Pollock köper Prost?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Enligt diverse rykten sägs det att Pollock funderar på att köpa upp det som återstår av Prost och tävla med fjolårets bilar och Ferrari-motorer. Eftersom Prost gått i konkurs och aktieägarna förlorat sina pengar så är det ju mest värdena av inventarierna som återstår. Så det mesta som konkursförvaltaren antas få av det är långt under 10 milj. sekiner, vilket ju inte är speciellt mycket pengar, jämfört med vad det kostar att driva runt stallet ett år, med Ferrari-motorer och allt. Men Pollock är kanske bra på att få ihop sponsorer, så ryktet kan ju vara sant.
Det ryktas även om att Jos skall köra, men det är nog mer önsketänkanden ifrån hans fans.

Eller också tänker Tjack göra ett riktigt bra karriärbeslut och hoppa av BAR...

Vilket fall som helst, så skulle det vara kul med 12 stall i år. Kan ju även vara kul för Minardi...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Mamma mia :help:
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Får dom starta nu då? Prost hade ju en deadline från FIA som gick ut för någon vecka sedan?
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Nu sas det visst att de hade ytterligare en vecka på sig. Om två veckor går väl planen till Australien, så då måste de nog iallafall ha bestämt sig.

Racer-Ankan

Inlägg av Racer-Ankan »

Inte en chans att det blir 12 stall poå gridden i år. Skulle Jos o Jacques köra med fjolårets Prostbilar eller????

Ett F1-stall hafsar man inte bara ihop på några veckor. Dock så kanske de kommer 2003.

Inlägg av Gäst »

Inte bara fjolårets Prostbilar, utan även förrförra årets Ferrarimotorer.
Priset var satt till en halv miljon BP(£).
Enligt Autosport skulle man sedan sälja stallet i slutet av säsongen eller ansluta sig till ett annat stall. (Renault nämndes).
Han har några dagar på sig att köpa stallet innan det går på auktion.
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det verkar finnas två spår, ett är att Renault skall har sagt sig vilja ha ett junior-team och ett annat att Pollock kommer med pengar ifrån GM. Själv tror jag inte det blir nåt, iallafall inte till i år. Många nyckelpesoner har väl dragit nu.

Hasse M

Inlägg av Hasse M »

AP05'an var väl under design va under Prost förhandlingar?

MEn som jag ser det så blir det svårt att sätta ihop ett stall och komma till start om 3 v
cool

Inlägg av cool »

Blir nog ingenting mer av Prost stallet skulle jag tro.....

Kanske det kan komma ett nytt stall....men man vet aldrig...
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Skulle tänkas att RENAULT bidrar med lite kosing för att på så sätt köra ett till team. Dock med Ferrari-motorer 2002, men RENAULT 2003.

Förarna skulle nog bli Alonso & Verstappen tippar jag på...

Men men, rena spekulationer från min sida :grin: