Vem tar flest pole?
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: sön feb 03, 2002 01:00
- Ort: Kreutzberg
-
- Inlägg: 1456
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Hultsfred
-
- Inlägg: 4027
- Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00
- Ort: Växjö
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Sorry, men inga kemikalier kan få Bridgestonedäcken att hålla hela säsongen i Michelins utvecklingstempo. Bridgestones groda med att ignorera McLaren kommer att kosta dem titeln i år, tyvärr. Det hjälper inte att världens bästa förare 2002 kör på Bridgestone. Lika lite som det hjälpte 96, 97, 98, och 99. They're going down...
-
- Inlägg: 5298
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jamen däcken är ju skräddarsydda åt Maestro ju.
A new team is born to get the best from the Bridgestone tyres. Ferrari and the japanese manifacturer has built a group of some engineers (some based in Japan, some based in Maranello) to develop exclusive tyres for Ferrari. Luciano Burti will be the top of a full tyre test team: the departure of McLaren from the Bridgestone deal was a good news for Maranello: now BS and Ferrari can work together without any secret.
Källa: tifosi-club.com (världens pålitligaste källa )
A new team is born to get the best from the Bridgestone tyres. Ferrari and the japanese manifacturer has built a group of some engineers (some based in Japan, some based in Maranello) to develop exclusive tyres for Ferrari. Luciano Burti will be the top of a full tyre test team: the departure of McLaren from the Bridgestone deal was a good news for Maranello: now BS and Ferrari can work together without any secret.
Källa: tifosi-club.com (världens pålitligaste källa )
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
-
- Inlägg: 486
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
98 och 99 hjälpte det väl ändå verkligen att köra på Bridgestone?On 2002-02-13 14:04, Jari wrote:
Sorry, men inga kemikalier kan få Bridgestonedäcken att hålla hela säsongen i Michelins utvecklingstempo. Bridgestones groda med att ignorera McLaren kommer att kosta dem titeln i år, tyvärr. Det hjälper inte att världens bästa förare 2002 kör på Bridgestone. Lika lite som det hjälpte 96, 97, 98, och 99. They're going down...
Världens bästa förare kör inte på Bridgestone utan han kör på Michelin och har för övrigt inte blivit officiellt utnämnd till världsmästare i F1 ännu men det kommer snart...
Denna gång har du rätt. Vad betyder Pole position? Inte ett smack. Det visar att du är snabb under artificiella förhållanden och borde syssla med rally i stället för formelsport.On 2002-02-13 11:15, Marsupilami wrote:
Nu väntar jag på en kommentar från zz om hur ointressant det är med poles.
Senna lyckades att sjabbla bort 18 PP medan Prost lyckades att vinna 18 gånger då han inte hade PP. Schumacher d.ä, har lyckats att segra fler gånger än han haft PP. Han har 53 segrar men bara 44 pp:
Slutsats: Dåliga och mediokra förare är beroende av en plats långt upp i fältet för att lyckas vinna. Dock så är det ingen garanti att dom vinner ändå. Ofta schabblar dom bort sin PP genom illa genomförda manövrer eller pressar matterialet till bristningsgränsen (ofta över) i sin iver att kompensera sin dåliga förarprestation. Duktiga förare (Prost, Schumacher m.f.l) klarar av att ta sig till seger trota en plats längre ner i fältet. Detta beror på god strategi, god omvårdnad och kännedom om sitt matterials begränsningar och möjligheter, moget agerande mm. Schumacher tog sig från 16´de plats till seger (SPA 95), har Senna gjort något liknande? (Han har hamnat som 16´de från PP)
"Det är sällan bra strippor är goda älskarinnor" (Italienskt ordspråk)
-
- Inlägg: 163
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Dublin
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Jari, Nu skriver ju inte ZZ att det är i rally artificiella förhållanden föreligger utan att kvalen i F1 sker under artificiella förhållanden. Likheten med rally är väl att man så att säga kör "ensam" utan tävlingsmoment i form av samtidigt körande bilar (OK, under kval finns andra bilar på banan men du konkurrerar inte direkt med dem...)
Så var det nog ZZ menade , men du tolkade det ju som vanligt på ditt eget sätt...
Vågar du ha med mig på A1-Ring eller ska jag stanna hemma... för det första blir jag ju retsam när Maestro förnedrar Kimi, och för det andra så mår inte din lever så bra efter en kväll i mitt sällskap...
/E
/E
Så var det nog ZZ menade , men du tolkade det ju som vanligt på ditt eget sätt...
Vågar du ha med mig på A1-Ring eller ska jag stanna hemma... för det första blir jag ju retsam när Maestro förnedrar Kimi, och för det andra så mår inte din lever så bra efter en kväll i mitt sällskap...
/E
/E
Tack Enzo.On 2002-02-14 08:14, EnzoF1 wrote:
Jari, Nu skriver ju inte ZZ att det är i rally artificiella förhållanden föreligger utan att kvalen i F1 sker under artificiella förhållanden. Likheten med rally är väl att man så att säga kör "ensam" utan tävlingsmoment i form av samtidigt körande bilar (OK, under kval finns andra bilar på banan men du konkurrerar inte direkt med dem...)
Glömde skriva att Jari är en dålig människa.
-
- Inlägg: 25
- Blev medlem: sön feb 03, 2002 01:00
- Ort: Kreutzberg
-
- Inlägg: 1859
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Malmö
Helt rätt Ralphie, 2001 var enligt mig dålig sässong för Schumacher. Man skall inte behöva tappa en PP i dagens F1, det är ett tecken på att man har nedsatt förmåga att hantera stress och dåligt handlag med matterialet.On 2002-02-14 13:43, Ralphie wrote:
Schumacher tog förra året 11 pole men bara 9 segrar.
Slutsats: Schumacher är en DÅLIG förare, beronde av att starta längst fram i fältet.
Självklart skall du med, Enzo. Det kan hända att din lever inte mår så bra av mitt sällskap heller.
Den tuffaste motståndaren en toppidrottsman kan ha är klockan. I ett F1-lopp har man fördelen av att kunna slå av lite på tempot då och då om man leder på en bana som är svår att köra om på. Detta visades gång på gång av Irvine när han var hantlangare i Team Schumacher.
Den tuffaste motståndaren en toppidrottsman kan ha är klockan. I ett F1-lopp har man fördelen av att kunna slå av lite på tempot då och då om man leder på en bana som är svår att köra om på. Detta visades gång på gång av Irvine när han var hantlangare i Team Schumacher.
-
- Utvisad
- Inlägg: 8219
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00