tankriggarna....

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
Superfan

Inlägg av Superfan »

....vad är det som händer? Stallen plöjer ner miljardbelopp, bara för att få det hela förstört av krånglande bränsleriggar.
Är dom från Biltemas postorder eller :mad: Vill man ner på CART:s nivå eller? Fortsätter det så här utan att nåt görs, blir det väl den som får soppatorsk sist som vinner....
Zetor

Inlägg av Zetor »

Det är väl något Amerikanskt skit dom använder
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Enzo hade någon insideinfo och påstod att det var ett dotterbolag till Fiat som tillverkar dem. Kan ju förklara varför det oftast är Williams och McLaren som drabbas. Att Arrows råkade ut för problem var väl nåt olcksfall i arbetet, den riggen skulle säkert till DC egentligen.

Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-06-10 18:47, AndersF1 wrote:
Enzo hade någon insideinfo och påstod att det var ett dotterbolag till Fiat som tillverkar dem. Kan ju förklara varför det oftast är Williams och McLaren som drabbas. Att Arrows råkade ut för problem var väl nåt olcksfall i arbetet, den riggen skulle säkert till DC egentligen.
Löjligt inlägg. Påstå att det är Fiat som gör allt för att Ferrari ska vinna. Sabba bränsleriggarna. nej du. Gå och gräv ner dej. om Du kommer med att dom använder stall order så kan jag lyssna för det har vi sett men det där ang bränsleriggarna är lågt skrivit.
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2002-06-10 18:50, Ankan wrote:

Löjligt inlägg. Påstå att det är Fiat som gör allt för att Ferrari ska vinna. Sabba bränsleriggarna. nej du. Gå och gräv ner dej. om Du kommer med att dom använder stall order så kan jag lyssna för det har vi sett men det där ang bränsleriggarna är lågt skrivit. [/quote]
------------------------------------------

Fan jag såg klart och tydligt att det stod FIAT på Kimmi`s rigg :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-06-10 18:59 ]</font>
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-06-10 18:59, Nisse wrote:
On 2002-06-10 18:50, Ankan wrote:

Löjligt inlägg. Påstå att det är Fiat som gör allt för att Ferrari ska vinna. Sabba bränsleriggarna. nej du. Gå och gräv ner dej. om Du kommer med att dom använder stall order så kan jag lyssna för det har vi sett men det där ang bränsleriggarna är lågt skrivit.
------------------------------------------

Fan jag såg klart och tydligt att det stod FIAT på Kimmi`s rigg :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Nisse den 2002-06-10 18:59 ]</font> [/quote] Om jag inte har fel så är det FIA som delar ut riggarna om komponenterna till dom? Rätt lr fel?
Användarens profilbild
Cuscino

Inlägg av Cuscino »

Det är ett franskt företag som tillverkar dem har jag för mig (huruvida de ägs av FIAT eller inte har jag dock ingen aning om). Likväl är det bedrövligt att de inte funkar felfritt trots att de använts i många år nu. SÅ jäkla märkvärdigt kan det väl inte vara att konstruera ett tankmunstycke.
PeppeF1

Inlägg av PeppeF1 »

Tat lugnt Ankan, jag trot nog Anders var "lite" ironisk :smile:
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Fan Ankan, var det längesedan du fick något av Kajsa eller :aha:
Life is a Drag,
Get a Grip!
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Om jag inte har fel så är det FIA som delar ut riggarna om komponenterna till dom? Rätt lr fel?
Fel. FIA bestämmer vem som ska tillverka riggarna som stallen måste köpa. FIA kontrollerar tankriggarna varje gp-helg oxå om jag inte minns fel.
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-06-11 03:15, Lemon wrote:
Om jag inte har fel så är det FIA som delar ut riggarna om komponenterna till dom? Rätt lr fel?
Fel. FIA bestämmer vem som ska tillverka riggarna som stallen måste köpa. FIA kontrollerar tankriggarna varje gp-helg oxå om jag inte minns fel.
Tur att jag inte sa att jag hade rätt :grin:
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-06-10 23:13, G-town wrote:
Fan Ankan, var det längesedan du fick något av Kajsa eller :aha:
hehe, Nej då :grin:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Humor är inte riktigt din starka sida va, Ankan?

Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-06-11 14:00, AndersF1 wrote:
Humor är inte riktigt din starka sida va, Ankan?
Jo då, det är min starka sida men just om en sån där grej så tycker jag inte det är så mkt humor över p.g.a allt annat klagande på Ferrari o Fiat.
Användarens profilbild
Mr T

Inlägg av Mr T »

Det e ju förbannat olyckligt att stallen ska bli lidande av tredjeparts teknik. Om det är FIA som står för grejerna så e de ju visserligen "lika för alla". Men det e ju jäkligt märkligt att det ska va så svårt att få det att funka! Jag tycker att det händer mest hela tiden att det krånglar och det blir ju inte bättre.

Det är ju sjukt att stallen lägger ner miljoner på kärran för att den ska ta sej runt banan nån hudradel snabbare, å sen få för lite sås för att ta sej runt eller annat krångel med tankningen.

För Ralfs del så skulle det väl ha gått fortare om dom hade haft en sedelautomat och han själv steg ur, pyntade, tankade och for iväg igen.

Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2002-06-11 03:15, Lemon wrote:
Lemon quota rätt person :mad:

Jag påtalade att riggarna med största sanolikhet var tillverkade av FIAT :roll:
Ankan svamlade om FIA. :grin:
Efter undersökande journalestik kan jag medela att agenturen innehas av någon Ross B. Jag har dessutom hittat bananskal som stoppats i en av de felande riggarna. Efter en DNA analys av skäggstrån som hittates på bananskalet så återkommer jag med hela namnet. :argh2:
Användarens profilbild
Hampus

Inlägg av Hampus »

Schumi har inte skägg så det var nog en annan sorts hårstrå du hittade...
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Lite får väl stalen ta på sig också, de bör väl kunna kontrollera att riggarna funkar som de ska och inte är på väg att gå sönder.