Fred CART - IRL?

The American zone...
Användarens profilbild
jajo
Inlägg: 2144
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00

Inlägg av jajo »

Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Chris Pook har antytt att man kanske inte ska låta maj vara tävlingsfri i CART nästa år...
Användarens profilbild
jajo
Inlägg: 2144
Blev medlem: fre feb 01, 2002 01:00

Inlägg av jajo »

Detta är ett utmärkt tillfälle för Tony George att en gång för alla sänka eventuella fredsmäklartankar mellan CART och IRL.
Det verkar som om Barry Green har rätt i sak, läs http://www.autosport.com/newsitem.cfm?i ... &series=18
Min gissning är att protesten kommer att ogillas pga av någon formalitet. Artikeln på http://www.indyracing.com/ antyder att protesten inte lämnats in i tid. Paul Tracy och Team Green kommer att tilldömas andraplatsen och resultatet kommer att fastställas.
- Sedan brakar helvetet lös ska ni se.
/Jan
Användarens profilbild
El Scorcho
Inlägg: 1258
Blev medlem: tis apr 16, 2002 02:00
Ort: Landet lagom

Inlägg av El Scorcho »

Erkänner att jag har blivit partisk. Bort med skit-IRL. Önskar att CART körde andra race i hela maj. De kan ta sitt skitlopp och ha det för sig själva så kan Boat och Buhl och andra ökenförare köra där runt runt.
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Tyvärr är nog Indy500 för stort för att det ska glömmas bort. Så det formatet de hade i år är nog lämpligast där bägge serierna sammanstrålar under en månad.

Detta blir ju bara en större och större skandal. Nu verkar det ju som om Tracy var ledare när gulflaggan kom men att de lämnade in protesten för sent. :barf: Det verkar mer och mer vara så som jag sagt tidigare att vinnaren skulle vara en IRL :saw: förare. Att han dessutom kör för deras senaste kap Penske gör ju inte saken sämre.

Nej, nu åter går jag till F1 där teamen bestämmer vilka som ska vinna inte dommarna :rock:
desricz
Inlägg: 683
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av desricz »

On 2002-05-28 15:21, llowgren wrote:
Detta blir ju bara en större och större skandal. Nu verkar det ju som om Tracy var ledare när gulflaggan kom men att de lämnade in protesten för sent.
Källa?
Användarens profilbild
llowgren
Inlägg: 805
Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
Ort: Hällingsjö

Inlägg av llowgren »

Enligt länken längst upp, trodde jag men nu kollar jag igen och då ser jag att jag hade fel, sorry.


Men det här med vem som var först borde ju lätt gå att se om man kollar tv-upptagninarna. Borde det inte ha funnits onboard kameror på bägge bilarna till och med. Kör dem och se när de gulalamporna tänds utmed banan, sen borde det ju gå att utreda vem som var först.
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Som jag fattar det påstår Barry Green att Castroneves leder när det lyser gult i ratten, men att Tracy är förbi när flaggan syns. Han menar att flaggan gäller före lamporna i ratten, då man inte vet om alla förare ser lamporna. Det kan vara fel på lamporna i vissa bilar och att det är flaggan som är huvudsignal och lamporna i ratten är bara ett hjälpsystem.
Jag kom inte sist!
regenmeister
Inlägg: 3633
Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00

Inlägg av regenmeister »

Men vad säger reglerna då? Är det den som leder precis i den tidpunkt loppet flaggas av som vinner eller är det den som ledde vid senast påbörjade varvet?
Användarens profilbild
JBS
Inlägg: 5852
Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
Ort: Hemlis

Inlägg av JBS »

Min uppfattning är denna: Den som leder när det flaggas bedöms som ledare under gulflaggsperioden. Det är dom överrens om. Frågan är om det är lampan i ratten som gäller eller om det är flaggan som gäller. Eller om det är den som kommer först. Jag vet inte vem som tänder den gula lampan i bilen, om det är stallen själva som en hjälp till föraren eller om det är tävlingsledningen.
Jag kom inte sist!