Ferrari erkände

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Någon annan som anser att hycklarna i Ferrari erkände att de gjorde fel på A1 genom att låta Rubens vinna på Nürburgring? Huvudargumentet de anförde efter A1 gäller ju fortfarande: Mästerskapet är inte avgjort.

"But Brawn insisted that Ferrari will use similar tactics again in Monaco in two weeks.
"Of course yes," Brawn said when asked if similar tactics would be employed again. "Until the Championship is mathematically sorted either way then that decision can be repeated."

Atlas F1.

"Sometimes you have to put logic and results in front of passion," he said (Montezemolo).

Atlas F1.

Schumacher var snabbare efter det sista stoppet och hade säkert gjort en attack om inte order hade kommit om att de skulle ta det lugnt. Så bara för att Ferrari inte vågade stå för klantigheten i Österrike snuvar de publiken än en gång på ett sportsligt resultat. Påpassligt med tanke på FIA-förhöret som är på gång. Undrar om överheten drar samma slutsats som jag, att Ferrari mer eller mindre erkände sitt misstag från tidigare i år?

Om Ferrari hade velat reparera misstaget från A1 skulle de ha gett en enda order: Go for it! I stället blev det en lika illa regisserad såpa som Schumachers skådespeleri på pallen efter A1. Publiken ska glädjas med Rubens och all gammal skit ska vara glömd.

För första gången sedan Spaniens GP -97 nickade jag till under ett lopp. F1 har tappat sitt grepp om mig. Det sjuka är att jag knappt bryr mig längre.

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

äsch det var aldrig någon stallorder som sa att Rubens skulle vinna den här gången... de bads bara att ta bilarna i mål mot slutet vilket ju är fullt normalt och acceptabelt i ett sådant här läge. Schumacher var inte tillräckligt snabb för att på egen kraft köra om Rubens och vinna idag när han väl hamnade bakom brasilianaren.

Loppet var tråkigt men F1 lever vidare precis som det alltid har gjort även när det har varit tråkiga lopp.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag håller med Tärskrom!
Larvig såpopera har dom degraderat sporten till.
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

När man leder med 1min och 15 sek så är det ju inte mycket ide med att låta förarna köra om segern, kul för publiken ja.. men för märkesmästerskapet är det ju bara dumdristigt.
Så jag tror inte schumie var så sugen på att köra om efter dom fått order på att sakta ner.. och innan dom fick den ordern såg det faktiskt för en gångs skull ut som om han inte kunde köra om Barri..
Barri körde fint igår, låt honom nu få glädjas åt segern.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Om A1 aldrig hade hänt hade jag inte brytt mig om att Ferrari gav order om att ta det lugnt. Helt normalt. Men just mot bakgrund av A1 ter sig deras beslut igår som patetiskt. Hade varit mer rakryggat att ge order om att Schumacher skulle släppas förbi. DÅ hade de visat att de åtminstone stod för vad som hände på A1.

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Ferrari har ju inte varit rakryggat sedan Todt anlände till stallet 94 så varför bli förvånad nu 8 år senare ????

Vad de gjorde igår var att krossa konkurrenterna och dominera loppet tack vare att de var bäst. De lät dessutom sina förare köra om det tills det återstod tiotalet varv och det hela var klart - precis som vilket annat stall också skulle ha gjort.

Ni sitter väl inte och önskar att de hade upprepat A1 en gång till bara för att ni skulle kunna vara jätteupprörda ytterligare en gång väl??? :???: Jag gillar inte alls Ferrari numera men man får ändå ge de lite credit för att de dels har lärt sig av sitt misstag och att de har en bil överlägsen alla andras.

De har helt enkelt gjort hemläxan mycket bättre än någon annan (tyvärr) och dessutom börjat lära sig av sina misstag. Är inte det bra?

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Jag förstår hur du menar Tärnström..
Men som någon vis person en gång sa.. "Två fel gör inte ett rätt"

Såg ni förresten att när Todt knäppte på knappen så låste Monty upp bakänden och tog ut sig själv och Coulthard... det är minsann förstklassig taktik det! :wink:

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lucy:

det första vettiga och sansade inlägget från dig någonsin.
Tyvärr befäster detta din ställning som skummilover!

"ObiJari has tought you well...
but now I am your master Lucy!"

Välkommen i klubben!

/E
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Jag tackade publiken i går. Inte den på Nürburgring utan den på A1. Om inte de hade buat och visslat och skrikit på Schumacher och Ferrari skulle tysken ha fått vinna i går igen. Och vi hade suttit där framför teven och buat och visslat och skrikit och ingen hade hört oss.
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-06-24 10:16, EnzoF1 wrote:
Lucy:

det första vettiga och sansade inlägget från dig någonsin.
Tyvärr befäster detta din ställning som skummilover!

"ObiJari has tought you well...
but now I am your master Lucy!"

Välkommen i klubben!

