BAR:s förare

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=2141

Nu är det klart - Button går till BAR för minst 2 år framåt. Det är ännu inte klart vem han ersätter dock ... mystiken tätnar :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Hoppas den lille kanadicken krossar Button nästa år. Men undra om inte BAR gör bort sig om de dumpar Panis? Han är väl bra på att utveckla bilar.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-07-22 18:58, Ozikahn wrote:
Panis? Han är väl bra på att utveckla bilar.
Jo, det har märkts i BAR.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Ingen större skillnad på klass på de två förarna tror jag, Button och Panis alltså.

Grejen är väl att man kan satsa mer långsiktigt på Jenson eftersom han har åldern på sin sida. Panis är rätt långt över de 30?
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-07-22 19:25, Lemon wrote:
On 2002-07-22 18:58, Ozikahn wrote:
Panis? Han är väl bra på att utveckla bilar.
Jo, det har märkts i BAR.
Ingen kan göra inget och ingen kan göra allt.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

We have been in discussion about other drivers and he [Button] was one of the drivers Jacques was quite keen to have. Jacques is contracted until the end of 2003 and beyond that we are in further discussion. In a way both Jacques and Jenson are not dissimilar in personality, and they will make a nice line-up."

Verkar bli Ville och Button om man ska tro Dave Richard.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är inte så säker på att knappen skulle åka på däng. Panis gör ju inte det.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Panis åker väl på fetdäng?? Han har väl inte slagit Villeneuve en enda gång i år?!
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Average gridposition OP 13.3 JV 13.4
Man kan ju inte påstå att Villeneuve är snabbare än Panis i kval. I loppen kommer de ju aldrig i mål :wink:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Det påstod jag inte heller. Men man får ju som sagt inga poäng för gridposition! Vilka lopp i år har Panis kommit imål före Villeneuve?
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Panis har väl bara kommit i mål i ett lopp. Iofs vart Kanadicken före honom. Men nog har väl Panis legat före Ville i några lopp då han tvingades att bryta? :wink:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Nope! Inte en challe! Ville är vassare och ligger ständigt före!
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

... och där dog Buttons karriär, synd för honom.

Bye the way, vem bryr sig om den tunnhårige fördettingens förehavanden på banan?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag! :smile:
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Jag också!!

Fabbe, du ska få se! Så fort det blir lite fart i riskokarn så kommer Villeneuve vinna igen! Han är trots allt fältets bästa förare!! :smile:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Ville hade ju några karakteristiska omkörningsförsök(?) in i Adelaide nu senast. Alltid rätt komiskt att se. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Bättre att försöka komma förbi än att puttra runt och ta en hedrande målgång ialla fall ... Skulle han ha gjort en Ralf och legat bakom till målflaggan istället?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Klart han ska försöka ta sig förbi, det är kul att se. Tycker bara att felprocenten är ganska hög på hans manövrar, var ju inte bara en gång han kom farande med flera hjul låsta i alldeles för hög fart efter att ha bromsat ganska många meter för sent och de andra fick göra sitt bästa för att hålla sig ur vägen för den skenande kanadicken. Jag är rätt road i alla fall, heja Ville. :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Felprocenten? :???:

Han körde inte av, han körde inte in i nån, ingen var tvungen att kasta sig ur vägen för att undvika en kollision. Svårt att se någon felprocent i det. Enda felet var ju att han inte kom om men han försökte ju som sagt ialla fall. HAn bromsade sent och sen ännu senare för att försöka ta sig förbi men aldrig vid något tillfälle var han på någon annan bil eller tvingade någon annan bil att väja för en skenande BAR bil ....

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

äh, petitesser. Han kom inte förbi. Man såg ju inte allt på fyran får jag skylla på.
Sen menar jag inte bara senaste loppet, har väl hänt att han tagit några bilar av banan när han kommit farande.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Kan faktiskt inte komma ihåg när Villeneuve senast körde av andra bilar på banan.......

Möjligen Melbourne 2000 då han och Ralf körde av i den tragiska olyckan som tog en funktionärs liv. Båda förarna ansågs dock utan skuld för olyckan. Innan dess kan jag inte heller komma ihåg någon situation när han skulle ha kört av andra ...

Däremot kommer jag ihåg hur han blev avkörd på Jerez 97 av en som brukar knuffa av sina konkurrenter från banan lite då och då :wink:

regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Kanada för nåt år sedan.

Var rätt nära för Irv i österrike förra året.

Han hamnar ju ofta i highlightsen i alla fall, bra för sponsorerna... :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Lucy: Var det inte Australien 2001?
Sedan tror jag det var Kanada 2000 som Ralf och han kom ihop.
Det är väl även som DC sa efter Österrike i år, det är lite nervöst att ha Ville efter sig eftersom man vet att han är halvt galen samt att han förr eller senare försöker köra om och det gäller att absolut inte missa bromspunkten, åt båda hållen, för då är det kört... Därför kanske de andra är lite extra uppmärksamma och undviker kollision. Lite som när någon skall köra om Schumi, man kör med lite större marginaler efter de vet att han utan skrupler mycket väl kan köra en av banan eller byta spår i sista sekunden.

Men visst tusan gör Ville missar, men de brukar oftast gå ut över honom själv, så kul är det att se, till skillnad ifrån alla "mesar" som aldrig försöker utan verkar nöjda med sin 9:e plats. Jag tror Ville sa nåt en gång i stil med att om man ändå bara ligger 10:a så kan man lika gärna köra av i nåt omkörningsförsök än att ligga kvar på den platsen.

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Och därför älskar vi och David Richards Ville, vem bryr sig om tiondeplatser ialla fall :dance:

Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Slasher den 2002-07-24 12:21 ]</font>
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Men nu har ju Dave Richards sagt att det är Button som kommer bli världsmästare. Ville får väl stå i garaget å putsa däck eller nått.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Äsch! Buttocks kommer inte ha en chans mot Villeneuve!! Jaqcues kommer köra cirklar runt lille Jenson!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Slasher den 2002-07-24 22:50 ]</font>
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Det får vi hoppas.
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Det är bara så det är!! Du behöver inte hoppas! :read:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

"It does beg the question: does Renault really want to win in F1" David Richards
Richards tyckte det var otroligt att Renault dumpade Button. Kanske ser Flavio mest efter sin egen plånbok?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-07-25 12:34 ]</font>
Användarens profilbild
Slasher

Inlägg av Slasher »

Ja jag håller med faktiskt. Button är väl ändå bättre än Trulli?! Och dessutom yngre.

Har du också tråkigt på jobbet Ozi? :wink:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jag är ledig. Men måste vara hemma och vänta på samtal. Jo, det är tråkigt :wink:
"Inget är mer outhärdligt än en dumbom som har turen med sig."
CICERO