Montoya i Ferrari 2004 ??
-
Näää inte förlamade. Jari har mitt i sommarvärmen bara blivit lite väl förblindad av finsk patriotism. Lugn bara , det går över med tiden
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Det gäller nog åt båda hållen i såna fall, men även för de andra varianterna av brytningar man gjort.On 2002-07-16 17:54, regenmeister wrote:
I hur många lopp har båda gått i mål då? Lätt att ta fler poäng när DC blir torpederad. Alla resonemang är ju förlamade...
Förlamningen börjar när man kommer i mål i 30% av loppen.
-
- Utvisad
Just i detta fall överenstämmer det "ernestiska" bedömningssättet med FIA:s konventioner för bedömning av F1-lopp, så jag är nog inte helt fel ute.On 2002-07-17 06:00, Jari wrote:Som sagt, det "ernestiska" sättet att räkna intresserar sig inte för hur man låg, det är hur man ligger när linjen korsas för sista gången som räknas.On 2002-07-16 16:09, LuckyStrike1 wrote:
Fast hur långt före DC låg Kimi egentligen i det loppet ... ja just det ja han var ju efter
Men rykten gör gällande att finsk härkomst fr o m 2004 ska belönas med 1 p i förarmästerskapen... (obekräftade rykten).
Dessutom gör samma rykten gällande att ovannämda förare dessutom ska belönas med en poäng uppgående till hälften av den poäng stallkamraten tilldelas i de fall stallkamraten kommer i mål före förare av finsk härkomst.
Urklipp från pressen:
"Detta rykte uppsnappades i samtal mellan onykter taxichaufför och rumänsk gyttjebrotterska på Göta Källare härom kvällen. Samme chaufför såg sedan märkbart påverkad köra sin V70 i vansinnesfart runt en inomhusgokartbana mitt i centrala Stockholm. Vid polisingripandet upprepade chauffören i blint raseri "Det ska gå att köra fortare än 31 s..." om och om igen!
Det är vid pressläggningens tid oklart om chauffören får behålla sin legitimation. Värt att notera är att vid en husrannsakan i chaufförens hem påträffades förfalskade tidrapporter från någon form av motortävling. Vid sidan av en kartong TippEx hittades originaldokument med siffrorna 32,44 och en förfalskning med värden kring 27. Detta förbryllar fortfarande polisens tekniker. Tips från allmänheten mottages tacksamt!"
/E
-
Så ibland ränkar du på det sättet och ibland räknar du på ditt sätt, utifrån hur det passar Räkan i efterhand alltså? Jag tror jag förstår nuOn 2002-07-17 06:00, Jari wrote:
Som sagt, det "ernestiska" sättet att räkna intresserar sig inte för hur man låg, det är hur man ligger när linjen korsas för sista gången som räknas.
Nej, oavsett hur jag räknar så stämmer det jag säger och när du förstått det så ring mig, så bjuder jag på en öl. (Med dina pengar naturligtvis)On 2002-07-17 09:30, LuckyStrike1 wrote:
Så ibland ränkar du på det sättet och ibland räknar du på ditt sätt, utifrån hur det passar Räkan i efterhand alltså? Jag tror jag förstår nu
-
Jag tror du alltid räknar på ett sätt som är mest fördelaktigt för de finska förarna. När du insett det kan du få bjuda mig på öl med dina pengar
-
-
- Utvisad
Ang Montoyas framtid:
Det sägs nu att han inte skrivit på något och att det fortfarande är öppet. Det finns alltså hopp om att vi slipper honom nästa år...
"...there are various factors at play that could have caused him to delay his signature. Ralf Schumacher is rumoured to be on $12m a season deal..."
Skönt att se att Frank fortfarande erbjuder Raffe dubbelt så mycket som Montoya...
Kommentarer Lucy????
/E
Det sägs nu att han inte skrivit på något och att det fortfarande är öppet. Det finns alltså hopp om att vi slipper honom nästa år...
"...there are various factors at play that could have caused him to delay his signature. Ralf Schumacher is rumoured to be on $12m a season deal..."
Skönt att se att Frank fortfarande erbjuder Raffe dubbelt så mycket som Montoya...
Kommentarer Lucy????
/E
-
Att storleken på lönen inte har ett dugg att göra med hur duktig föraren är .....
I så fall är Villeneuve näst bäste F1-föraren. Högre värderad av BAR än Rubens är av Ferrari. Desutom högre värderad av BAR än Schumacher är av Ferrari eftersom en större del av BAR:s budget går åt till att avlöna Villeneuve jämfört med hur stor del av Ferraris budget som går åt till att avlöna [Schumacher]. Alltså är Villeneuve den bästa föraren i hela fältet .... kommentarer Enzo?
I så fall är Villeneuve näst bäste F1-föraren. Högre värderad av BAR än Rubens är av Ferrari. Desutom högre värderad av BAR än Schumacher är av Ferrari eftersom en större del av BAR:s budget går åt till att avlöna Villeneuve jämfört med hur stor del av Ferraris budget som går åt till att avlöna [Schumacher]. Alltså är Villeneuve den bästa föraren i hela fältet .... kommentarer Enzo?
-
Det är min kommentar.On 2002-07-19 15:08, EnzoF1 wrote:
Ralf Schumacher is rumoured to be on $12m a season deal..."
Heidfeld ryktas dessutom skriva på som testförare för McLaren nästa säsong. GPWC (biltillverkarnas "F1"-serie) ryktas ha erbjudit Bernie jobb. Massa ryktas få sparken från Sauber. Schumacher ryktas sluta efter årets säsong. Pollock och Prost ryktas båda två vara på väg att ta över Arrows. Walkinshaw ryktas riskera fängelsestraff för ekonomisk brottslighet. Ferraris motor nästa år ryktas ha över 1000 hk...
Det finns många dumma rykten i F1-världen - du ska lära dig att inte ta alla dem för sanning Enzo
-
- Utvisad
Nja, men lönen avslöjar ju i alla fall hur mycket stallet värderar en förare i förhållande till stallkompisen. Det håller inte riktigt att jämföra mellan stall.
Däremot värderar väl BAR tjack högre än stallkompisen, precis som Ferrari gör med Maestro och Williams nu klart uttalat att JPM är sämre än Ralf dubbelt så hög lön till Raffe - men han vinner ju lopp i alla fall - står visst 4-1 i Ralfs favör under den tid de kört tillsammans.
IOFS så har ju Montoya ännu inte kontrakterats efter denna säsong. Jag antar att Frank vill se att det blir några resultat. Det ska bli kul att se vilket misstag JPM gör denna helg. Mitt tips är att han får foten om det upprepas, mao "Make or break" för Montoya detta lopp. Och det är ju självklart om man tänker efter. Han har ju ännu inte visat att han kan vinna lopp...
Button tillbaka i Williams och JPM tillbaka till staterna... Åh, vilken härlig säsong det kan bli nästa år. Ska bli kul att se vem ni ska höja till skyarna i vinter som nästa "titelutmanare"...
Lucy, det är nu du ska börja bjäbba om antal Pole, omkörningar, "om inte om varits" etc... precis som en del finska supportrar vi känner...
Om du bara visste vilken frid jag känner inombords nu - du kan räkna med att jag kommer att svälta mig en vecka innan du bjuder på middag... iofs är jag ju som du förstått inte särskilt stor i maten...
/E
Däremot värderar väl BAR tjack högre än stallkompisen, precis som Ferrari gör med Maestro och Williams nu klart uttalat att JPM är sämre än Ralf dubbelt så hög lön till Raffe - men han vinner ju lopp i alla fall - står visst 4-1 i Ralfs favör under den tid de kört tillsammans.
IOFS så har ju Montoya ännu inte kontrakterats efter denna säsong. Jag antar att Frank vill se att det blir några resultat. Det ska bli kul att se vilket misstag JPM gör denna helg. Mitt tips är att han får foten om det upprepas, mao "Make or break" för Montoya detta lopp. Och det är ju självklart om man tänker efter. Han har ju ännu inte visat att han kan vinna lopp...
Button tillbaka i Williams och JPM tillbaka till staterna... Åh, vilken härlig säsong det kan bli nästa år. Ska bli kul att se vem ni ska höja till skyarna i vinter som nästa "titelutmanare"...
Lucy, det är nu du ska börja bjäbba om antal Pole, omkörningar, "om inte om varits" etc... precis som en del finska supportrar vi känner...
Om du bara visste vilken frid jag känner inombords nu - du kan räkna med att jag kommer att svälta mig en vecka innan du bjuder på middag... iofs är jag ju som du förstått inte särskilt stor i maten...
/E
-
- Utvisad
OK, men då håller vi oss till fakta då:On 2002-07-19 16:48, LuckyStrike1 wrote:Det är min kommentar.On 2002-07-19 15:08, EnzoF1 wrote:
Ralf Schumacher is rumoured to be on $12m a season deal..."
Heidfeld ryktas dessutom skriva på som testförare för McLaren nästa säsong. GPWC (biltillverkarnas "F1"-serie) ryktas ha erbjudit Bernie jobb. Massa ryktas få sparken från Sauber. Schumacher ryktas sluta efter årets säsong. Pollock och Prost ryktas båda två vara på väg att ta över Arrows. Walkinshaw ryktas riskera fängelsestraff för ekonomisk brottslighet. Ferraris motor nästa år ryktas ha över 1000 hk...
Det finns många dumma rykten i F1-världen - du ska lära dig att inte ta alla dem för sanning Enzo
1. Ralf har kontrakt inför nästa år.
2. Montoya har det inte (det har i alla fall inte bekräftats).
Var det något mer Lucy ¤ ?
/E
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: EnzoF1 den 2002-07-19 16:56 ]</font>
-
Lev du vidare i okunnighetens och förnekelsens träsk Enzo - snart ska du nog vakna upp och beskåda Montoyas många titlar. Trodde Montoya ligger före Ralf i VM-tabellen. Betyder inte det att han är en bättre förare då? Det är ju det du brukar säga - att antalet poäng avgör hur bra en förare är. Och Montoya har ju mer poäng än Ralf Gnällspik...
Vet inte vilket misstag du syftar på att Montoya ska upprepa till helgen för övrigt - det enda misstaget han har gjort i år är ju på Nurburgring....[Schumacher] gör ju också ett och annat misstag per säsong vanligtvis ... liksom alla förare som försöker köra så fort deras material bara tillåter gör. Jag konstaterar bara att Montoya redan i sin andra F1-säsong redan har etablerat ett litet övertag över RAlf - en betydligt mer erfaren och rutinerad F1-förare. Jämför du vad Montoya har gjort under sina första två F1-säsonger gällande segrar, poäng, kvalstatistik, poles och målgångar med vad andra förare gjorde under sina två säsonger - förare som fortsatte med att bli världsmästare så småningom och ta dig sen en funderare.
Under tiden lovar jag att inte blanda in underhållning, körskicklighet, omkörningar, mod, förmåga till kreativitet och chanstagningar och andra för dig mycket svårförstådda och diffusa begrepp som inte kan uttryckas i reela siffertermer. Jag är ju mån om din hälsa Enzo - det är för övrigt därför du ska få bjuda mig på middag när säsongen är slut
Vet inte vilket misstag du syftar på att Montoya ska upprepa till helgen för övrigt - det enda misstaget han har gjort i år är ju på Nurburgring....[Schumacher] gör ju också ett och annat misstag per säsong vanligtvis ... liksom alla förare som försöker köra så fort deras material bara tillåter gör. Jag konstaterar bara att Montoya redan i sin andra F1-säsong redan har etablerat ett litet övertag över RAlf - en betydligt mer erfaren och rutinerad F1-förare. Jämför du vad Montoya har gjort under sina första två F1-säsonger gällande segrar, poäng, kvalstatistik, poles och målgångar med vad andra förare gjorde under sina två säsonger - förare som fortsatte med att bli världsmästare så småningom och ta dig sen en funderare.
Under tiden lovar jag att inte blanda in underhållning, körskicklighet, omkörningar, mod, förmåga till kreativitet och chanstagningar och andra för dig mycket svårförstådda och diffusa begrepp som inte kan uttryckas i reela siffertermer. Jag är ju mån om din hälsa Enzo - det är för övrigt därför du ska få bjuda mig på middag när säsongen är slut
-
Vilket ska visa exakt vad då? Att Montoya och Williams ännu inte har förnyat kontraktet? Det håller jag fullt ut med om. Montoya och Williams har ännu inte officiellt bekräftat ett nytt kontrakt. Och?On 2002-07-19 16:56, EnzoF1 wrote:
OK, men då håller vi oss till fakta då:
/E
-
- Utvisad
Vad gäller underhållning så kan jag lova dig att jag roas betydligt mer av JPM och Tjack... det är rena pilsnerkomedin att se dem köra. Så där är vi överens. Maestro är med sin kyliga och perfekta körning tråkig, det håller jag med om. Vem av dessa herrar som sedan lyckas bäst kan vi ju argumentera om i oändlighet, men du vet min ståndpunkt där!On 2002-07-19 17:01, LuckyStrike1 wrote:
Omkörningar, en svår sak att bedöma då man ju har fler möjligheter att köra om ju längre bak man startar. Rubens var ju t ex svårslagen häromsistens.
Mod, jag anser att alla som sätter sig i en F1 har ett mod som endast med svårighet kan beskrivas med allskäns superlativer. Jag har full respekt för alla F1-förare och skulle aldrig på allvar kalla någon för gutslös.
Kreativitet, kan du komma på en mer kreativ lösning än den som Maestro försökte sig på på Jerez 97???
Chanstagningar: japp, här är den stora skillnaden mellan en mästare och medelmåttor som JPM och tjack. De försöker köra om där andra vet att det är meningslöst. Tjack torde vara det mest lysande exemplet på detta, men här kommer även underhållningsaspekten in.
Jag vet inte vad du lever i för föreställning om vad det går ut på, men jag är ganska säker på att alla F1-förare helst vill vara den som kommer först i mål. Vem som har valt den mest lönande taktiken av dagens förare torde vara Maestro, eller hur? Även Ralf har lyckats med fyra vinster medan JPM verkar ha missat något eller så tycker han att vitsen med F1 är att ställa till med så många scener som möjligt och trycka av så många medtävlare som möjligt bara för att några i Sverige ska tycka att han är underhållande (däribland mig )...
Du kan fortsätta att skriva upp Montoya så länge du vill, men det är knappast han som kommer att bli ihågkommen (kommer han att bli ihågkommen alls) som vår tids måttstock, eller hur?
/E
-
- Utvisad
On 2002-07-19 17:03, LuckyStrike1 wrote:Vilket ska visa exakt vad då? Att Montoya och Williams ännu inte har förnyat kontraktet? Det håller jag fullt ut med om. Montoya och Williams har ännu inte officiellt bekräftat ett nytt kontrakt. Och?On 2002-07-19 16:56, EnzoF1 wrote:
OK, men då håller vi oss till fakta då:
/E
Precis vad jag ville säga! Williams har klart visat att de vill ha Ralf inför nästa år, men JPM är fortfarande inte klar... jag undrar varför??? Frank är ju känd för att vilja ha vinnare i stallet, Ralf lever upp till förväntningarna medan JPM bara gör sin arbetsgivare besviken.
/E
-
Men Montoya har ju mer poäng än Ralf eller hur?
Vilket har stallet mnest nytta av - en förare som tar mest poäng eller en förare som vinner ett lopp, och sen går poänglös en lång tid? Du hävdar ju själv att antalet poäng är det absolut viktigaste?
Hur många segrar tog Schumacher sin första säsong för övrigt? Hur många segrar tog Ralf sin första (eller andra eller tredje eller fjräde eller ...) säsong? Hur många segrar tog Rubens under sin första, andra, tredje , fjärde bla bla bla säsong? Hur många segrar tog DC under sin första säsong? Hur många segrar tog Mika under sin första osv säsong? Hur många segrar tog Eddie under sin första, osv säsong? Hur många segrar tog Fisi... nää just det, han har ju inga än nej... osv ...
PS Hur många gånger snurrade Jari per varv när han testade go-carten?
Vilket har stallet mnest nytta av - en förare som tar mest poäng eller en förare som vinner ett lopp, och sen går poänglös en lång tid? Du hävdar ju själv att antalet poäng är det absolut viktigaste?
Hur många segrar tog Schumacher sin första säsong för övrigt? Hur många segrar tog Ralf sin första (eller andra eller tredje eller fjräde eller ...) säsong? Hur många segrar tog Rubens under sin första, andra, tredje , fjärde bla bla bla säsong? Hur många segrar tog DC under sin första säsong? Hur många segrar tog Mika under sin första osv säsong? Hur många segrar tog Eddie under sin första, osv säsong? Hur många segrar tog Fisi... nää just det, han har ju inga än nej... osv ...
-
DEt vet jag inte, kan tyvärr inte se in i framtiden. En förmåga jag gärna skulle vilja ha så jag skulle kunna dra mig tillbaka som en vidrgit snuskigt rik miljardär. Däremot har jag en käsnla av att Montoya är nästa stora förare när han blommar ut fullt. Inte ens en talang som Montoya kan behärska F1 till 100% redan efter 1 ½ säsong. Titta bara hur svårt Ralf har fortfarande när det inte stämmer till 110 % för honomOn 2002-07-19 17:12, EnzoF1 wrote:
Du kan fortsätta att skriva upp Montoya så länge du vill, men det är knappast han som kommer att bli ihågkommen (kommer han att bli ihågkommen alls) som vår tids måttstock, eller hur?
