Årets fulaste bil?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Bild

Nya Jordan får min röst helt klart. Var designern full eller när han ritade bilen? Det här är den fulaste bilen på väldigt länge. Har för mig Simtek eller nått liknande skruttstall designade nått lika hiskeligt 94. Behöver väl inte tillägga att bilen har varit långsam i testerna.
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Nosen ser Ferrariinspirerad ut om man bortser från den hemska vingen.
Boy

Inlägg av Boy »

Anmärkte också vingen... Den ser lite konstig ut.
Sista skriket kanske? :wink:
/Boy
Användarens profilbild
woodi

Inlägg av woodi »

Ferrari får alltid den rösten av mig! Hur kan man vara så osmaklig och ha en flick-röd bil? :grin:
Boy

Inlägg av Boy »

On 2002-02-09 10:10, woodi wrote:
Ferrari får alltid den rösten av mig! Hur kan man vara så osmaklig och ha en flick-röd bil? :grin:
Det är meningen att den ska förföra dig, woddi. :wink:
/Boy
PS

Inlägg av PS »

Personligen tycker jag det är svårt att säga att någon bil skulle vara fulare än någon annan, om man bara tittar på den geometriska utformningen av bilen. De flesta moderna F1-bilar är ju trots allt ganska lika varandra och skiljer bara i detaljer, som utformningen av framvingen t.ex.

Om man däremot tar bilarnas färgsättning med i beräkningen kan man börja snacka om fula och snygga bilar. Ferrari är och förblir förstås snyggast :wink: även om den vita Vodafone-loggan förstör lite. Fulast är Minardi, som bara verkar ha tryckt dit några klistermärken på sin svarta bil, och Arrows, vars orange-svarta design jag aldrig gillat.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

On 2002-02-08 15:05, Marsupilami wrote:
Nosen ser Ferrariinspirerad ut om man bortser från den hemska vingen.
Förmodligen är nosen Ferrari-inspirerad, men den saknar ju fullständigt all elegans som förra årets Ferrari hade. Och framvingen med dom otroligt fula stagen ska vi inte tala om :barf:

Om man bara tar hänsyn till formerna så är Ferrari och McLaren snyggast. Även Williams former är helt ok även fast jag har svårt att se någon skillnad på årets Williams och fjolårets. Inte så konstigt att nya Williams inte går så mycket fortare när man knappt har ändrat något på det yttre.

Vodafon-loggan är väl knappast världens snyggaste, men så länge som resten av bilen är så otroligt vacker så kan jag leva med det. Sen får vi anta att Vodafon fick punga ut med en rejäl slant för att få ha loggan på bilen.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Jordan-bilen ser inte alls bra ut. Även om vindtunneltester/beräkningar m m visade att just den där nosen i förhållande till hela bilen var "bäst" så designar och visar man inte en sån där ful design!

TorQ

Inlägg av TorQ »

Gillar den skarpt! Lite Hubba-Bubba möter CyclePro-känsla.
Åsså är den ju gul och fin.
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Ferrari är heltklart den fulaste hittils, De sluttande sidepodsen och de fula avgastornen ser förskräckliga ut, hela bilen ser konstig och oharmonisk ut tycker jag.

Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

On 2002-02-12 05:56, Hasse M wrote:
Jordan-bilen ser inte alls bra ut. Även om vindtunneltester/beräkningar m m visade att just den där nosen i förhållande till hela bilen var "bäst" så designar och visar man inte en sån där ful design!
Hallå eller???? Vem skiter inte om en bil är snygg eller ful. Bara den vinner. Jävla korkat topic.

Fast som den känd skidåkare sa:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Freddan den 2002-02-12 12:54 ]</font>
TorQ

Inlägg av TorQ »

On 2002-02-12 12:49, Freddan wrote:
Hallå eller???? Vem skiter inte om en bil är snygg eller ful. Bara den vinner. Jävla korkat topic.
Jag. Och förmodligen de andra som lagt sig i diskussionen. Ser hellre ett gäng snygga bilar jaga runt på banan än ett gäng fula.
Användarens profilbild
Freddan

Inlägg av Freddan »

Snygg kommentar Torkel..............kom du på den alldeles själv?
-Red Bull Racing
Boy

Inlägg av Boy »

Värst vad du var snabb i käften...
/Boy
TorQ

Inlägg av TorQ »

Mmm, aaalldeles själv!
Ärligt talat så är jag nog lite för mycket för snygga saker. Håller på Tottenham för att de har snygga tröjor i fotboll och så...ska bli kul att se vilken bil som är snyggast i år!

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TorQ den 2002-02-12 14:02 ]</font>
Användarens profilbild
llowgren

Inlägg av llowgren »

Ser lite allmänt barnslig ut... titta bara på sidepoden, spik och hammare typ :smile:

Zetor

Inlägg av Zetor »

Alla Fi:or är mer eller mindre fula! Stora chabrak till vingar,spec. framvingen. Framhjul så stora att dom passar bättre på en dumper
Coulthard champion 2002!!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Häda inte! :wink:
TorQ

Inlägg av TorQ »

Vet inte vad ni säger, men jag ser vissa likheter!
Bild
Poäng:Formel 1-bilar liknar insekter mer än bilar. Fast det kanske är något positivt...

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: TorQ den 2002-02-12 15:34 ]</font>