Komentatorerna på CD

Kungaklassen av motorsport...
Tifosipower

Inlägg av Tifosipower »

Va gjorde komentatorerna på CD i helgen. Noll koll tyckte jag att dom hade. ... O snart säger jag upp CD. jag skaffade formel ett biljetten bara för att janne blomqvist refererade. Men han verkar vara inhyrd av TV4 . Eller hur ligger det till?

mawis

Inlägg av mawis »

Håller med dig till en del. Janne är helt suverän ,Tromark är inte lika bra men Fredrik Ekblom har super koll.
Det är så att Janne är " utlånad" till fyran och man får väl förstå att han kan stå ut med "elgen" när han får se loppen på plats eller?Jag tror att han är tillbaka CD till Tysklands GP
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

ja, jag undrar vad det är för kontarkt han har med fyran..

Drömmen vore, Blomman, Eje och Ekblom på Digitalen!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Blomman kommenterar även Tyskland på TV4 (Tony Ring på Canal Digital) men sedan är han tillbaka igen till Ungerns GP. Men det här hattandet med olika kommentatorer är inte bra och till nästa år får han bestämma sig hur han ska ha det.

Jag har viss förståelse för Jannes inhopp på TV4, för han vill visa upp sig för en större publik och visa vad han kan. Men vi freaks vet redan att han är bäst och vill BARA att han ska vara på Canal Digital. Deras överlägsna bilder i kombination av Janne kommentaterer kan inte beskrivas för den som aldrig sett en Canal Digital sändning av formel 1!
Bild
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-07-23 19:49, mawis wrote:
Håller med dig till en del. Janne är helt suverän ,Tromark är inte lika bra men Fredrik Ekblom har super koll.
Leif Lindström var det, inte Tromark! Tycker Leif gjorde ett utmärkt inhopp. Ni kan ju inte jämföra inhopparna med Janne som jag anser är unik i Sverige.
Bild
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Håller med om att de borde bestämma sig. Det är inte kul att betala för hela paketet och få en massa olika inhoppare som kommentatorer - sen jag skaffade CD paketet tror jag Blomqvist bara har varit kommentator två gånger ... det är inte bra. Dåliga kommentatorer kan jag få på TV4 - men jag vill slippa det på Canal Digital.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Tv4a stallet kanske köper Janne och lämnar då.......Arthur i utbyte plus en fasans massa miljoner för att han ska gå till CD :wink:
CLO

Inlägg av CLO »

Efter att under många år varit bortskämd med engelska kommentatorer och själv tillhört dem som klagat en del på de svenska , måste jag säga att "hattandet" på CD fått mig att vakna upp.

Blomman är ju en naturbegåvning, plus att han har stor erfarenhet. (han är inne på femte året nu va?)
Fredrik af Petersens har alltid något kul att berätta, det är inte tu tal om annat!
Tony Ring visade sig vara utmärkt när han väl fick veta vad han skulle kommentera och dessutom live. Han har följt upp racen bättre än Blomman.
Fredrik Ekblom har ju blivit helt suverän. Har intressanta infallsvinklar och blivit otroligt duktig på att analysera.Leif Lindström, som jag alltid tyckt har så tråkig röst, visade ju att tom han kan vara hyffsad.

Att som i kommande helg få två duktiga, aktiva, racingförare som duktiga kommentatorer är inte fy skam!

Vilka suveräna kommentatorer vi har i det här landet!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: CLO den 2002-07-24 11:08 ]</font>
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Visst tusan är det klart bäst när Janne kommenterar, men jag tycker varken Tony Ring eller Leif Lindström varit dåliga, men det bästa är kanske att de bestämmer sig för en ersättare som kan bli van kioskerna och allmänt F1-kommenterande. Den platsen skall naturligtvis gå till Tärnström. :smile: En annan bra kandidat är Mattias Andersson, men han tävlar väl själv under många F1-helger.

Annars tycker jag generellt att det inte är så himla viktigt med kommentatorerna utan det viktiga är bildproduktionen, man ser väl själv till stora delar vad som händer. Bara de inte gör bort sig allt för mycket så att man sitter och retar sig på det och blir lite förvirrad, men så är ju inte fallet med någon hittills.

De kanske kunbde lägga in de engelska kommenatorerna som alternativ? En annan bra sak vore att sända hela skiten i repris ett par ggr. Liksom att visa fredagsträningen och uppvärmningen, inte nödvändigtvis med kommentatorer. Men de sakerna kostar kanske för mycket?

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Vilken idé! Repris på loppet i veckan tillsammans med material från fredagen! Det vore en höjdare för oss F1 nördar ialla fall :wink: Produktionen finns ju redan...

Jag är helt inne på din linje med engelska kommentatorer - om de inte kan fortsätta med Blomman och Fredrik Ekblom i par så borde de istället ta in John Watson och Ben Edwards. De kommenterar väl samma produktion för Sky har jag för mig? De två har en höjdare på den tiden Eurosport sände F1 :up:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

On 2002-07-24 08:49, Pastis wrote:
Men vi freaks vet redan att han är bäst och vill BARA att han ska vara på Canal Digital.
Så fan heller. Så länge jag inte kan få in sändningarna hemma vill jag ha Blomman och Eje på Fyran. Det är inte mer än rättvist.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Instämmer till fullo ANFRAN.

Fyrans jäkla reklamavbrott borde ju putsas till en aning dessutom. Inte fan hade de varken lika många eller långa avbrott under fotbolls-VM? Om de nu måste ha så långa avbrott tycker jag att de borde följa RTLs exempel med bild-i-bild, alltså en liten infälld bild med loppet under reklamavbrottet.
Det är märkvärdigt hur man kan satsa så mycket pengar och sedan verkligen sabba för sig och tittarna.
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag vet inte hur långa avbrotten är. 2x7 minuter? Jag skulle hellre ha 3x4½ minut eller nåt sånt. Man är liksom borta från loppet under för lång tid. Men de har ju fina regler som säger hur mycket och hur ofta de får ha reklamavbrott.
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

Kanske skulle knata ner till grannen Scherman och visa vart skåpet ska stå. :saw:
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Hahaha! Gör det du.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Jag tror inte valet för Blomman hade varit så svårt inför nästa år om de titne vore för att TV4-kommentatorerna är på plats varje Europa-GP!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-07-24 12:34, AndersF1 wrote:

De kanske kunbde lägga in de engelska kommenatorerna som alternativ?
Nej, några på ett annat forum måste höra Blomman hela tiden.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

On 2002-07-24 12:34, AndersF1 wrote:
De kanske kunbde lägga in de engelska kommenatorerna som alternativ?
En omöjlighet då det INTE är ett Canal Digital bolag som sänder det.
Bild