Speedway GP i Stockholm
-
Märkte till min förvåning att SVT Extra inte kommer sända detta GP't live på sin kanal. Bara ett sketet sammandrag på SVT2.
Någon som har en bra mailadress till SVT som man kan maila och fråga varför?
Dom har sänt alla tidigare GP'n live på SVT Extra men när dom nu äntligen kommer till Sverige så får man bara ett sammandrag (på TVn alltså ).
Någon som har en bra mailadress till SVT som man kan maila och fråga varför?
Dom har sänt alla tidigare GP'n live på SVT Extra men när dom nu äntligen kommer till Sverige så får man bara ett sammandrag (på TVn alltså ).
-
Fick precis svar från SVT:
"Hej
Anledningen till att vi inte visar speedway från Stadion på lördag 6/7, beror på
att arrangörerna, BSI, ansåg att det "skulla ta för många tittare från arenan".
Tyvärr kan vi alltså inte göra något annat än att visa sammandraget mellan 22.40
och 23.40 i SVT2.
Vänliga hälsningar Gittan
programupplysningen
Sveriges Television"
Bullshit säger jag...
"Hej
Anledningen till att vi inte visar speedway från Stadion på lördag 6/7, beror på
att arrangörerna, BSI, ansåg att det "skulla ta för många tittare från arenan".
Tyvärr kan vi alltså inte göra något annat än att visa sammandraget mellan 22.40
och 23.40 i SVT2.
Vänliga hälsningar Gittan
programupplysningen
Sveriges Television"
Bullshit säger jag...
-
-
-
O, ja MG, det finns en del pärlor. Dom är få men desto mer åtråvärda.On 2002-07-05 17:30, MGRacing wrote:
@ ZZ, är det någon motorsport som du tycker är lockande egentligen? Eller är du en sådan som följer alla friidrotts-galor och väntar på att få se dom ryska kulstöterskorna?
I särklass är det F1, det ligger i en klass för sig.
När grabbarna (Rossi, Biaggi och allt vad dom heter) kör med sina snabba 500 cc. Som en gammal MC förare blir man stum av beundran.
F3000 kan ibland vara intressant, mest för att det är en plantskola för F1.
Sen finns det en hel del vad jag betecknar som "gubbracing". Det är motortävlingar för tävlandes skull. Regelverket är inte konstruerat så att den bästa konstruktören/föraren skall vinna utan snarare att alla skall kunna vina oavsett om dom är bra eller inte, eftersom man bestraffar framgång. Dit hör alla tcc klasser, avarter och liknande skitracing.
Sen har vi grusracing. Det luktar för mycket raggare, lantisar och hembränt i termos. Dit hör Rally, Speedway, Rallycross och liknande. Trist, tråkigt och urbota dummt.
En kategori är Yankeeracing (cart, irl, nascar mm) Till för tvreklamköpare och konsumenter av pizza och blaskig öl. Fullständigt intetsägande med stenåldersteknologi för människor som inte bryr sig om racing utan bara vill se olyckor.
Generellt kan man säga att jag ogillar, bilar med hjulhus, motorer som inte körs på fossila bränslen, ovalbanor, enhetsklasser, tävling mot klockan samt bestraffning av framgång.
Vad återstår? F1, Roadracing och eventuellt (enhetsklass) F3000.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-07-05 18:17 ]</font>
-
Fan zz - för första gången tror jag faktiskt att jag förstår din avsky mot andra motorsporter. Respekt.
Observera att jag inte delar den men att jag nu förstår den - lite.
Observera att jag inte delar den men att jag nu förstår den - lite.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
On 2002-07-05 18:16, zz wrote:
O, ja MG, det finns en del pärlor. Dom är få men desto mer åtråvärda.
I särklass är det F1, det ligger i en klass för sig.
Sen finns det en hel del vad jag betecknar som "gubbracing". Det är motortävlingar för tävlandes skull. Regelverket är inte konstruerat så att den bästa konstruktören/föraren skall vinna utan snarare att alla skall kunna vina oavsett om dom är bra eller inte, eftersom man bestraffar framgång. Dit hör alla tcc klasser, avarter och liknande skitracing.
Generellt kan man säga att jag ogillar, bilar med hjulhus, motorer som inte körs på fossila bränslen, ovalbanor, enhetsklasser, tävling mot klockan samt bestraffning av framgång.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: zz den 2002-07-05 18:17 ]</font>
Fan jag visste inte att du älskade Dragracing ZZ. Jag lägger in adressen till G-town http://www.grebbestadracing.com/ så att du kan kolla lite.
Men jag förstår att du är en äkta gammal streetracer. Inga hjulhus, inga regler, helst hederlig gammal blyad bensin (tyvär är det problem med den varan numera. Bara eländiga kemikalier, numera mäter inte ens soppan i oktan utan något som kallas RON.)
Sedan den äkta råa kampen man mot man först i väg från stoppljuset eller startmannnen (Du gillar väl inte kvinnor som kör?). Först över linjen går vidare och står som segrare.
Fan, nu förstår jag bättre varför du var tvungen att dra iväg som en vettvilling nere i Österike förra året, du travar väl speedtickets i handsfacket lika snyggt som Ford 32 chaffisén i Sista natten med gänget filmen. Brukar du vara med i Stockholm Open och de andra klassiska streetracingtävlingarna som brukar gå på nätterna i de folktomma industriområdena.
Hur mycket brukar du ha laddtrycket uppskruvat till i Passaten?
-
-
-
-