Hockenheim - loppet

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Ganska ok lopp tycker jag. Synd att Ralf skulle ha sån otur bara :cry: Ett tag såg det faktiskt ut som om han skulle kunna kriga om segern. Tur för Rubens att han hade reservbilen idag. Annars hade han nog inte ens kommit fyra (om han kommit iväg överhuvudtaget).

Michelin-teamen körde med skum taktik idag. Det kostade förmodligen räkan en femteplats. Han han bjuda på en fin duell med JPM i alla fall :up: Renault var pinsamt dåliga och Trulli framstår mer och mer som ett rörligt hinder på banan än en rejser-förare.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag tror McLaren var på en 1-stoppare men tvingades till 2 pga Michelin-däcken tog slut för fort...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja Williams lyckades ju fint med sina Michelindäck ialla fall. Hårdare blandningen och två stopp verkar vara det rätta. Med undantag för Montoyas och Kimis fight i början var det här ett sömnpiller tycker jag. Statiska luckor mest hela tiden - depåstoppen gjorde det lite spännande men det var knappt det.

Sen är jag nöjd och fin med en uppkörd andraplats förstås :smile:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Producenterna för worldfeeden skötte sig rätt bra, intressant med den nya åkkameran som satt efter hårnålen.
Sato gjorde även bra ifrån sig. De nya avåkningszonerna med asfalt vekar också fungera bra på de banor de finns än så länge.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-07-28 16:35, regenmeister wrote:
Producenterna för worldfeeden skötte sig rätt bra, intressant med den nya åkkameran som satt efter hårnålen.
Sato gjorde även bra ifrån sig. De nya avåkningszonerna med asfalt vekar också fungera bra på de banor de finns än så länge.
Jo, håller med. Sato verkar snabbare än Fisichella i racetrim. Kanske är fisi som Trulli?
"Inget är mer outhärdligt än en dumbom som har turen med sig."
CICERO
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-07-28 16:06, PeppeF1 wrote:
Jag tror McLaren var på en 1-stoppare men tvingades till 2 pga Michelin-däcken tog slut för fort...
Då borde de väl ha bytt däck på Kimi?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Kan det ha bidragit till punkan, att man inte bytte däck i tid?
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Nja, jag vet inte. Det verkar väl lite underligt om däcken först är i så gott skick att man inte behöver byta dem för att sen punkteras? Men jag har faktiskt ingen aning. :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lite underligt lopp, det såg väldigt tight ut ett tag med flera strider, nästan hela vägen för att plötsligt reda upp sig och bli tämligen tråkigt. Men Trulli hjälpte väl till att trycka ihop ett antal bilar.

Vad ovanligt att tankproblemen drabbade pappas pojke och inte Schumi, samt att Ralf hade betydligt mer otur med varvningarna än sin storebror, plus att Ville det blindstyret lyckades sinka ett antal sekunder vid depåstoppet. Annars tror jag nog att Ralf hade varit före efter första stoppet. Frågan är bara om det hade hållit ända in i mål, det beror ju på om Schumi kommit om, men, men, är man född med matjord i fickorna så är man...

Det där sista-minuten-mekandet med Ralfs bil såg ut att vara samma som Willims genomförde ett antal ggr för ett par år sedan. Då var det problem med läckage i det pneumatiska systemet för ventilerna och de fyllde alltså på luft.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Martin Brundles kommentar var rätt träffande.
"If I saw Rubens Barrichello get on my plane, I'd get straight off of it!"
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-07-28 17:02, AndersF1 wrote:
Det där sista-minuten-mekandet med Ralfs bil såg ut att vara samma som Willims genomförde ett antal ggr för ett par år sedan. Då var det problem med läckage i det pneumatiska systemet för ventilerna och de fyllde alltså på luft.
Vi lyckliga TV4-tittare hann precis se Ralf lämna depårutan.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan man misstänka maskerade teamorder att kalla in Ralf i depån så nära målgång??
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jo,Williams ville nog jävla med BMW på hemmaplan.
CICERO
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-28 17:08, zz wrote:
Kan man misstänka maskerade teamorder att kalla in Ralf i depån så nära målgång??
Då menar du alltså att BMW och Williams båda två har Montoya som försteförare i stallet - så till den milda grad att man offrar en andraplats för en tysk i Tyskland med tysk motor för att matcha fram en colombian? Det är intressant faktiskt.

Vi vet ju alla att colombianska framgångar säljer otroooooligt mycket mer BMW bilar i Tyskland än tyska framgångar :wink:

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-07-28 17:05, regenmeister wrote:
Martin Brundles kommentar var rätt träffande.
"If I saw Rubens Barrichello get on my plane, I'd get straight off of it!"
Panis och Räkan är väl två andra som man inte vill ha med på planet. De har väl bara haft 3 lopp utan problem i år.

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Med tanke på att Ralf inte har några framgångar, så...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-07-28 17:07, ANFRAN wrote:
De stack in någon metallpryttel, som såg ut att vara ansluten till en tryckluftsslang, in genom ena sidepodsen. Sedan bar det iväg igen.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

En sådan analys Anders :smile: Du borde ju vara tekniskt expertkommentator på Canal Digital eller något :wink:

PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

On 2002-07-28 16:56, ANFRAN wrote:
On 2002-07-28 16:06, PeppeF1 wrote:
Då borde de väl ha bytt däck på Kimi?
Sluta förstöra mina bortförklaringar innan jag hänger upp "you know" i en galge.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Lustigt att McLaren hade så dålig rull på sina bilar idag. Man trodde ju att de skulle vara med mycket bättre.
CICERO
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Visst är det lite underligt att ena helgen klart vara med och slåss om segern för att veckan efter bli varvad. Även om Kimi inte kört sönder sitt däck så hade han ju inte varit så vansinnigt långt före DC och troligen blivit varvad om Schumi inte slagit av på tempot i slutet. Medan Williams går i motsatt riktning.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tja Williams hängde ju inte alls med i loppet på Magny-Cours men kunde här matcha Ferraris fart i loppet. Kanske förhållandena passade Williams bättre än McLaren.

Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-07-28 16:52, Ozikahn wrote:
On 2002-07-28 16:35, regenmeister wrote:
Jo, håller med. Sato verkar snabbare än Fisichella i racetrim. Kanske är fisi som Trulli?
Fisi såg blek ut som vanligt. Han körde väl sitt 102:a lopp idag och ännu ingen vinst. Alesi tog sin första seger efter 91 lopp så Fisi ligger långt efter i den jämförelsen, men Alesi var iallafall tidvis eftertraktad av alla toppstall(även om han inte accepterade en Williamsstyrning i början på 90-talet...), vilket man inte kan säga om Fisichella. Men stallcheferna i toppteamen har kanske blivit bättre på att utröna vilken som har talang och vilken som inte har talang för att bli en vinnare.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Rubens är ju den förare som (i antal lopp räknat) tagit längst tid på sig att vinna. Var det mer än 101 lopp? Borde vara nära ialla fall.

Det ser nog tungt ut för Fisi med platser i ett toppstall - de flesta platserna är upptagna för en tid framåt och när de blir lediga betraktas nog Fisi som en för gammal icke-vinnare (som nu :wink:) för att få förtroendet.

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Ja, det kanske är så att Stallcheferna har lärt sig att se vilka i cirkusen som är bra. Fisichella gjorde ju bort sig lite när han inte ville vara kvar hos Renault om de inte gav honom en fete lön. Nog har Renault framtiden för sig, även om det kanske inte såg så ut idag.
CICERO
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Räkan ha växt lite mina ögon nu efter fighten med montoya.
Även Sato och Massa körde bra synd bara att de är på väg ifrån F1, di vågar lite!!
Tänk å ha 20 förare typ vad han nu heter i Williams (skall jag verkligen köra om nä bara om det är blå flagg).
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jo, håller med. Räkans köring var så salt och man njöt av varenda sekund av kampen mellan JPM och honom. Jag var lite småbesviken på honom efter Melbourne då han låg och tuffade bakom JPM utan att ens visa sig i backspeglarna hos JPM. Men han ville väl inte göra bort sig i sitt första race för McLaren. Nu lite senare in på säsongen så har han visat att han kan vara salt i man mot man dueller.

Jag brukar ju gnälla lite på Massa men jag börjar gilla hans vilda inställning till omkörningar. Sato kör samma stil och de ger mycket underhållning. :up:
CICERO
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-07-28 17:13, LuckyStrike1 wrote:
[Vi vet ju alla att colombianska framgångar säljer otroooooligt mycket mer BMW bilar i Tyskland än tyska framgångar :wink:
Ja visst, det vet ju alla att den starkaste köpgruppen av BMW är säljare av colombianska produkter...

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-07-28 21:18, EnzoF1 wrote:

Ja visst, det vet ju alla att den starkaste köpgruppen av BMW är säljare av colombianska produkter...

/E
Har för mig att Dr. AF1 äger en gammal snikmodell av BMW, hans kaffeaffärer verkar inte gå lysande. Dr.AF1, dax att byta gröda så att du får råd att åka lite ståndsmässigt?
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

zz: Du är ju alldeles borta, inte med i matchen alls.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sant regen, jag spelar inte ens på samma planhalva.
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Precis!!!
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-07-28 21:39, zz wrote:
On 2002-07-28 21:18, EnzoF1 wrote:

/E
Har för mig att Dr. AF1 äger en gammal snikmodell av BMW, hans kaffeaffärer verkar inte gå lysande. Dr.AF1, dax att byta gröda så att du får råd att åka lite ståndsmässigt?
ZZ: AF1 har numera en snikmodell av nyare årgång... han fick visst iväg ett halvt kilo förra månaden...

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lucy:

Lustigt att ditt inlägg ang Williams och offra en tysk andraplats etc... är i princip identisk med DaSilvas på motorsport.com/forums...

Jag anar en klyvning a'la Pluttrik här, eller är det möjligen du som är släkt med Cobra? :grin:

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-07-28 22:58, EnzoF1 wrote:

ZZ: AF1 har numera en snikmodell av nyare årgång... han fick visst iväg ett halvt kilo förra månaden...

/E
Enzo, visste inte kaffe var så dyrbart?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Tråkigt rejs på en bana som var tråkig att titta på. Renault var helt klart utsatta för sabotage den här helgen och Honda borde ta och fixa sina motorer nån gång.
Användarens profilbild
Ainisse

Inlägg av Ainisse »

On 2002-07-28 17:16, AndersF1 wrote:
On 2002-07-28 17:07, ANFRAN wrote:
De stack in någon metallpryttel, som såg ut att vara ansluten till en tryckluftsslang, in genom ena sidepodsen. Sedan bar det iväg igen.
Det var troligen tryckluft eller hydraulolja för att återställa dåligt hydraultryck, som alla vet påverkar många funktioner i bilen. I kurvan efter hårnålen lät det illa om bilen på vavet innan han gick i snabbbesök i depån.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Och här är det riktiga svaret...

"...finally I had an additional stop to top up the pressurised air for the pneumatic valve drive of the engine."
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det svaret har ju redan getts:
Seså, lita på den tekniske doktorn nu i fortsättningen. :razz:
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Ja leta efter Tranström ha ja kommit till rätt forum????
Ja ä helt slut!!!!