Är det någon här som har bra koll på...

Kungaklassen av motorsport...
Gäst

Inlägg av Gäst »

...hur det gått för alla dom som klagat på onda ryggar?
Förra veckan avbröt Kimi ett test på grund av en ond rygg för att hinna komma i form till Silverstone. Är det inte så att om man börjar få ont i en rygg så är det något som möjligen ständigt återkommer och decimerar maxprestationer? Kan man med t.ex en ny stol/sittställning ge bättre förutsättningar för att slippa ryggont eller kommer man alltid vara en sk problemrygg?
Skall man våga hoppas på att lite massage kanske är det enda som behövs?
Personligen hade jag rekommenderat en ordentlig bastukur och ordentligt med sprit för att slappna av i musklerna.
"Om man kan ligga raklång på golvet utan att hålla i sig är man inte för full"-tekniken borde vara bra för ryggen. I alla fall får den välbehövlig vila.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Ville brukar väl ha haft ont i ryggen de senaste åren och han har det ju inte gått så bra för... Så Kimi är med andra ord slut. :wave:
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Är det din nya ursäkt Jari? :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad ska jag be om ursäkt för? Att jag är en dålig människa?
Skulle du be om ursäkt för att du inte vet hur bra du har det?
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Tycker inte jag behöver be om ursäkt eftersom jag vet hur bra jag inte har det :smile:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Folk som har för korta ben brukar få ont i ryggen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-07-05 16:37, Lemon wrote:
Folk som har för korta ben brukar få ont i ryggen.
Läste i någon medicinsk tidskrift att ryggsmärtor beror som Lemon skriver "för korta ben" samt ofta i kombination med starkt limiterad mental kapacitet. :grin:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Är du säker på att det inte var antingen eller, för då skulle det kunna förklara en hel del. Ryggens innehåll räcker inte åt båda hållen alltså blir det lidande i hjärnbarken eller så får man för korta ben.
Fullständigt logiskt eller?
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Som vanligt ett klargörande helt i klazz med förvizzad. :wink: