Grattis Barrichello
-
-
-
- Utvisad
Har jag sagt länge...On 2002-06-23 16:12, woodi wrote:
Stäng av Montoya nu! Killen kan ju inte ratta en F1:a, han är ju rent ut sagt livsfarlig!
undrar hur länge den klåparen ska tillåtas hålla på. Snart tar han väl livet av någon.
IOFS utgör ju han det största glädjeämnet inom F1 idag. Jag blir lika glad varje gång han klantar sig (vilket ju i praktiken betyder nästan varje lopp...) dessutom fick han ju återigen pisk av Raffe.
Men jag ger er yetilovers credits när ni jämför honom med Senna - de är lika usla på att förvalta sina PP:s.
/E
-
-
-
Tja, det var väl lite klantigt av Montoya att ta i så hårt i den kurvan som han gjorde. Framförallt synd att Coulthard skulle drabbas av det, men är det racing så är det.
Jag har sett värre saker av andra förare utan att speciellt många ögonbryn höjts här på Forza.
Att Frentzen senare lyckades kopiera sladden visar väl på hur knepig kurvan är under vissa omständigheter.
Jag har sett värre saker av andra förare utan att speciellt många ögonbryn höjts här på Forza.
Att Frentzen senare lyckades kopiera sladden visar väl på hur knepig kurvan är under vissa omständigheter.
-
- Utvisad
Var inte så hårda mot JPM nu... från PP till fjärde plats på mindre än ett varv... dessutom omkörd av tre, enligt många, omkörningsokapabla klåpare... det måste ju vara värt något i någons bok!
Dessutom visade han ju prov på sin omtalade carcontrol i incidenten med DC... ytterligare ett bevis på en riktig racer...
Jag är bara så lycklig idag!
/E
Dessutom visade han ju prov på sin omtalade carcontrol i incidenten med DC... ytterligare ett bevis på en riktig racer...
Jag är bara så lycklig idag!
/E
-
-
Bland de mest korkade jag har läst från dig Enzo..... det vill inte säga lite det.On 2002-06-23 16:19, EnzoF1 wrote:
Har jag sagt länge...
undrar hur länge den klåparen ska tillåtas hålla på. Snart tar han väl livet av någon.
IOFS utgör ju han det största glädjeämnet inom F1 idag. Jag blir lika glad varje gång han klantar sig (vilket ju i praktiken betyder nästan varje lopp...) dessutom fick han ju återigen pisk av Raffe.
Men jag ger er yetilovers credits när ni jämför honom med Senna - de är lika usla på att förvalta sina PP:s.
/E
I övrigt är det inte skoj att se Montoya idag, nybörjarmisstag på tvärslut bakdäck. Rätt skoj att se Ralf nästa ställa till det i depåinfarten några varv senare dock
Williams får ta sig samman nu och välja rätt strategi till loppen - det duger inte att kasta bort första- och andraplatser i kvalen på det här sättet.
Till er som säger att Montoya borde ha släppt förbi Coulthard: Är det racing eller kafferep ni vill se?
Hellre att han försöker förvara sin position än att bara ge upp slaget... då kan jag ialla fall leva lite med att man klantar till det på det här sättet nån gång emellanåt.
Nu kommer Montoya att vara så där härligt revanschsugen till Silverstone att han dominerar hela loppet
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Som Schumacher idag då när han helt oprovcerat snurrade av bananOn 2002-06-23 16:28, Tommi wrote:
Jag tycker inte att Montoya är det minsta underhållande, iaf. inte när han inte inser att det är kört och försöker hålla sig på banan istället för att fortsätta och ta stöd av någon annan (läs Coulthard) för att slippa krascha.
/ Tommi
-
-
Jovisst jättefarlig. Det vi såg idag satte ju otaliga liv på spel, bland det farligaste som har skådats på en motorbana och väl värt en undersökning i om det går att väcka åtal för mordförsök för den här manövern som nog är en av de värsta som har setts inom idrottsvärlden. Dessutom är nog frågan inte om han dessutom gjorde det avsiktligt bara för att göra det ännu värre.On 2002-06-23 16:12, woodi wrote:
Stäng av Montoya nu! Killen kan ju inte ratta en F1:a, han är ju rent ut sagt livsfarlig!
Schumachers manöver på Jerez 97, Coulthard på Spa 98, Schumacher (igen) Kanada 98 och Hill i samma lopp - de manöverna var ju inte ens tillnärmelsevis så farliga som den här.
Själv är jag helt eniga med er - Montoya är nog den värsta föraren som har skådats någonsin inom F1 och det är synd och skam att herrar som Frank Williams, Patrick Head, Ron Dennis, Jean Todt, Luca Montezemolo, Bernie Eccelstone, FIA mfl mfl är så inkompetenta att de inte ser hur rackans urusel den här killen är som har köpt sig sin plats hos BMW och Williams med skumam metoder och tvivelkatiga pengar. Skönt att man här kan få reda på den absoluta sanningen dock...
Eller så kanske det är så att man kan sansa sig lite och vara lite mer konsekvent i sina glåpord... men besinningslöst hat har ju nu inte riktigt den egenskapen förstås ...
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-06-23 17:35 ]</font>
-
-
- Moderator
-
Näää bara omvänd - jag har skådat ljuset tack vare flera insiktsfulla inlägg härOn 2002-06-23 17:41, AndersF1 wrote:
Lite PMS-besvär idag, Lucy?
-
Från AtlasF1.
So of you may not have seen this but ITV's Louise Goodman was interviewing DC in the pits during the race shortly after THAT incident when JPM walked up. This is what I can make out from the conversation (the JPM comments may not be totally accurate they were not very distinct)
Background it the McLaren boards, their press area.
LG:Juan Pablo blamed that accident on his tyres but whatever the reason you must be really spitting?
DC:Ah well, just as it wasn't the tooth fairy really that gave him a problem but.....erm.....he clearly had problems with his tyres and ....I knew it was a risk to go round the outside.
(jpm enters, DC winks towards him)
JPM: (muffled) : I'm sorry about that.
DC(smiling) : Congratulations. No points for either of us.
JPM(muffled) : I know, my tyres were really crap(?)
DC: I gave you space.
JP: My tyres caused me to spin.
DC: I know that. You hit me.
JPM: Sorry about that.
DC: OK
Interesting because you rarely get to see two drivers discussing things. DC seemed rather amused that JPM had come to McLaren to apologise during DC talking to the press but he was adamant that it was JPM's fault.
DC is very PR educated and I would think that he well might have a few more words with jpm later.
_____
Our pit reporter encountered DC as he was just on his way back into the pits, and he said something along "That fucking Colombian again". Unlucky the mike was off.
When he tried some questions, DC replied: "Allow me some time to settle down, then I'll talk to you all."
För att använda samma uttryck som JPMs far. Han gav efter för trycket från Coulthard...
Lucy:
Klart att en förare ska kämpa så länge det går, hemligheten är bara att veta när det dags att ge upp för att man inte kan vinna på situationen, men sånt kommer väl med rutinen antar jag.
So of you may not have seen this but ITV's Louise Goodman was interviewing DC in the pits during the race shortly after THAT incident when JPM walked up. This is what I can make out from the conversation (the JPM comments may not be totally accurate they were not very distinct)
Background it the McLaren boards, their press area.
LG:Juan Pablo blamed that accident on his tyres but whatever the reason you must be really spitting?
DC:Ah well, just as it wasn't the tooth fairy really that gave him a problem but.....erm.....he clearly had problems with his tyres and ....I knew it was a risk to go round the outside.
(jpm enters, DC winks towards him)
JPM: (muffled) : I'm sorry about that.
DC(smiling) : Congratulations. No points for either of us.
JPM(muffled) : I know, my tyres were really crap(?)
DC: I gave you space.
JP: My tyres caused me to spin.
DC: I know that. You hit me.
JPM: Sorry about that.
DC: OK
Interesting because you rarely get to see two drivers discussing things. DC seemed rather amused that JPM had come to McLaren to apologise during DC talking to the press but he was adamant that it was JPM's fault.
DC is very PR educated and I would think that he well might have a few more words with jpm later.
_____
Our pit reporter encountered DC as he was just on his way back into the pits, and he said something along "That fucking Colombian again". Unlucky the mike was off.
When he tried some questions, DC replied: "Allow me some time to settle down, then I'll talk to you all."
För att använda samma uttryck som JPMs far. Han gav efter för trycket från Coulthard...
Lucy:
Vart ska han förvara den??Hellre att han försöker förvara sin position än att bara ge upp slaget... då kan jag ialla fall leva lite med att man klantar till det på det här sättet nån gång emellanåt.
Klart att en förare ska kämpa så länge det går, hemligheten är bara att veta när det dags att ge upp för att man inte kan vinna på situationen, men sånt kommer väl med rutinen antar jag.
-
Storebror Schumachers snurrning var underhållande, mycket underhållande tillochmed.
Det jag försöker komma fram till i Montoyafallet är att han var ju för tusan redan omkörd, hade det inte varit bättre att släppa Coulthard och 1 placering istället för alla placeringar?
/ Tommi
Det jag försöker komma fram till i Montoyafallet är att han var ju för tusan redan omkörd, hade det inte varit bättre att släppa Coulthard och 1 placering istället för alla placeringar?
/ Tommi
Häkkinen - Räikkönen - Kovalainen
-
Vem lyssnar egentligen på JPM:s far annat än fadern själv?
JPM gjorde idag ett klantigt nybörjarmisstag när han försvarade fjärdeplatsen. Misstag varenda förare i dagens startfält för övrigt har gjort i sin karriär. Det blir bara lite lätt löjligt att kalla det för livsfara och allt annat strunt tycker jag bara.
JPM gjorde idag ett klantigt nybörjarmisstag när han försvarade fjärdeplatsen. Misstag varenda förare i dagens startfält för övrigt har gjort i sin karriär. Det blir bara lite lätt löjligt att kalla det för livsfara och allt annat strunt tycker jag bara.
-
hehe, Mja JPM klantade sig idag. Men det gjorde ju även HHF och Salo som oxå kom bakvända genom första kurvan. Synd om DC! Men kul för Kimi som körde i kapp Ralfan på nolltid. [Schumacher] klantade sig oxå men han har ju mer tur än Alexander Lucas
Barrichello fick vinna men jag måste nog erkänna att jag satt och hoppades på att Ferrari skulle svina till det igen Men de vågade inte göra om det igen...
Williams verkar ha byggt en bil som är bra på att kvala men värdellös i racen. Undra om inte de var bättre förra året?
Barrichello fick vinna men jag måste nog erkänna att jag satt och hoppades på att Ferrari skulle svina till det igen Men de vågade inte göra om det igen...
Williams verkar ha byggt en bil som är bra på att kvala men värdellös i racen. Undra om inte de var bättre förra året?
-
Jo, men det spelar inte så stor roll. JPM gick miste om en pinne. För han hade knappast blivit bättre än 6a.On 2002-06-23 18:28, LuckyStrike1 wrote:
Vem lyssnar egentligen på JPM:s far annat än fadern själv?
-
Grejen är bara att varje racerförares inställning är att försvara och raca om en position - inte att släppa förbi sig sina konkurrenter. Montoya var inte omkörd, han försvarade sin position men gjorde ett klantigt nybörjarmisstag när han med utslitna däck gick för högt upp på kantstenen och bromsade för sent.On 2002-06-23 18:27, Tommi wrote:
Storebror Schumachers snurrning var underhållande, mycket underhållande tillochmed.
/ Tommi
Det är jättelätt att med facit i hand efteråt säga att "han borde ha.." "han skulle ha släppt..." etc etc. Hade han släptt förbi sig Coulthard hade han ju också lämnat fältet fritt för Kimi att passera när det var dags för depåstoppen. Så som Williamsbilen åt däck idag var deras enda chans att försöka ligga framför och blockera - de hängde inte med i fart alls idag. Det var ren tur för dem att Renault gjorde ett misstag och valde en tvåstoppsstrategi istället för ett stopp ... Då hade det inte blivit en poäng.