/E
"I am not seduced by the dark red force of that evil legion of yours. I'll fight you on the beaches!!" :wink:

Jag sa ju bara att Ferrari har varit skit ända sedan 1994 och stått för omoral och fusk - glad att du håller med mig :grin:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Jag hade inte blivit mer upprörd, eller upprörd en gång till om Ferrari hade vinkat förbi Schumacher. Tycker bara att de ska stå för sitt beslut på A1 och inte försöka släta över det genom att leka storsinta. Hade varit mer renhårigt om de hade använt samma logik på Nurburgring som på A1 och sen gått till FIA-förhöret.

Tärnström
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-06-24 12:15, LuckyStrike1 wrote:
"Vad de gjorde igår var att krossa konkurrenterna och dominera loppet tack vare att de var bäst."
Du har tydligen insett det som många andra vetat länge...

"Impressive... most impressive!"

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-06-24 12:41, EnzoF1 wrote:

Du har tydligen insett det som många andra vetat länge...

"Impressive... most impressive!"

/E
Tyvärr är det sant för i år men jag har hopp om att de förr snarare än senare knuffas ner från tronen av en blåvit engelsk-tysk bil med en colombian bakom ratten. Det ska bli trevligt att se dig erkänna dig besegrad då :smile:

Zetor

Inlägg av Zetor »

[quote]On 2002-06-24 12:17, JTarnstrom wrote:
Jag hade inte blivit mer upprörd, eller upprörd en gång till om Ferrari hade vinkat förbi Schumacher. Tycker bara att de ska stå för sitt beslut på A1 och inte försöka släta över det genom att leka storsinta. Hade varit mer renhårigt om de hade använt samma logik på Nurburgring som på A1 och sen gått till FIA-förhöret.

Tärnström [/quote
Ferrari har tydligen förlorat miljoner på missad
försäljning av sovenirer.
Altså: Söndagens resultat är baserat på bästa ekonomiska
utfall!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Visst vore de väl på sätt och vis lite kul om [Schumacher] jublande klivit upp på pallen efter A1 och efter likadana stallorder i helgen gjort likadant. Iallafall rakryggat. Dessutom varit riktigt dryg mot Rubens och alla andra på presskonferensen efteråt. :smile:

Annars har jag för mig att storbossen Luca ändrade sig och sa att om situationen uppstod igen så skulle Rubens få vinna. Det har visserligen Todt sagt förut, men Luca är kanske en något ärligare person, vem vet.

Eller också var det Rubens som helt enkelt sket i sina order och chansade på att ingen skulle "tordas" göra något. När Todt och de andra ställts inför fullbordat faktum så gäller det nog att hålla god min och ta åt sig äran. Knappast troligt med Rubens, men vem vet...

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Eller så bads de bara ta bilarna i mål och inga andra stallorder utdelades utan fram till de sista 10 varven någonting fick förarna raca fritt mot varandra. Det såg ialla ut att vara fallet fram till och en bit efter deras andra depåstopp...

Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Jag håller med dig tärnström.....man ska faan vara konsekvent....De borde låtit MS vinna :smile: åtminstånde om man ser till det syftet att han faktiskt var den snabbare av dem i loppet och att de ska stå för deras moral i stallet.

Låt oss säga att MS blir av med tio p om nån dag och då blir det ju genast tightare, i det fallet kunde de där fyra extra poängen bli värdefulla..
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Tack, Crazy! Med detta anser jag frågan vara avgjord (även denna gång om jag får drista mig till att säga) till min fördel. Få se nu... hur många diskussioner har jag vunnit i år? Nästan lika överlägsen som Schumacher.

Tärnström
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Det är bara för att stallchefen Pastis hela tiden skickar oss andra email med hot om avstängning om vi inte ger oss på upploppet.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Upplopp, är det EU-möte? Släng en sten från mej Affett.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Pastis, Todt, Brawn - alla är de skurkar stöpta i samma form.

Tärnström
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

F1 är inte så intressant som det borde vara. Det är synd att Ferrari är så pass överlägsna att det stora intresset är om en tysk får köra om eller ej. Själv så såg jag första varven och sedan strejkade jag som vanligt numera. Vill inte se skiten. Vill man se politik kan man ju gå till riksdagen i stället. F1 lever på illusionen och historien av alla sina klassiska banor och gamla mästare, men när man ser Ferrari inser man att de har tagit sporten till en nivå som är ungefär lika fartfylld och känslomässig som Göran Persson. Och ändå längtar man till nästa lopp. För man hoppas...

9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Let me pass, I'm fighting for the championship!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skummisar är dom allihopa :barf:
FerrariSchumi

Inlägg av FerrariSchumi »

Yes, Schumacher blir den bästa genom tiderna. Häkkinen är glömd. Skönt, nu kan jag se tillbaks på 98-99 utan att bli förbannad eftersom Häkkinen dubbla guld inte är värt något mot Schumachers dubbel och trippel - haha Jari :razz:
Crazy F1

Inlägg av Crazy F1 »

Var inte ledsen Jari, med lite tur så kommer kanske Mika Häkkinen tillbaka nästa år(inte troligt)och då blir F1 roligt igen eller ska jag säga spännande.

Jasså tärnström, du går in för att vinna debatten???
Jag kan förlora den så länge det gynnar schumacher i slutändan :wink:

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

FIA=FIA(t)