Mika Hakkinen
-
Vad tror ni kommer Mika att göra come-back nästa år i McLaren?
Och om han gör det vem kommer han att köra med, blir det DC eller
Kimi? Själv tror jag det blir DC jag tror inte att Mercedes vill se två finnar i McLaren om man kan tro på vad Norbert Haug sa" ni kommer aldrig att få se två förare från Finland köra för McLaren samtidigt så länge Mercedes levererar motorer till McLaren"
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Anders den 2002-05-24 23:45 ]</font>
Och om han gör det vem kommer han att köra med, blir det DC eller
Kimi? Själv tror jag det blir DC jag tror inte att Mercedes vill se två finnar i McLaren om man kan tro på vad Norbert Haug sa" ni kommer aldrig att få se två förare från Finland köra för McLaren samtidigt så länge Mercedes levererar motorer till McLaren"
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Anders den 2002-05-24 23:45 ]</font>
-
-
-
Från itv-f1.com:
Eddie Irvine has let slip that Mika Hakkinen told him he had not intention of returning to F1.
But Irvine revealed that Hakkinen told him last year that he would not be coming back.
He told the Sun: "Take it from me, he will not be back. He told me as much last season and I see no reason why he should change his mind.
Eddie Irvine has let slip that Mika Hakkinen told him he had not intention of returning to F1.
But Irvine revealed that Hakkinen told him last year that he would not be coming back.
He told the Sun: "Take it from me, he will not be back. He told me as much last season and I see no reason why he should change his mind.
-
Jag måste erkänna att inte trodde att det fanns realistiska möjligheter att Mika ska göra comeback.
Men i och med Ron's uttalande så hörs det ju som om McLaren tar det seriöst.
McLaren team boss Ron Dennis has said that there is a frame of time within which the Finn can let the team know what his future plans are.
(Synd att han inte sa hur lång tid han har på sej så att man vet hur länge man ska gå och vänta på beskedet)
Och som Anders skrev:
Should Hakkinen decide to return it would leave McLaren with a very difficult choice regarding who out of Hakkinen, David Coulthard and Kimi Raikkonen, will drive for them in 2003. But this is a problem that Dennis has said in the past he would relish having. Coulthard has also recently stated that he is unconcerned about next year as he believes he will definitely be driving for the team, however according to Dennis that is choice for him to make and should Hakkinen make his comeback he will be the one to decide who drives in 2003.
Skulle det visa sej att Mika inte har lagt av sej så skulle det vara skithäftigt med två Finnar i McLaren!
Man kan ju alltid drömma!
Jag tycker att det skulle va ett lyft för sporten om Häkkinen kom tillbaks och gav shumi på pälsen igen.
-
Förutsättningen att någon skall ge schummi på pälsen är att vederbörande har en bil som inte är specielt mycket sämre än Fiaten. När Mika satt i den hopplösa McLaren i fjol rosade han inte direkt marknaden. Men en del lär sig aldrig så varför inte?On 2002-06-11 18:20, Mr T wrote:
Skulle det visa sej att Mika inte har lagt av sej så skulle det vara skithäftigt med två Finnar i McLaren!
Man kan ju alltid drömma!
Jag tycker att det skulle va ett lyft för sporten om Häkkinen kom tillbaks och gav shumi på pälsen igen.
Det blir ju dubbelt så roligt när två finnar har problem.
Och för att vara lite seriös det kanske är på det sättet att "toppstallen" kommer med tre bilar nästa säsong. Det har ju antytts lite här och där att så kan bli fallet. Och helt plötsligt finns det ett svar på vad som händer.
-
Hmm... McLaren borde ju få ordning på kärran vilket decennium som helst nu..
"Det blir ju dubbelt så roligt när två finnar har problem"
Det där förstod jag inte alls?
Finnarna slår ju alltid ifrån underläge... Stallkamrater som rammar dom, tysktillverkade maskiner (kanske diesel med tanke på rökutvecklingen) med en tillförlitlighet som är jämförbar med den hypertrimmade moppen man hade i ungdomen. Delar som sprutar från kärran så man undrar om dom e sponsrade av nån tuggummitillverkare. En taktik som i nästan 100% av fallen e den sämsta.
MEN det e ju därför det e så förbannat kul när dom lyckas vinna, med tanke på förutsättningarna!
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Mr T den 2002-06-11 20:43 ]</font>
-
-
-
AndersF1, Finland är det land i öster som Sverige under 90 år såg som lillebror i alla hänseenden, speciellt i sport. Man tyckte lite synd om dom under vinterkriget och skickade därför lite ammunition och dylikt. (Den passade naturligtvis inte)
När så Finlands krig mot ryssarna var över och den tyska reträtten över Finland var klar (de tackade med att bränna ner norra Finlands alla byar och städer) var över så hade man ett sargat och krigshärjat land där en stor del av de arbetsföra männen blivit lemlästade plus att man hade en gigantisk krigsskuld till Sovjetunionen. Trots detta har man idag en högre välfärd i Finland än vad vi mäktar med i Sverige. Samtidigt som man i Sverige ältat om fotbolls-VM i tre månader har flera finska raceress och blivande rallystjärnor skrivit nya kontrakt. Bland annat har Keke Rosbergs son blivit en del av McLaren Junior team.