-
- Utvisad
-
-
Håller fullkomligt med dig Enzo - Montoya är en fullkomlig klåpare som aldrig borde ha tillåtits att ens få testa en F1-bil. Vad Frank Williams och stallet tänkte på när de anställde honom vete gudarna men jag litar på att du snart berättar sanningen för dem om de inte upptäcker det själva och sänder tillbaka honom till någon obskyr touring car serie i Sydamerika ...On 2002-06-23 18:49, EnzoF1 wrote:
Lucy:
Det är möjligt att du uppskattar JPM:s taktik men genom att bryta lopp blir man inte mästare...
Återigen förnedrades JPM av Raffe, eller har du en annan syn på saken?
/E
-
Är det bara för att Montoya tog omvägen om CART som alla tycker att han måste bespottas å det grövsta?
(MM, LS, och några till behöver inte ta åt sig)
Hade han gått till F1 direkt efter F 3000 (som han väl vann va??) så hade det pratats om underbarn osv.
Vilka jävla kappvändare ni är alltså.
Jag slår vad om att många av er är/var sådana som stog lite bakom i klungan när skolans mobbningsoffer fick sin dagliga dos
Montoya får en sladd med dåliga däck (de hade tagit slut 5 varv innan, strategimisstag?) och under en extremt pressad situation.
Och alla här börjar gapa om livsfara och avstängning osv.
Detta är sådant som händer i varje race, i alla klasser och i alla placeringar i fältet. Om man skulle stänga av alla som gjorde sådana här misstag så skulle alla startfält bestå av sådana som aldrig hade kört lopp förut.
Sedan så var det ju en och annan som åxå sladdade av idag.
Varför höjs inga röster om att stänga av t.ex. den där tysken som sladdade av helt oprovocerat i en högfartskurva?
Han var ju till och med tvungen att skylla på olja på banan
Det lät säkert så här på radion idag.
JT: -Michael, should we ask Rubens to give way?
MS: -No, tell him that he can have the victory if he says that he felt some oil on the track prior to my little incident!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: G-town den 2002-06-23 19:21 ]</font>
(MM, LS, och några till behöver inte ta åt sig)
Hade han gått till F1 direkt efter F 3000 (som han väl vann va??) så hade det pratats om underbarn osv.
Vilka jävla kappvändare ni är alltså.
Jag slår vad om att många av er är/var sådana som stog lite bakom i klungan när skolans mobbningsoffer fick sin dagliga dos
Montoya får en sladd med dåliga däck (de hade tagit slut 5 varv innan, strategimisstag?) och under en extremt pressad situation.
Detta är sådant som händer i varje race, i alla klasser och i alla placeringar i fältet. Om man skulle stänga av alla som gjorde sådana här misstag så skulle alla startfält bestå av sådana som aldrig hade kört lopp förut.
Sedan så var det ju en och annan som åxå sladdade av idag.
Varför höjs inga röster om att stänga av t.ex. den där tysken som sladdade av helt oprovocerat i en högfartskurva?
Han var ju till och med tvungen att skylla på olja på banan
Det lät säkert så här på radion idag.
JT: -Michael, should we ask Rubens to give way?
MS: -No, tell him that he can have the victory if he says that he felt some oil on the track prior to my little incident!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: G-town den 2002-06-23 19:21 ]</font>
-
Är du egentligen förvånad? Det finns ju vissa som hellre glädjs åt andras misstag än sina egna favoriters framgångar ... gör man det så stirrar man ju bara helt blint och ensidigt på sina hatobjekts misstag och blundar för att det inte var varken något kontroversiellt, farligt eller konstigt ...On 2002-06-23 19:19, G-town wrote:
Livsfara är snarare att helt medvetet köra rätt in i en konkurrent I SYFTE att knuffa denna av banan för att därmed avgöra en titelfight ... eller helt sonika ge en konkurrent en knuff i sidan när denne bromsar ner från dryga 300 km/t så att konkurrenten flyger av banan och in i en däcksbarriär. Vad som var så livsfarligt med att Montoya, Frentzen, Schumacher mfl snurrade idag övergår mitt förstånd ialla fall... liksom det gör att det är bara den förste av dessa som kritiseras för det
-
-
Tillåt mig ett asgarv...On 2002-06-23 18:49, EnzoF1 wrote:
Lucy:
Återigen förnedrades JPM av Raffe
/E
Raffe har aldrig och kommer heller aldrig köra så bra att han förnedrar någon. Jag har tidigare hävdat att han är en stabil förare som gör hyfsade resultat, men jag har blivit tvungen att revidera min syn på honom. Tråkigare förare får man leta efter och dessutom dabbar han sig rätt ofta nuförtiden. Det är dags för Williams att se sig om efter en ny förare som tillför stallet och sporten någonting.
