran som omger helgens teamorder så kan jag bara konstatera att företeelsen som sådan är allmänt accepterad hos allmogen. Teamorder är bara förkastligt, fult, katastrofalt och upprörande när en viss Michael Schumacher drar nytta av situationen. Inget nytt för mig, men det känns ju alltid kul att i efterhand inse hur rätt man hade.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-31 17:08 ]</font>
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jag är upprörd över Saubers Fjäsk för Tyska publiken men det är ju så varmt så jag har inte orkat skriva om det.

Sauber ansåg väl att Nick var snabbare än Massa just när de införde teamordern?
pUs

Inlägg av pUs »

Jo, så kan det ju vara. Värmen numera får ju nästan vem som helst att vända kappryggen åt skuggigare nejder.. nej, ärligt talat så skiter jag i varför team vill använda sig av teamorders, jag gillar inte företeelsen. Oavsett anledning, resultat ska inte fabriceras.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-31 17:20 ]</font>