Jaha, sanningen nu alla (f.d.?) Ferrarianhängare
-
-
-
-
-
- Utvisad
-
Jag är imponerad av era viljestyrka och förmåga att veta vad ni vill. Själv vet jag inte vad som gör mig gladast - ett katastrofalt misslyckande av SChumacher alternativt en mycket allvarlig olycka eller dominans från Montoya. Troligen något av de två första alternativen - hat skänker ändå sanna glädje eller hur zz och Enzo?
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
Har hållt på Ferrari sedan jag var gammal nog att fatta vad en bil är..
Kan inte tänka mig att hålla på ett annat stall.. förare kommer och går och jag håller lika lojalt på dom ändå.. har ju t.o.m hejjat fram Eddie Ervine LoL..
Däremot har jag aldrig uppskattat Ferraris mycket tydliga stallorder taktik, och A1 var nog det tristaste jag upplevt som Tifosi.. Men att konvertera till nån annan "religion" .. nej knappast..
Sedan gillar jag F1 så mycket att jag kan glädjas åt andras framgångar också.. om någon kör snyggt, proffsigt och kanske t.o.m i en "dålig" bil så dom förtjänar respekt.. ja då ska dom givetvis ha det också, skulle "mitt" team vinna hela tiden.. ja hur kul skulle det bli då?
Så för min del får gärna JPM, Button, Coulthard eller t.o.m Sato vinna en tävling eller två.. bara dom gör det på egna meriter.. och jag antar att det var just det som upprör runt A1 ring.. Ingen gillar när någon vinner på walk over..
//mopar
Kan inte tänka mig att hålla på ett annat stall.. förare kommer och går och jag håller lika lojalt på dom ändå.. har ju t.o.m hejjat fram Eddie Ervine LoL..
Däremot har jag aldrig uppskattat Ferraris mycket tydliga stallorder taktik, och A1 var nog det tristaste jag upplevt som Tifosi.. Men att konvertera till nån annan "religion" .. nej knappast..
Sedan gillar jag F1 så mycket att jag kan glädjas åt andras framgångar också.. om någon kör snyggt, proffsigt och kanske t.o.m i en "dålig" bil så dom förtjänar respekt.. ja då ska dom givetvis ha det också, skulle "mitt" team vinna hela tiden.. ja hur kul skulle det bli då?
Så för min del får gärna JPM, Button, Coulthard eller t.o.m Sato vinna en tävling eller två.. bara dom gör det på egna meriter.. och jag antar att det var just det som upprör runt A1 ring.. Ingen gillar när någon vinner på walk over..
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
Helt klart, men det finns ju undantagen som man aldrig kan tänka sig glädjas åt vid en framgång.On 2002-05-31 07:11, mopar wrote:
Sedan gillar jag F1 så mycket att jag kan glädjas åt andras framgångar också.. om någon kör snyggt, proffsigt och kanske t.o.m i en "dålig" bil så dom förtjänar respekt..
Men helt klart glädjs man ju av "de sämre stallens" små uppgångar!
Nej för hur kul är det att beta en hundring för en hockeymatch där inte bortalaget kommer till matchen!?On 2002-05-31 07:11, mopar wrote:
och jag antar att det var just det som upprör runt A1 ring.. Ingen gillar när någon vinner på walk over..
-
-
Bra inlägg mopar Håller med dig.
Det jag verkligen uppskattar är en bra förar insats eller en mästerlig bil. Ferrari har visat att de har bägge i år, vilket också är anledningen till att de kan bete sig på det här sättet. Hade någon annan funnits på samma nivå så hade det ju blivit race hela vägen. Så skämms på er Williams, Mclaren och (kanske lite) de andra med...
Jaguar ska också skämmas fast på en helt annan nivå...
Det jag verkligen uppskattar är en bra förar insats eller en mästerlig bil. Ferrari har visat att de har bägge i år, vilket också är anledningen till att de kan bete sig på det här sättet. Hade någon annan funnits på samma nivå så hade det ju blivit race hela vägen. Så skämms på er Williams, Mclaren och (kanske lite) de andra med...
Jaguar ska också skämmas fast på en helt annan nivå...
Jag älskar Percys fasoner och nycker, det är så det skall vara inom idrotten. Han har gott om "far åt helvete pengar" och jag gillar sådant.On 2002-06-01 13:29, Crazy F1 wrote:
Zz, jag är mycket besviken på dig tänk dig om du skulle börja heja på HV71 av någon anledning, det skulle väl knappast gå?
Hålla på HV71????? Är du inte helt frisk.
-
-
fan va patetiskt att läsa alla besvikna kappvändare, vem fan blir förvånad över stallorder, vem fan bryr sig. Stå på er lika mycket nu som förut. Skratta dom rakt i ansiktet som snackar om osportsliget. Det handlar om att vinna och inget annat. Fair play har inte existerat på bra många år.
ZZ sluta hyckla så jävla mycket. Du har ju haft som mantra att säga att Rubens är anställd för en sak och [Schumacher] för en annan. Sen när han verkligen bevisar det, då blir du förvånad och kappvändare. Skärp dig för helvete. Ställ dig rakryggat och säg bra gjort.
Jag blir fan mer och mer upprörd över hyckleriet från fansen och deras snack om osportstlighet osv.
Lägg ner
En gång Skummilover, alltid Skummilover
ZZ sluta hyckla så jävla mycket. Du har ju haft som mantra att säga att Rubens är anställd för en sak och [Schumacher] för en annan. Sen när han verkligen bevisar det, då blir du förvånad och kappvändare. Skärp dig för helvete. Ställ dig rakryggat och säg bra gjort.
Jag blir fan mer och mer upprörd över hyckleriet från fansen och deras snack om osportstlighet osv.
Lägg ner
-
Varför skulle man sluta hålla på Ferrari efter de som hände på A1-Ring? Jag slutade t ex inte upp med att vara FBK:are bara för att Pekka Lindmark flyttade på målburen i varje match och tänker då fan inte sluta upp med att vara Ferraristi bara för en klantigt utformad stallorder gavs på A1-Ring.
Nej, jag kommer att fortsätta bära min Ferrarikeps och med stolthet.
Nej, jag kommer att fortsätta bära min Ferrarikeps och med stolthet.
Fabian, jag är definitivt inte emot stallorder då det är befogat att utfärda dom. Det som Ferarriledningen gör nu är att de förstör en hel sässong för oss som vill ha spänning. Vore trist om WDC avgjordes när det är 5 lopp kvar. Rubens körde brilliant hela den helgen och förtjänade segern. Ferarri skulle ändå få sina välförtjänta 16 poäng i WCC. Varför då inte låta MS kämpa lite på egna meriter om WDC. Vad de gör nu är 2 saker. De lurar publiken på en spännande sässong och dom tar bort den gloria och erkännande som en välförtjänt WDC medför. Vore jag MS skulle jag bli förbannad och använt mitt inflytande för att undvika att det upprepas så här tidigt på sässongen. Om det var i sissta eller nästsista loppet då hade jag haft förståelse för det. Jag hycklar definitivt inte. (som man känner sig själv......)On 2002-06-01 22:17, Fabbe wrote:
-
-
Om du nu inte är emot stallorder, varför har du då vräkt ur dig under tiden efter A1 hur hemskt det är, hur dåliga och elaka Ferrari och [Schumacher] är?
Wake up and smell the coffe. [Schumacher] är i allra högsta grad delaktig i det som hände på A1, det som jag stör mig på är att han inte bara ställer sig upp och står för det han, Todt och Brawn gjorde. Men blir det fel för det? Har det inte hänt förut? Varför blir folk förvånade som ett gäng oskulder på Greklandssemester? Tror du [Schumacher] bryr sig på allvar om Rubens. Hell no, det är titlar, rekord och monetas som räknas inget annat. Det största superegot i den mest superego sporten visar sitt ansikte och vissa av hans fans blir förskräkta, förvånade, arga och upprörda. Varför då?
Dom skiter i publiken, det är inte Artswim vi tittar på, det är ett öppet marknadsföringsmöte med motorer.