Bland svenska raceress är den lyskraftigaste stjärnan fortfarande en förvirrad 37 åring från Glava. De övriga säger upp sina kontrakt på löpande band för minsta lilla motgång.
Min passion är motorsport och för mig spelar det inte så stor roll om det är rally eller F1 vi talar om, men jag värdesätter en fjärdeplats i ett F1-lopp ganska mycket högre än ett avancemang till en åttondelsfinal.
Då vet du vad jag prioriterar här i världen.
Herregud, svenskarna låter just nu som Malaysier som tror att Alex Yoong skall bli världsmästare redan i år.
När så Finlands krig mot ryssarna var över och den tyska reträtten över Finland var klar (de tackade med att bränna ner norra Finlands alla byar och städer) var över så hade man ett sargat och krigshärjat land där en stor del av de arbetsföra männen blivit lemlästade plus att man hade en gigantisk krigsskuld till Sovjetunionen. Trots detta har man idag en högre välfärd i Finland än vad vi mäktar med i Sverige. Samtidigt som man i Sverige ältat om fotbolls-VM i tre månader har flera finska raceress och blivande rallystjärnor skrivit nya kontrakt. Bland annat har Keke Rosbergs son blivit en del av McLaren Junior team.
Bland svenska raceress är den lyskraftigaste stjärnan fortfarande en förvirrad 37 åring från Glava. De övriga säger upp sina kontrakt på löpande band för minsta lilla motgång.
Min passion är motorsport och för mig spelar det inte så stor roll om det är rally eller F1 vi talar om, men jag värdesätter en fjärdeplats i ett F1-lopp ganska mycket högre än ett avancemang till en åttondelsfinal.
Då vet du vad jag prioriterar här i världen.
Herregud, svenskarna låter just nu som Malaysier som tror att Alex Yoong skall bli världsmästare redan i år.
Häkkinen har aldrig blivit förnedrad av Schumacher, däremot har det omvända hänt ett par gånger.On 2002-06-13 13:14, FerrariSchumi wrote:
Jag tror inte Häkkinen vågar komma tillbaks och bli förnedrad av Schumacher igen. Han har fått nog, om han vet sitt bästa så är det att inte utmana Schumacher igen. Det är en match han inte kan vinna, så han borde ta det lilla lugna och dra sig tillbaks till någon håla i Finland eller Monaco.
-
Du vet lika väl som mig att du har fel .Jag ska inte behöva påminna om alla omkörningar han gjort på honom, bl.a. Monza 2000, och hur krossad han blev ifjol. Du har inte glömt det va? Du vet också att Schumacher aldrig blivit förnedrad av Häkkinen, det var något du drömde.On 2002-06-13 14:32, Jari wrote:
Häkkinen har aldrig blivit förnedrad av Schumacher, däremot har det omvända hänt ett par gånger.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: FerrariSchumi den 2002-06-13 15:10 ]</font>
-
-
On 2002-06-13 13:14, FerrariSchumi wrote:
Jag tror inte Häkkinen vågar komma tillbaks och bli förnedrad av Schumacher igen. Han har fått nog, om han vet sitt bästa så är det att inte utmana Schumacher igen. Det är en match han inte kan vinna, så han borde ta det lilla lugna och dra sig tillbaks till någon håla i Finland eller Monaco.
Åjodå, mod har han nog tusan, men vi får väl hoppas att han har mer vett i skallen än så. En kille som la av p.g.a. bristande motivation och som dessutom har varit borta ett år, han skall definitivt inte ge sig in i leken igen.
//Zeke
-
-
Aaah det skulle vara så gött om Mika kom tillbaka. Helt klart min favorit bland F1-förare! Fast jag tror inte han gör det, åtminstone inte till en plats som race-förare. Möjligtvis att han kan komma att testa för McLaren nästa säsong. Skulle han bli race-förare blir det nog med David. Två finnar i varje stall är helt enkelt för BRA för att vara sant
Jag vet inte ens om Finland har ett landslag och jag skulle inte titta mer för det. Fotboll är tråkigt, vem som än spelar.On 2002-06-13 20:24, Zeke wrote:…till och med ifall det var Finland som gick vidare???On 2002-06-13 14:31, Jari wrote:
... men jag värdesätter en fjärdeplats i ett F1-lopp ganska mycket högre än ett avancemang till en åttondelsfinal.
-