Vad tycker du om tidningen "svenska" F1 Racing?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
MGRacing

Inlägg av MGRacing »

Köpte första numret av den svenska varianten förra veckan. Första intrycket var att dom satsat rejält på bilder i tidningen vilket jag tycker är helt ok. :smile:

Dock så läser jag inte engelska F1-tidningar så jag vet inte om dom "kopierat" mycket av artiklarna men det vet ju "ni" bättre. :wink:

Jävligt kul i alla fall att den även handlar om CART och F3000 så man får en "insikt" där oxå.

Själv tycker jag att F1-tidningar blir som historieböcker eftersom det händer nya prylar varje dag inom motorsporten.

Vad tycker du??
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag prenumererar på orginalversionen (den engelska). Jag ska köpa den svenska nån gång bara för att jämföra.

Skulle inte övergå till den svenska versionen om jag upptäckta att dom plockat bort f1-artiklar till förmån för sunkrejsing.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Översättningar av artiklar från den engelska versionen plus lite eget material om F3000 och CART (sunkrejsing mao :wink:) som jag inte anser hör hemma i en F1 tidning.

Läser hellre originalartiklarna på engelska...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Har du läst tidningen, Lucy?
Det finns även lite egenproducerat F1-material med svensk vinkling.

Den är ju ganska mycket billigare än den engelska om man köper den hos tidningshandlare, kanske även om man prenumererar?
Så om man gillar att läsa på svenska, eller snarare inte gillar att läsa på engelska, och även vill läsa lite om CART och F3000, samt nån F1-artikel med lite svensk vinkling/anknytning så är den helt OK. Det verkar ju inte vara så mycket CART och F3000 så att det stör. Jag vet dock inte vilka artiklar de tagit bort, men enligt min erfarenhet av engelska F1 Racing skulle de kunna rensa bort en hel del utan att det gör något annat än höjer tidningens värde...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Nää har inte läst den ... jag gör som vanligt och uttalar mig ändå :grin:

Men jag föredrar att läsa en artikel på artikelförfattarens originalspråk om jag kan. Det försvinner alltid en del i rena översättningar, därför tänker jag fortsätta hålla mig till engelska F1 Racing. Fast jag tackar ju inte nej om jag skulle få en gratisprenumeration på den svenska förstås.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Den Svenska versionen är nedsmutsad med sunkracing och därför helt utesluten som potentiellt köpeobjekt för mig.

Håller mig till originalversionen då engelskan inte är något hinder, på så vis slipper jag skräp från annan sunkracing.