Var inte så naiv och tro att [Schumacher] bryr sig om annat än sig och sina pengar.
Jo jag tycker du hycklar. Det blir inte bättre för att du slänger in en kommentar som det du avslutar med.
Amen
Wake up and smell the coffe. [Schumacher] är i allra högsta grad delaktig i det som hände på A1, det som jag stör mig på är att han inte bara ställer sig upp och står för det han, Todt och Brawn gjorde. Men blir det fel för det? Har det inte hänt förut? Varför blir folk förvånade som ett gäng oskulder på Greklandssemester? Tror du [Schumacher] bryr sig på allvar om Rubens. Hell no, det är titlar, rekord och monetas som räknas inget annat. Det största superegot i den mest superego sporten visar sitt ansikte och vissa av hans fans blir förskräkta, förvånade, arga och upprörda. Varför då?
Dom skiter i publiken, det är inte Artswim vi tittar på, det är ett öppet marknadsföringsmöte med motorer.
Var inte så naiv och tro att [Schumacher] bryr sig om annat än sig och sina pengar.
Jo jag tycker du hycklar. Det blir inte bättre för att du slänger in en kommentar som det du avslutar med.
Amen
-
-
Varför ska Ferrari bry sig om att VM avgörs tidigt, det är ju snarare det som är målet för varje stall, att vinna. Inte fan går väl ett fotbollslag och förlorar några matcher bara för att serien ska avgöras i sista matchen. Om du inte vill se loppen när VM är avgjort så skit i det då, men jag anser inte att en sports främsta uppgift är att vara underhållning för det förslappade folket i tv-soffan. Tyvärr tar vi efter usa allt mer i att sporter anpassas för publiken och inte tvärtom.
Jag föreslår att du kollar wrestling eller nåt annat med professionellt skrivna manuskript så du får din spännande "grand finale".
Sen gillar inte jag heller det som hände på A1, men det är mest för att Rubens för en gångs skull verkade köra riktigt bra och kunde tagit en seger på egna meriter.
Jag föreslår att du kollar wrestling eller nåt annat med professionellt skrivna manuskript så du får din spännande "grand finale".
Sen gillar inte jag heller det som hände på A1, men det är mest för att Rubens för en gångs skull verkade köra riktigt bra och kunde tagit en seger på egna meriter.
-
Finns nåt bra citat om det där, nåt i stil med "jag tar in ny information, värderar den och justerar min åsikt därefter, vad gör Ni med ny information?". Jag antar att du t.ex. tycker att det är rakryggat och bra att vissa delar av USA:s sydstater tycker att evolutionsläran skall förbjudas och att det är bibelns skapelseberättelse som gäller? Varför ändra sig bara för att ny information dyker upp... Nej, huvudsaken att man rakryggat håller på sin gamla åsikt i ur och skur.On 2002-06-02 00:33, Fabbe wrote:
klart man ska säga sin åsikt, men det finns nåt som smäller snäppet högre... Att stå för den i vått och torrt och inte ändra den när det blir obekvämt
-
*skrattar*On 2002-06-01 22:17, Fabbe wrote:
En gång Ferrarilover, alltid Ferrarilover
men på andra hand så höll jag jue ganska stenhårt på prost och arrows också... synd och skamm att inte prost är kvar.. *sakna*
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Martin Sohlberg den 2002-06-02 08:29 ]</font>
-
Aaah.... det här är inget problem för mig. Jag har hatat Ferrari sen jag gick i småskolan och alla de andra barnen lekte med Ferrari-leksaksbilar och åt Ferrari-godis. Själv tyckte jag bilarna var ap-fula och godisarna flottiga. Tyckte inte det var kul med några bilar alls i den åldern.
Jaja... Kul att veta att jag aldrig varit så puckad så jag hållt på de röda!
Jaja... Kul att veta att jag aldrig varit så puckad så jag hållt på de röda!
-
-
- Utvisad
Jahapp... och med detta menar du att du kommer att välja ett annat märke än BMW nästa gång du byter bil!On 2002-06-02 02:34, AndersF1 wrote:
Finns nåt bra citat om det där, nåt i stil med "jag tar in ny information, värderar den och justerar min åsikt därefter, vad gör Ni med ny information?". Jag antar att du t.ex. tycker att det är rakryggat och bra att vissa delar av USA:s sydstater tycker att evolutionsläran skall förbjudas och att det är bibelns skapelseberättelse som gäller? Varför ändra sig bara för att ny information dyker upp... Nej, huvudsaken att man rakryggat håller på sin gamla åsikt i ur och skur.
/E
-
- Utvisad
-
Tja, vad sska man säga om denna disskusion med teamorder eller inte.
Jag vet inte om jag tolkar det rätt, men så som jag uppfattar det så menr herr Zz att ferrari skulle ha låtit bli teamorder bara för att ferrari är så överlägsna och jag vet inte riktigt vcad jag ska säga om det...
Jag tycker på ett sätt att man borde låta Schumi slås för titeln själv, men sammtidigt håller jag med regen.....Ferrari vill ha titeln och de kör gärna inte fem lopp extra bara för att vi ska få spänning utan de vill få betalt för all den tid som de lagt ner.
Jag tycker att det var rätt gjort eftersom låt oss säga att ms bryter benet och missar fem lopp eller något liknande, då kanske någon annan skulle vinna titeln. då ställer jag frågan????vem är mest förtjänt av den, schumi/Ferrari eller den andre personen....för mig är svaret enkelt.
Därför anser jag att de där poängen kan vara avgörande även om man inte vet den i detta skedet på säsongen.
Jag vet inte om jag tolkar det rätt, men så som jag uppfattar det så menr herr Zz att ferrari skulle ha låtit bli teamorder bara för att ferrari är så överlägsna och jag vet inte riktigt vcad jag ska säga om det...
Jag tycker på ett sätt att man borde låta Schumi slås för titeln själv, men sammtidigt håller jag med regen.....Ferrari vill ha titeln och de kör gärna inte fem lopp extra bara för att vi ska få spänning utan de vill få betalt för all den tid som de lagt ner.
Jag tycker att det var rätt gjort eftersom låt oss säga att ms bryter benet och missar fem lopp eller något liknande, då kanske någon annan skulle vinna titeln. då ställer jag frågan????vem är mest förtjänt av den, schumi/Ferrari eller den andre personen....för mig är svaret enkelt.
Därför anser jag att de där poängen kan vara avgörande även om man inte vet den i detta skedet på säsongen.
-
-
- Utvisad
Nu kan ju inte Ferrari direkt påverka andra förare än Rubens med mindre än att torpedera dem, och det har ju ännu inte hänt i år... så om någon annan förare är snabbare än MS så borde han ju vinna. Men eftersom den enda verkliga konkurrensen består av colombianska klåpare och skottska servitörer så lär det ju inte bli aktuellt.On 2002-06-03 08:02, Cuscino wrote:
Och hur skulle det se ut om MS missade titeln bara för att en annan förare råkade vara snabbare? Det vore ju grymt orättvist!
Hela den här diskussionen är ju egentligen larvig. Ta förra året t ex: inte fasen fick MS WDC-titeln till skänks av Ruben som en del vill göra gällande. Oavsett de två poängen så hade ju MS vunnit, eller hur? Med största sannolikhet blir heller dessa fyra poäng från A1-ring heller inte avgörande så vad är problemet?
Titta på något annat om det inte passar!
/E
-
-
Jag har inte bytt stall, därmot tycker jag illa om hur de behandlar Rubens när Michael har ett så stort försprång. Har inskaffat en Renaultkeps ifall att det skulle upprepas... Nej, riktigt så är det inte. Min kompis fyllde 30 förra helgen och spenderade den dagen på Silverstone med Renaultstallet. Tatuerad med Ferrariloggan på ryggen, kompisen med Ferrarihästen på underarmen gjorde de väl ingen dundersuccé hos Renault direkt men en kepa fick han med sig hem. Eftersom han ser så vansinnigt ful ut i keps så valde han att ge den till mig...
Fast det e klart, skulle det inträffa igen
/gringo
Fast det e klart, skulle det inträffa igen
/gringo
-