Vilka kör Renault nästa säsong?

Kungaklassen av motorsport...
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Det skulle väl meddelas nu...

Håller :up: :up: för Alonso och Trulli.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Så blev det ja ....

https://f1.tauzero.se/main.php?url=news&dept=F1&id=2108

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-20 16:49 ]</font>

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-07-20 16:55 ]</font>
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Kul. Trulli och Alonso det blir grejer det.

:quest:"Forza:Men vi måste också tanka Jenson Button". :quest: :grin:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-20 17:06, Ozikahn wrote:
:quest:"Forza:Men vi måste också tanka Jenson Button". :quest: :grin:
Så klart det måste tanka hans bil ... hur ska han annars kunna köra imorgon tror du? :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Härligt. :smile:
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Skönt att ha Alonso tillbaka igen, men synd att button behövde gå, bara han inte får köra en Sunkkatta nu...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har helt plötsligt fått för mig att Button blir testförare för Williams nästa säsong ... fråga mig inte hur och varför bara...

Enligt Buttons manager finns det redan ett kontrakt skrivet och klart för nästa säsong och Button kommer tillsammans med hans nya stall hålla en presskonferens i mitten av nästa vecka .. så då får vi se

BAR, Jaguar, Toyota, Sauber .... alla lika bra tips egentligen

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-07-20 17:10, LuckyStrike1 wrote:

Så klart det måste tanka hans bil ... hur ska han annars kunna köra imorgon tror du? :wink:
Så Flavio sa But "we will have to fill him up for a great job this season" :grin:

I dag har jag fått en känsla av att Button kommer ersätta McNish hos Toyota...

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-07-20 17:52 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-20 17:52, Ozikahn wrote:

Så Flavio sa But "we will have to fill him up for a great job this season" :grin:
Mmmm han ska fylla upp Button i samband med att han poserar för sin nakenbild den gode porr-Flavio :grin:

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Usch då. Flavio är ett läskigt ting så det skulle inte förvåna en.

Hmmmm kom på att Da Matta skulle ju köra för Toyota så då blir det kanske ingen styrning för Button där.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Äsch nej urrkk fy bläh ... inte da Matta till Toyota... brrrr

Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Button och Fisichella igen i Jordan så klart. Så måste det bli.
Användarens profilbild
Tommi

Inlägg av Tommi »

"Fill him up" måste ju innebära att Schumi ska gosa med honom på en sparkcykel så som Rubens och Schumi gör i en annan tråd på detta forum...

/ Tommi

Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-07-20 17:47, LuckyStrike1 wrote:
Jag har helt plötsligt fått för mig att Button blir testförare för Williams nästa säsong ... fråga mig inte hur och varför bara...

Enligt Buttons manager finns det redan ett kontrakt skrivet och klart för nästa säsong och Button kommer tillsammans med hans nya stall hålla en presskonferens i mitten av nästa vecka .. så då får vi se

BAR, Jaguar, Toyota, Sauber .... alla lika bra tips egentligen
En annan möjlighet är ju att Button ersätter någon ännu ej kontrakterad förare inför nästa år... hmm, finns det några sådana? :grin:

/E
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Det hetaste tippset just nu är att Button ersätter Oliver Panis i BAR.

Se http://www.sportinglife.com/formula1/ne ... utton.html
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Verkar bli BAR för Button. BAR ska ha en presskonferans nu på måndag.
http://www.itv-f1.com/news/news_story/11913

Lite underligt att Renault kickar Button som gjprt ett stabilare jobb än Trulli? Flavio tänker kanske mest på sin egen plånbok..
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Då är det väl Panis som får stryka på foten antar jag. HAns kontrakt går väl ut i år? Jag tvivlar på att David Richards är beredd att lösa ut Villeneuve med enorma pengar från hans kontrakt och sen ge lön till en tredje förare ...

Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag tycker Trulli mer och mer är en besvikelse. Idag blev han ånyo frånkörd i loppet av sin sparkade teamkamrat. Snacket som har gått om Trulli att han är en lysande kvalare, men sämre rejser verkar stämma. En annan som oxå lider lite av samma problem är Heidfeld tycker jag.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Och han kommer bli en ännu större besvikelse nästa år då man jämför honom med Alonso! :crazy:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Trulli är helt klart en besvikelse. Jag trodde han var minst lika snabb som Fisichella. Men nej.

Alonso såg bra ut i en minardi, men det är ju lätt när man har en stallkamrat som kör som en påse nötter. :grin:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Enligt GrandPrix.com så är Button redan klar för BAR men de är inte lika säkra på, som visa andra verkar vara, att det just är Panis som han ska ersätta.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Mja, Villeneuve har ju knappast krossat Panis under deras tid tilsammans i BAR. Men lille kanadicken har väl ett kontrakt som är svårt att bryta?

Panis & Button?
Användarens profilbild
Mad Mako

Inlägg av Mad Mako »

On 2002-07-21 21:45, PeppeF1 wrote:
Och han kommer bli en ännu större besvikelse nästa år då man jämför honom med Alonso! :crazy:
Där tar du fel, min gode Peppe. Väldigt mycket fel.
(hoppas jag)
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-07-21 22:09, Ozikahn wrote:
Mja, Villeneuve har ju knappast krossat Panis under deras tid tilsammans i BAR. Men lille kanadicken har väl ett kontrakt som är svårt att bryta?

Panis & Button?
Det är inte svårare att bryta Villeneuves kontrakt än någon annans - det enda stallet behöver göra är att betala honom full lön plus lite skadestånd för 2003 och anställa någon annan förare. JAg har mycket svårt att se att BAR vill betala Villeneuve lika mycket om inte mer för att inte köra jämfört med att ha honom i stallet tillsammans med Button. Visst har han inte krossat Panis men han har varit den bättre av de två. De felsta känner ju också Villeneuves kapacitet sen tidigare - det enda som behövs är en konkurrenskraftig bil så levererar han.

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Mja, det är ju sant att det blir väldigt dyrt att göra sig av med Villeneuve. Jag har dock börjat tvivla på att Villeneuve skulle kunna leverera om han skulle få en bättre bil. Han verkar ha tappat rätt mycket fart och gnista under sista åren.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag tror nog att Villes kontrakt är svårare att bryta än de flesta andras, då Pollock satt på båda sidor om bordet och BAR var ett stall som skulle vara med att slåss om VM-titeln redan första året och därför kontrakterade en tämligen nybliven världsmästare. Det är klart att det går att bryta, men kostar nog mer än de flesta andras som i många fall inte verkar kosta mycket alls...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Frentzens kontrakt kommer nog att kosta Eddie Jordan misstänker jag :wink: Hoppas ialla fall det, vore ju typiskt EJ om det fanns en massa klausuler gömda i det där kontraktet med det var ju ett kontrakt fram till 2003 Frentzen hade med stallet om jag inte missminner mig? Defintivt över 2002 ialla fall.

Sen lär ju Verstappen kunna kräva en del pengar av Walkinshaw och Arrows fortfarande men vad jag har hört så vimlar det av "get-out" klausuler i TW:s alla kontrakt. Kanske till och med ett "slippa ut ur fängelset" kort :wink:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Presskonferens från BAR 17,00 idag för övrigt om uppgifterna stämmer ... så vi kan ju få veta mer om några timmar