Forzamästerskapet

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Denna gång blev det ju riktigt bra. Jag håller med om allt, utom att Barren kanske fick lite för mycket poäng. Han sitter ju i den kanske snabbaste och mest överlägsna bilen i F1's historia och ett annat resultat under de rådande omständigheterna hade varit riktigt dåligt. Han har med andra ord inte överträffat sig själv i någon större utsträckning. I övrigt en perfekt analys av loppet.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Bra inlägg JBS! :up:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Anti-finne!
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2002-06-26 10:29, Jari wrote:
Anti-finne!
Que???? Nu förstår jag inte vad du menar, förklara dej är du hygglig.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2002-06-26 09:01, woodi wrote:
Bra inlägg JBS! :up:
Tack Woods, ditt inlägg är oxå bra. Världsklass. :up:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Det ÄR DC:s år i år - bara att titta på Forzamästerskapet. Eller som kuben själv skulle säga: "Jag är bättre i år än tidigare år..."
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Jaha, i början av säsongen så var det ett väldigt gnällande på DC från Forza skribenter. Nu duger han tydligen igen? :razz:

DC ser bra ut när inte Häkkinen är med längre. Kimi må vara bra och snabb, men ännu så har han inte blixtrat som Häkkä kunde göra.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

...efter några år i sporten...
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Jag har inte gett en enda poäng till DC i FM ... har jag trots allt råkat göra det så var det ett olycksfall i arbetet som jag ber om ursäkt. För mig kommer DC alltid att vara DC och det räcker :wink:
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Generellt är jag tveksam till att Schumacher skulle haft någon poäng ö.h.t. I vilket lopp har han egentligen överträffat sig själv? Han sitter i den överlägset bästa bilen som aldrig tycks gå sönder och har den klart bästa kontraktssituationen, så om han vinner eller blir tvåa är ju bara vad man kan vänta sig och något en stor del av startfältet skulle kunna upprepa i samma situation. Kanske inte lika konsekvent i nästan varje lopp, men det är ju ändå inte att överträffa sig själv. Då skulle han likt Mansell tokköra på gränsen loppen igenom trots att han leder stort och kanske varva resten av fältet, vilket han naturligtvis är för smart och tråkig för att göra.

Tyvärr tycker jag inte många har överträffat sig själva alls hittills i år, möjligen Rubens i nåt lopp men det ser nästan mer ut som om Schumi har tappat och inte är lika vass längre, som att Rubens har blivit så mycket bättre.

Montoya har stundtals varit bra och ändå ganska stabil utom några instatser, men så att han överträffat sig själv vet jag inte. Ralf tycker jag varit allmänt tråkig och lite loj och inte alls överträffat sig själv iallafall.

DC har generellt varit ganska blek, Monaco tyckte jag mest han hade en bra LC att tacka för, samt ett utmärkt chassi för framförallt kvalresultatet. Kimi har oftast sett snabbare ut men har haft en grym otur. Dock tycker jag att Kimi gjort en del missar i år och undrar om han inte börjar tappa lite här i slutet, liksom han gjorde ifjol. Kanske fattas lite mentalt för att hålla en hel säsong?

I övrigt tycker jag nog att Massa är den som presterat bäst efter sina förutsättningar. Även Button har gjort en godkänd comeback. Webber är bra, men svårt att jämföra med hans minst sagt mediokra stallkompis. Det har mest varit besvikelse eller förare som presterat i enlighet med vad man kunnat förväntat sig.

När det gäller stallen så har Ferrari t.o.m. lyckats överträffa de redan högt ställda förväntningarna. Sauber är också med väldigt bra trots sina usla förutsättningar, samt Toyota under sin debutsäsong. Renault och Williams är godkända men resten får nog underbetyg.

Att inte den nuvarande ställningen i FM ser ut som ovanstående beror helt enkelt på att mina kollegor är mutade samt hotade av vår stallchef. :smile:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Nu kan man väl säga att Forza-mästerskapet inte direkt har överträffat sig själv men avsikten är ju andra å sidan kanske inte så allvarligt menad som den är att underhålla.

Tycker inte att mästerskapsställningen reflekterar kriterierna för mästerskapet. På konstruktörssidan tycker jag att Minardi har gjort sig förtjänta av betydligt fler poäng och på förarsidan är skillnaden mellan Coulthard och Räikkönen knappast motiverad. Ställningen ser lite för lik ut den verkliga. Det har gjorts lysande insatser av Frentzen och Arrows som inte har fått den uppmärksamhet de förtjänar. Men, men... så blir det när man frånhänder sig skirvandet till allehanda klåpare ;)

Tärnström
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

Jag tycker att ni verkligen har fått fram fördelarna och kvaliteterna hos deltagarna vilket innebär att rätt [Coulthard] innehar tätplatsen. Däremot tycker jag att finnarna skall ha minuspoäng då jag misstänker att det förekommer fusk i samband med deras sammmanlagda poängställning. :wink:
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2002-06-26 18:16, AndersF1 wrote:

DC har generellt varit ganska blek, Monaco tyckte jag mest han hade en bra LC att tacka för, samt ett utmärkt chassi för framförallt kvalresultatet. Kimi har oftast sett snabbare ut men har haft en grym otur. Dock tycker jag att Kimi gjort en del missar i år och undrar om han inte börjar tappa lite här i slutet, liksom han gjorde ifjol. Kanske fattas lite mentalt för att hålla en hel säsong?
Kimi hade väl tre-fyra chassin i Monaco men vad hjälpte det. :grin:

Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Mja, på Moncao är DC väldigt bra. Han och Schumacher och Fisichella är nog de tre bästa på den banan. Där lös Kimis otrutin genom, men han hade väl även en massa annat strul som fick honom att se mycket vekare ut.

Jag är lite förvånad att många verkar tycka Kimi gör ett dåligt jobb hos McLaren? Killen kvalar och kör ju nästan exakt lika fort som Coulhard. Många trtodde ju att Kimi skulle få problem med att kommma i gång och köra de svårkörda McLaren bilarna efter att kört Saubers bilar som enligt Heidfeld var betydligt mer lättkörda än den McLaren han testkörde.