Är du allvarlig när du säger att du inte kan se att en förare är snabb om han inte kommer i mål?
Silverstone
-
Och det skulle Jaguar vara?On 2002-07-13 08:27, EnzoF1 wrote:
Vad är det för fel med att anställa kompetent folk? Varför tror du Ron Dennis slogs med näbbar och klor och visade sig återigen vara den stora skit han är för att behålla Adrian Newey som ju helt klart tröttnat på det skitklimat som råder i McLaren. Självklart vill Newey jobba på ett trevligare ställe som är mer intresserat av racing än hos McLaren.
Vilka förutsättningar är det han ska leva upp till, har Ron sagt att han måste vinna mästerskapet eller?Skygglapparna verkar extra stor nu för tiden, kan det bero på att Kimi inte lever upp till förväntningarna och att McLaren är på väg ned i mittskiktet?
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: PeppeF1 den 2002-07-13 12:22 ]</font>
-
Jo men så är ju också Italien ett av de mest korrupta länderna i Europa och styrt av maffian ...On 2002-07-13 08:27, EnzoF1 wrote:
för de flesta italienare är MS närapå gudsförklarad.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
- Utvisad
En liten svenskalektion då:On 2002-07-13 11:31, Jari wrote:
Nu börjar du låta desperat, Enzo
Större än Mika i Finland?
Du vet att finnarna har världsrekord i F1-vaka på en söndagmorgon va? De höll säkert på alla möjliga då...
Som jag skrev så hålls nog MS högre i Italien än Mika hålls i Finland.
När gick VM i F1-vaka? Det har jag missat!
Men visst, finnarna är ju världsbäst på allt. Jag har förstått det nu. Lustigt att du bara är intresserad av F1 och rally... få se, finns det någon gemensam nämnare där? Måste tänka över det.
Du är ingen riktig F1-supporter du!
Medgångsupporter kallas det!
Vad ska du göra om nåt år när det inte finns nån finne med i F1?
/E
-
Nej, och det gör ju snacket om att sälja ut hanterverket ganska ointressant.On 2002-07-12 17:11, Jari wrote:
pUs, färndringar är inte ovanliga i F1-stall, speciellt inte i stall som desperat försöker komma ikapp.
"Liknande". Syftar du på R&D-centret i England i den meningen? Det var ingen petitess, utan (för Ferrari, vid den här tidpunkten) ganska banbrytande. Det fick ganska förödande konsekvenser också, vad gäller kommunikation, organisation och samordning.Eftersom du kan erkänna att Montezemolo fört med sig radikala förändringar, såsom att anställa Jean Todt och Michael Schumacher, som i sin tur fick bestämma att Byrne/Brawn, nedan även kallade batty boys, skulle behövas för att nå framgång så kan vi lämna petitesser som vindrickningsförbud och liknande därhän.
Nu börjar vi närma oss kärnan i ditt "resonemang".Både Shell och Marlboro gick till Ferrari och det första som hände var att den blodröda färg som för mig alltid varit synonym med Ferrari byttes ut mot den fosforerade orangerosa som klär bilen nu.
Och närmare kommer vi.Ett ganska synligt tecken på att man sålt sig, eller hur? (Till vem kan vi lämna därhän, eftersom det blir en mer svårbevisad och möjligen även en teologisk tes)
Nu bränns det.Jag vet inte heller vad du anser vara det största skälet till att Michael Schumacher lärt sig Italienska, eller varför du tror att Rubens vill betrakta sig som Italienare.
Starkt.För många Italienare är varken Michael eller Rubens, och kommer heller aldrig att bli Italienare.
Jag ville bara uttrycka mig så, så att du inte skulle missförstå mig.
Och, pang. Där har vi väl egentligen anledningen till din skralt uppbyggda argumentation, tillika det trevliga svamlandet om själen etc. Problemet för dig är att en levande legend (som du inte gillar) har varit med om att lyfta ett raserat men mytomspunnet racingstall från medelmåttighet till absolut toppklass.Vill du kommentera det ramaskri som blossade upp när Michael Schumacher stod i givakt till den tyska nationalhymnen, men började vifta och dirigera till den Italienska?
Kommer du ihåg vad som sades?
Det är därför du tvingas till såna pompösa beskrivningar som "ramaskri" (minns några andra än du & brännbollsligan vad som överhuvudtaget hände?). Sånt är ett måste när man ska göra en anka av en fjäder.
Från att bara ha haft traditioner och resultat historiskt sett, så har teamet i skrivande stund både närmast totalt dominans OCH sitt namn, sina traditioner och sin legendstatus att ståta med. Jag lider inte direkt av det.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-15 11:12 ]</font>
-
Så bra, då håller du ju med hela mitt resonemang! Vi är helt enkelt överens, mycket bra, får jag lov att säga.On 2002-07-15 15:40, Jari wrote:
pUs, du tar fel om du tror att jag inte kan erkänna MS som levande legend. Jag försöker bara informera de som ännu inte vet det att han varken går på vatten eller väcker döda.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: pUs den 2002-07-15 19:37 ]</font>