/E
Den där känslan om Montoya verkar jag förresten till synes dela med herrarna inblandade i F1-cirkusen - stallchefer, journaliser med lång erfarenhet etc som ju borde veta bättre än oss. Ialla fall att döma av uttalanden som görs av herrar som Frank Williams, plus det faktum att Ferrari (hemska tanke) verkar vara rätt ivriga att snappa upp Montoya till 2005... Så jag tror inte att jag är helt fel ute. Dessutom stärks jag bara i min tro av att sådana som du redan bedömmer honom efter grunder man vanligtvis bedömmer flerfaldiga världsmästare. Jag ser för första gången på ett bra tag fram emot de närmsta tio åren i F1
-
- Utvisad
Du, vi slutade räkna efter en stund...On 2002-07-19 17:17, LuckyStrike1 wrote:
/E
PS
Din jämförelse haltar lite... vi pratar idag. JPM är dessutom ingen rookie på samma sätt som t ex Kimi.
Hur många segrar har JPM tagit de senaste två åren, jepp, 1 hel. Hur många har Ralf tagit, just det 4. Hur många har Maestro tagit... (fram med miniräknaren!)
Det är läget idag som räknas!
/E
-
Det är han väl? CART är något helt annorlunda än F1. Snarare ligger det en F1-förare till last att första säsongen i F1 komma från CART. Schumacher var också en rätt erfaren rookie när han kom till F1 med alla sina körningar i Mercedes sportvagnsstall...On 2002-07-19 17:29, EnzoF1 wrote:
PS
Din jämförelse haltar lite... vi pratar idag. JPM är dessutom ingen rookie på samma sätt som t ex Kimi.
F1 är nytt för alla förare i början ... för det är så mycket svårare och annolunda och komplicerat jämfört med andra serier (som i sig är mer än tillräckligt svåra)
Jämförelsen haltar eftersom du jämför en förare med bara 1 ½ säsong bakom sig med en förare med 6 säsonger bakom sig och den andra med 11 ½ säsonger bakom sig. Den haltar minst sagt. Lite (men inte särskilt) mer rättvist blir det att jämföra vad Montoya har uträttat efter 1 ½ säsong jämfört med vad Ralf och SChumi hade uträttat efter 1 ½ säsong...Hur många segrar har JPM tagit de senaste två åren, jepp, 1 hel. Hur många har Ralf tagit, just det 4. Hur många har Maestro tagit... (fram med miniräknaren!)
Ralf hade då gjort sig känd som en kraschkung som kraschade md sina stallkamrater i loppen och var snabbare än han själv hann med - därav krascherna. Kort sagt en vildhjärna - men han skärpte till sig.
Schumacher imponerade från början med 7:e plats i kvalet för Jordan och sen vidare till Benetton. Dock blev det "bara" en seger under hans första 1 ½ säsong men några rejäla krascher och avskrivna Benettonchassin längs vägen. Men han lärde sig (fortare än lillebror) gjorde och gick vidare. Något jag är övertygad om att Montoya också gör.
Vore det här Montoyas femte eller sjätte säsong - ja då skulle jag nog erkänna att han inte var den där stjärnan så många (inkl. jag) trodde. Men det är några säsong kvar tills vi vet det - just nu tycker jag och många med mig att det Montoya har presterar så här långt i sin F1-karriär pekar mot nästa stora förare...
DET är läget idag och det var det du sa räknades ...
-
- Utvisad
Lucy:
du vet precis lika väl som jag att JPM haft en del F1-erfarenhet innan han började tävla för Williams, något som t ex Kimi inte haft.
Dessutom är JPM lika gammal som Raffe och han hade nog fått chansen tidigare om han varit nåt att ha... nu visar han att han inte är det, vilket även Williams lön till honom bevisar.
/E
du vet precis lika väl som jag att JPM haft en del F1-erfarenhet innan han började tävla för Williams, något som t ex Kimi inte haft.
Dessutom är JPM lika gammal som Raffe och han hade nog fått chansen tidigare om han varit nåt att ha... nu visar han att han inte är det, vilket även Williams lön till honom bevisar.