-
-
När hävdade du att Raffe var en stabil förare, galne Kaftan? Du har väl alltid tyckt att Ralf är en sopa som borde ge över sin sits till någon polisongprydd pop-nisse.On 2002-06-23 19:45, Mad Mako wrote:
[
Raffe har aldrig och kommer heller aldrig köra så bra att han förnedrar någon. Jag har tidigare hävdat att han är en stabil förare som gör hyfsade resultat, men jag har blivit tvungen att revidera min syn på honom.
Helt otroligt egentligen hur en sopa som Ralf ändå har lyckas skrapa ihop mer poäng än den till skyarna höjda Montoya. Han t.o.m kvalar jämnt med denne pånyttfödde Senna från Colombia. Helt otroligt som sagt
-
-
-
-
Jo han lär sig av Schumi hur man tar uppkörda segrarOn 2002-06-23 20:24, Nisse wrote:
Grattis Ruben till en uppkörd seger. Typisk stallorderseger.
-
Hade Williams rättat strategin efter det material de har, och i det här fallet bytt däck i tid, så hade det väl aldrig hänt.
Jag tycker att Willams tänker fel. De borde försöka göra allt de kan för att försöka hålla McLaren efter sig, istället för att försöka nå Ferrari med desperata strategier som bara skiter sig.
Grattis Räikkönen, och ett fyrfaldigt bu till Ferrari som vänder kappan efter vinden, eller vad det nu heter, och inte vågar ge stallorder längre
//Zeke
Jag tycker att Willams tänker fel. De borde försöka göra allt de kan för att försöka hålla McLaren efter sig, istället för att försöka nå Ferrari med desperata strategier som bara skiter sig.
Grattis Räikkönen, och ett fyrfaldigt bu till Ferrari som vänder kappan efter vinden, eller vad det nu heter, och inte vågar ge stallorder längre
//Zeke
-
Jo, visst var det så. Var det bara jag som tyckte den tyska bildproducenten var lite väl löjlig när de filma när Ross Brawn käkade banan, samt deras radioknappar? Kanske hade Bernie E skrämt upp dem rejält under deras möte någon dag tidigare?On 2002-06-23 21:57, Zeke wrote:
//Zeke
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ozikahn den 2002-06-23 22:06 ]</font>
-
-
Oj,oj det var väldigt klantigt gjort utav Montoya men jag kan tala om för er alla här att det är AnFRAN´s fel så det så
Jag tyckte att DC´s kyliga appplåderande utav Montoyas fadäs var klart sevärd och det blev som lite plåster på såren
Jag tycker att Montoya är en frisk fläkt i F1 och trots att han klantade till det idag så är han trots allt en bra förare Kom ihåg att det är mänskligt att fela...
Jag tyckte att DC´s kyliga appplåderande utav Montoyas fadäs var klart sevärd och det blev som lite plåster på såren
Jag tycker att Montoya är en frisk fläkt i F1 och trots att han klantade till det idag så är han trots allt en bra förare Kom ihåg att det är mänskligt att fela...
-
-
Ja, t.ex. Robbie Williams. han kör ju så bra att de måste låsa in honom i husvagnen för att han ska förloraOn 2002-06-23 20:02, Lemon wrote:
När hävdade du att Raffe var en stabil förare, galne Kaftan? Du har väl alltid tyckt att Ralf är en sopa som borde ge över sin sits till någon polisongprydd pop-nisse.
