Nascar

The American zone...
novass2

Inlägg av novass2 »

Det finns vissa här som klagar på Nascar, jag hoppas att Kenny får en bil 2003 och att dom börjar visa det på SVT folk kommer att få upp ögona för den sport som är mest spännande som finns.
Ta t.e.x kvalet att sitta och hetsa upp sig på F1 där två stall kanske tre har en möjlighet att ta pole är ju löjligt kolla på nascar där 40 bilar kvalar på samma sekund borde vara mer spännande. Och sen att se ett lopp där där alla kan vinna måste vara roligare.

Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Ska försöka att inte vara spydig.. alla har rätt till sin favoritsport.
Men att jämföra Nascar med F1 är helt absurt, det vore som att hävda att en div 6match i fotboll är bättre för att det blir fler mål där än i en VM match..
Formel1 är racingbilarnas mest avancerade bil.. nascar är pga sitt reglemente 1600kg tunga bilar med stötstångsmotorer och ganska medioker väghållning. Eftersom aerodynamiken är obefintlig och farten hög så är dom oerhört svåra att hålla på banan varför det kraschas hej vilt.. är det racing?
Dessutom körs det ju till 99% på ovaler vilket som bekant F1 aldrig gör..
Nej rättvisare är nog att jämföra nascar med etcc racing.. frånsett att dom kör på bana.. och personligen föredrar jag då etcc.
Nascar är i mina ögon ett jippo.. Och inte särskilt kul att se.
Hoppas att inte Kenny sänker sig till att gå från openwheel racing ner till lingonserien.

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

NASCAR är väl tänkt som en pensionsplan för Kenny
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Håller med NASCAR är som div 6, fast jag kollar ju hellre på fotbolls VM. En av de viktigaste ingredienserna i NASCAR är ju när bilarna kraschar för då ställer sig en hel läktare upp och jublar som de hillbillys de är.
En förbannat dålig ovana som de även verkar ha tagit till sig i IRL. Idiotiskt.
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

NASCAR är kul underhållning. Dessutom slipper man uppgjorda race som i vissa sporter.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

NASCAR kan vara riktigt humoristiskt - särskilt när de försöker köra de där dinousariebilarna på en vanliga racerbana :lol:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-06-03 10:36 ]</font>
Zetor

Inlägg av Zetor »

Oavsett vad man tycker om F1, CART mm så är det bra om det
visas på TV, det tränger då undan annat sunk tex konstsim.
Om andelen motorsport ökar så ökar inntresset för den
typen av sport osv. osv.

Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

On 2002-06-03 10:36, LuckyStrike1 wrote:
NASCAR kan vara riktigt humoristiskt - särskilt när de försöker köra de där dinousariebilarna på en vanliga racerbana :lol:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: LuckyStrike1 den 2002-06-03 10:36 ]</font>
Snack om Bambi på hal is. :dance:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Varför skall man intressera sig för NASCAR-kval? :roll: Det har ju till skillnad ifrån F1 nästan ingen betydelse alls, iallafall inte på superovalerna. Sedan kör de ju på många banor fullt järn hela varvet runt och i början av säsongen testas alla bilar så att ingen går fortare. De som lyckats lite bättre får ju straff som högre platta/spoiler bak, etc. Så det är ju inte så konstigt att de flesta kör lika fort, när bilarna inte får gå olika fort och alla kan hålla fullt järn på en tom bana. Enda skillnaden blir ju hur väl man lyckats med inställningarna.

Sedan är det där med kraschjublandet verkligen lite motbjudande med tanke på hur många förare som dör inom NASCAR, vilket organisationen totalt verkar strunta i.

Men visst är det liksom nästan all racing lite underhållande ibland. Speciellt på Sears Point och Watkins Glen, där de kör på vanliga banor och dessutom klart roliga banor. Det brukar ge ganska hård racing och visar att många av förarna även klarar av att bromsa och svänga åt höger. Skillnaden mellan omkörningar på ovaler och omkörningar på vanliga banor är ju lite som fröken höger och "the real thing", den ena är enkelt tillgänglig och kan ske så ofta man vill, medans den andra är lite svårare att uppnå, men ger oftast en betydligt större tillfredställelse. :smile:

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Ge fan i att klaga på Nascar! Bästa ovalracingen. Gillar dock inte superspeedovalerna med det reglemente man använder. För mycket krascher, för artificiell racing. I övrigt är det en jäkligt tuff racingkategori. Riktiga förarprofiler också - tjocka killar med mustascher - härligt att se att det inte bara är superslimmade valpar som kan köra bil.

Tärnström
Användarens profilbild
El Scorcho

Inlägg av El Scorcho »

Taktiken på ovaler är intressant, men min njutning av motorsport får jag när man ser någon bemästra en racerbana (eller stadsbana) där man både måste gasa och bromsa och kan välja olika spår. Inte av att köra med full gas i 3 timmar.
9 polepositions 1973 - Ronnie Peterson
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

On 2002-06-03 10:00, mopar wrote:
Ska försöka att inte vara spydig.. alla har rätt till sin favoritsport.
Men att jämföra Nascar med F1 är helt absurt, det vore som att hävda att en div 6match i fotboll är bättre för att det blir fler mål där än i en VM match..
Formel1 är racingbilarnas mest avancerade bil.. nascar är pga sitt reglemente 1600kg tunga bilar med stötstångsmotorer och ganska medioker väghållning.
Medioker väghållning?
Har du provat att svänga i 350 knyck? :crazy:
On 2002-06-03 10:00, mopar wrote:
Eftersom aerodynamiken är obefintlig och farten hög så är dom oerhört svåra att hålla på banan varför det kraschas hej vilt.. är det racing?
//mopar
Allvarligt talat, de flesta krascherna beror på närkontakt med andra eller att man undvikit sådan, det är otroligt sällan som Nascarförarna tappar bilarna på samma sätt som i Cart.

Förövrigt så kan Nascar antingen vara dötrist eller otroligt roligt, det beror på loppet och kommentatorerna.
Ni som har digital parabol:
Välj Finska kommentatorer nästa gång du ser på NASCAR, då får du kommentatorerna från TNN (eller vilken kanal som producerar sändningarna nuför tiden). De måste ha tjugo kommentatorer på plats, och nästan alla snackar sydstatsdialekt, otroligt underhållande! :guitar:
På köpet så kanske du kan lära dig något om vad som händer bakom kulisserna (depåväggen) i denna lågteknologiska (jojo :roll: ) motorsport

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: G-town den 2002-06-04 00:09 ]</font>
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Hmmm,

Jag började skriva ett inlägg.. men sen insåg jag att det inte är någon ide..

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Våra fotbollsmatcher med polarna på kvällarna kan också vara rätt spännande, minst lika våldsamma krasher som i vilken motorsport som helst och risken att nån är skadad efter matchens slut är i det närmaste 100%. :smile:

Det kan säkert vara underhållande om man är lagd åt det hållet, själv kräks jag både på sydstatsdialekt och ovalracing, men smaken är ju som baken.
Användarens profilbild
G-town

Inlägg av G-town »

Typiskt F1 nissar att inte ens föröka sätta sig in i en annan motorsport. flåt motorhappening :wink:
Life is a Drag,
Get a Grip!