/E
-
-
Men egentligen ... vem f*n bryr sig? Förutom Enzo då som har ytterligare en förvirrad teori om att åldern bevisar hur urusel Montoya är samt att det bevisar att Williams kommer att sparka honom och rankar honom som sämre än Ralf .... jooo ålderna bevisar också att Montoya är övervärderad och inte kommer att köra F1 nästa år.
Man skulle gärna vilja skylla på sommarvärmen i Enzos fall men problemet är att han är lika förvirrad året runt vilket föranleder en till andra förklaringar till hans beteende ...
Man skulle gärna vilja skylla på sommarvärmen i Enzos fall men problemet är att han är lika förvirrad året runt vilket föranleder en till andra förklaringar till hans beteende ...
-
-
-
-
Marsipulami - vet du inte att det sämts aman kan göra är att ta pole? Montoya är den enda som inte fattat det eftersom han är den enda som försöker ta pole när ALLA andra förare jobbar på sin racesetup under kvalen. Pole är ointressant därför att man inte får poäng för det - och antalet poäng samt storleken på lönen är vad som avgör hur bra en förare är. Detta är något jag nu har lärt mig av Enzo som ju är en riktigt F1-expert.
-
- Utvisad
Var har jag sagt det?On 2002-07-20 14:49, LuckyStrike1 wrote:
Marsipulami - vet du inte att det sämts aman kan göra är att ta pole? Montoya är den enda som inte fattat det eftersom han är den enda som försöker ta pole när ALLA andra förare jobbar på sin racesetup under kvalen. Pole är ointressant därför att man inte får poäng för det - och antalet poäng samt storleken på lönen är vad som avgör hur bra en förare är. Detta är något jag nu har lärt mig av Enzo som ju är en riktigt F1-expert.
Vad jag säger är att det är bättre att starta som tvåa och vinna loppet än tvärtom... du får gärna ha en annan synpunkt!
Den här gången försökte man ju t o m diska Maestro för att trycka upp ytterligare en pole i JPM.s bakre regioner...
Jag ser fram emot morgondagen då jag ska få en uppvisning i hur man ånyo sumpar en Pole.
/E
-
- Utvisad
Hur mycket yngre då? De är i alla fall födda samma år och det anser jag vara att vara jämngammal...On 2002-07-20 09:56, LuckyStrike1 wrote:
Montoya är yngre än Ralf
Nu tycker jag att tom dina hårklyverier blir larviga...
Jag tippar att JPM får foten efter att misslyckas imorgon igen, vad tror du?
/E
-
Jag tror att du i din iver att debattera och diskutera glömmer bort dig själv och bara slänger ur dig larviga kommentarer av någon märklig anledning ....On 2002-07-20 15:06, EnzoF1 wrote:
Hur mycket yngre då? De är i alla fall födda samma år och det anser jag vara att vara jämngammal...
/E
Ang åldern så hade jag fel, jag hade för mig att Montoya var två år yngre än Ralf.
-
Eftersom man inte ska spela med i psykotiska personers vanföreställningar känner jag mig tvungen att klämma ur mig ett försiktigt -Nja, så var det väl inte riktigt...On 2002-07-20 15:04, EnzoF1 wrote:
Den här gången försökte man ju t o m diska Maestro för att trycka upp ytterligare en pole i JPM.s bakre regioner...
/E
-
Verkar som du är rätt ensam om den åsikten... inte ens [Schumacher] själv hade något att invända mot de helt rätt besluten ...men varför låta sanningar och fakta stå ivägen för "argument" ....On 2002-07-20 15:04, EnzoF1 wrote:
Michael Schumacher: “I enjoyed this afternoon’s battle for pole. On my first
run, I missed the apex
at the last chicane, hit the kerb and ran wide, so my time did not count. I
thought it was so slow that
they would allow it, but it did not matter. Then, on my third run, the car
stepped out at the fast
chicane and I had to go in a straight line. Quite rightly, they took that time
away also.
-
- Utvisad
On 2002-07-20 15:10, LuckyStrike1 wrote:Jag tror att du i din iver att debattera och diskutera glömmer bort dig själv och bara slänger ur dig larviga kommentarer av någon märklig anledning ....On 2002-07-20 15:06, EnzoF1 wrote:
Hur mycket yngre då? De är i alla fall födda samma år och det anser jag vara att vara jämngammal...
/E
Ang åldern så hade jag fel, jag hade för mig att Montoya var två år yngre än Ralf.