Life is a Drag,
Get a Grip!
Get a Grip!
-
Säg vad ni vill om incidenten, men manövern Montoya försökte var direkt omogen. För att komma ifrån en förare i ett toppstall så var den närmast att betrakta som ett mordförsök, men inte mig emot. En förare vände i alla fall turen för och jag är precis lika glad för det.
Det enda jag saknade lite grann var att Barrichello skulle klivit åt sidan och gett MS bucklan den här gången, då hade deras löjliga teater varit fulländad.
Det enda jag saknade lite grann var att Barrichello skulle klivit åt sidan och gett MS bucklan den här gången, då hade deras löjliga teater varit fulländad.
-
Tycker du ska sätta dig ner och titta på den där snurrningen ett tiotalet gånger med neutrala och pigga ögon.. mordförsök!!??????On 2002-06-24 05:55, Jari wrote:
Säg vad ni vill om incidenten, men manövern Montoya försökte var direkt omogen. För att komma ifrån en förare i ett toppstall så var den närmast att betrakta som ett mordförsök,
Skärpning nu. En klantig misstag, ja. En helt vanlig snurrning, ja. Men mordförsök??? Lägg av nu.
-
-
Om de andra stallen bara skärper sig lite så slipper vi det här. Det är ju självklart att det blir någon form av stallorder om ett stalls bägge bilar ligger 1 min. förre alla andra. Samma sak skulle hända i alla andra stall om de var lika överlägsna.On 2002-06-24 05:55, Jari wrote:
-
Det är ju bara för att det finns så lite i mitt liv i övrigt att bry sig omOn 2002-06-24 10:27, G-town wrote:
Att du ens bryr dig om Jari Kappvändares inlägg
De gör nog så gott dom kan, dom andra stallen. Pablo dräparen och [idisslaren] kanske hade varit närmare än de 46 som Kimi var efter, eller? Om de blivit tvingade av Todt att hålla positionerna(tror jag inte på), varför måste Schumi köra ikapp Barrichello så hårt och pressa precis i arslet då?On 2002-06-24 11:51, llowgren wrote:Om de andra stallen bara skärper sig lite så slipper vi det här. Det är ju självklart att det blir någon form av stallorder om ett stalls bägge bilar ligger 1 min. förre alla andra. Samma sak skulle hända i alla andra stall om de var lika överlägsna.On 2002-06-24 05:55, Jari wrote:
Jo, i sin enfald hoppas han ändå antingen på att Barrichello skall göra att litet misstag så att han får segern på ett snyggt sätt eller?
Det enda detta var, var ett såpel för gallerierna i Paris på onsdag där A1-rings incidenter skall tas upp.
Dom gör det dessutom sämre än wrestlingfirmorna i USA.
-
-
såg inte det lemon...
Klantigt av schumi att snurra, men bra kört efter det, han skulle nog tagit RB vid depåstoppet om det inte varit för trafiken....hans utvarv 1.55 var nästan TVÅ sekunder snabbare än Barrichellos....
Men han får skylla sig själv när han snurrar på det sättet
För mig gör det inte så myckety om RB är före så länge jag vet att schumi KÖR snabbare, det motsatta senariet vore 100ggr värre.
Silverstone blir en intressant bana, undrar om Ferrari är bra där med, förra året så gick maccarna bra där åtminstånde en av dem
Den andre blev torpederad av en jordan...
Klantigt av schumi att snurra, men bra kört efter det, han skulle nog tagit RB vid depåstoppet om det inte varit för trafiken....hans utvarv 1.55 var nästan TVÅ sekunder snabbare än Barrichellos....
Men han får skylla sig själv när han snurrar på det sättet
För mig gör det inte så myckety om RB är före så länge jag vet att schumi KÖR snabbare, det motsatta senariet vore 100ggr värre.
Silverstone blir en intressant bana, undrar om Ferrari är bra där med, förra året så gick maccarna bra där åtminstånde en av dem
Den andre blev torpederad av en jordan...