Blå remsan på CD's Kiosk - lösning

Kungaklassen av motorsport...
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Förra helgen upptäckte jag plötsligt att den blå irriterande textremsan (gäller nog enbart på MHW-boxar, sk hyrboxar) på F1-sändningarna var borta. Lysande att CD äntligen fått tummen ur tänkte jag och blev nöjd!

Men så idag så var den tillbaka igen och jag började fundera på om jag gjort något speciellt för att få bort den. Efter lite testande så lyckades jag få till en lösning som funkar! :smile: I alla fall på min Nokia 9310S (som också har en Viaccess CA-modul om det nu spelar någon roll).

OK, så här gör jag för att få bort remsan:

1. Ställ dig på en Viasat-kanal (jag använde TV3, det får inte vara en CD-kanal)
2. Stäng av boxen (stand-by) och vänta några sekunder
3. Sätt på boxen och byt _direkt_ till en Kiosk som visar F1 (om du hinner få bild på Viasat-kanalen funkade det inte för mig - man måste byta direkt)
4. Klart!

Nu kan jag byta mellan kiosk-kanalerna utan att den blå remsan syns till, jag ser bara den gamla hederliga röda rutan som indikerar ny kanal.

Varför funkar nu detta? Ingen aning, misstänker inte boxen hinner initieras riktigt och att den inte fattar att den ska behandla Kiosk-kanalerna på ett speciellt sätt.

Lycka till!

/Martin
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Vete f-n om det funkar !!
jag dansar runt baklägeser runt tv å då komme helt plötsligt Tony Ring som kommentator ta ännu ett varv å då hör jag istället Leif lindström å helt plötsligt är blomman på TV 4!!!
Skall pröva springa naken genom vår by då kanske jag slipper den förbannade blååå remsan!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lucy, Pastis, AndersF1, PeppeF1 och Enzo...
jag tror att vi har det ganska bra ändå :wink:
RALLYTOK

Inlägg av RALLYTOK »

Nu fick jag in något annat men det ä blomman som kommentera!!!
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Det är ju fantastiskt, MG. Kan du inte trolla lite mer så får in CD hemma hos mig också? :wink:
Martin_Granberg

Inlägg av Martin_Granberg »

Självklart AnFran, allt för dig! :razz:

1. Sätt på ugnen på 275 grader med enbart övervärme
2. Ställ in din 14-tummare som du fick av din mor i 17-årspresent
3. Vänta tills volymknappen smält så den lutar 45 grader neråt (den får inte luta mer!)
4. Ta ut TVn och ställ in i duschen och låt svalna i 30 minuter
5. Klart!

Funkar i alla fall på min Samsung med text-tv modul...
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Fan också. Jag har ju gasspis...