Minardi/Jordan: no money, not funny
-
-
Hoppas att det bara är ett skrämskott från Stoddard.. han gillar ju att gnälla ibland.
Tycker att Minardi är ett kul inslag I F1 cirkusen, har kämpat på bra med budgetar stora som ett F3000 stall ungefär i många år nu.. Hoppas vi får se dom även nästa säsong.
Skulle pengarna ta slut så köper väl Asiatech upp dom antar jag, dom har ju som målsättning en gridplats..
//mopar
Tycker att Minardi är ett kul inslag I F1 cirkusen, har kämpat på bra med budgetar stora som ett F3000 stall ungefär i många år nu.. Hoppas vi får se dom även nästa säsong.
Skulle pengarna ta slut så köper väl Asiatech upp dom antar jag, dom har ju som målsättning en gridplats..
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
- Moderator
-
-
Kan bli färre med tanke på Arrows problem också ... då har vi bara 9 stall på gridden .... det du.
Det är det här som jag anser är faran med att släppa fältet alltför fritt till biltillverkare.... det finns inte en motorsportserie med bara billtillverkare som har överlevt på längre tid. De drar när de inte längre anser att det passar in i märkesprofilen eller ger för dålig marginal på satsade pengar.
Det är det här som jag anser är faran med att släppa fältet alltför fritt till biltillverkare.... det finns inte en motorsportserie med bara billtillverkare som har överlevt på längre tid. De drar när de inte längre anser att det passar in i märkesprofilen eller ger för dålig marginal på satsade pengar.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
-
-
Trist med Minardi. Trots att de ligger längst bak i gridden så är det ett viktigt stall för F1 med tanke på förarträning och promotion (tvåsitsbilarna).
Nio stall på gridden vore trist men så tror jag inte att det blir. Asiatech skall förmodligen in nästa år och antingen startar de ett helt nytt stall eller så köper de upp ett befintligt.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hampus den 2002-06-01 12:51 ]</font>
Nio stall på gridden vore trist men så tror jag inte att det blir. Asiatech skall förmodligen in nästa år och antingen startar de ett helt nytt stall eller så köper de upp ett befintligt.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Hampus den 2002-06-01 12:51 ]</font>
-
- Moderator
Måste säga att jag är en aning förvånad över Stoddarts klumpighet i det här fallet. Hans argument för att göra anspråk på tv-pengarna verkar bygga på en något vidlyftig tolkning av reglerna till hans egen fördel. Stoddart hävdar att eftersom stallet har slutat på tionde plats de två senaste säsongerna (om man räknar bort Prost) före 2001 har han rätt till tv-pengarna från förra säsongen. Som jag har förstått läget gäller regeln om att gå tillbaka två säsonger i resultaten om två stall har slutat på en delad tionde plats. Så är ju inte fallet
Om Stoddart har rätt eller fel är ointressant. Det som är intressant är att han har kalkylerat med dessa pengar i budgeten innan han ens vet om han har rätt till dem.
Är jag ute och cyklar i min tolkning får någon gärna rätta mig.
Tärnström
Om Stoddart har rätt eller fel är ointressant. Det som är intressant är att han har kalkylerat med dessa pengar i budgeten innan han ens vet om han har rätt till dem.
Är jag ute och cyklar i min tolkning får någon gärna rätta mig.
Tärnström
-
Just det där tycker jag är märkligt av honom också. Det är ju egentligen Proststallets pengar och den konkursen blev ju klara bara kort tid innan säsongspremiären. Att Stoddart månader innan dess redan budgeterat med att Prost skulle gå i konkurs och att TV-pengarna skulle tillfalla honom är ju lite amatörmässigt minst sagt.On 2002-06-01 15:36, JTarnstrom wrote:
Antingen driver Stoddart stallet väldigt ammatörmässigt (vilket ju vore märkligt eftersom han lyckats driva sitt flygindustribolag framgångsrikt och proffisgt) eller så är detta bara ett sätt att stressa fram ett beslut så han kan få "sina" pengar och sitta på grönare kvist. Jag tror nog på det senare - men att prata i sådana här negativa termer skadar ju bara sporten så jag tycker nog att Stoddart borde vara lite försiktigare i sina uttalanden.
Men det är inga småpengar för några VM-poäng inte - c:a 8 miljoner pund sägs det ju vara vilket väl är närmare 90 miljoner kronor....kan förstå att Stoddar är lite halvsugen på de pengarna. Sen sägs ju Eccelstone ha bidragit med c:a 5 miljoner pund av sina privata pengar till de eknomiskt sett hårdast drabbade stallen - det verkar visst herrar Stoddart och Walkinshaw glömma när de kommer med sina domedagsuttalanden.
-
-
Det beror ju lite på om testföraren betalar för sig, eller får betalt. Som jag fattat det så var det någon slovakisk parlamentsledamot som inte direkt var purung och inte heller hade så stor erfarenhet av formelbilsracing, men i Porsche Supercup var han visst inte allt för dålig. Så det luktar onekligen pengabidrag.
Har Minardi/PS förresten lagt ned sitt F3000-stall? Om så, så börjar det bli ganska få bilar i den serien. Men det var kanske bara ett felaktigt rykte?
Har Minardi/PS förresten lagt ned sitt F3000-stall? Om så, så börjar det bli ganska få bilar i den serien. Men det var kanske bara ett felaktigt rykte?
-
-
-
sådär ja..
The Minardi team's immediate survival has been assured as the FIA have awarded the small team the TV money owed to the now-defunct Prost team.
The International Automobile Federation (FIA) have given Minardi the £8 million contested, under strong influence of Bernie Ecclestone. Minardi had insisted before that they would not be able to start next season if they could not get this money.
An FIA source told Reuters that it was far from over: "It was a crunch day yesterday but there are still some hurdles to jump over."
Ecclestone also reportedly gave Minardi a £5 million at the start of the season. It appears that some strong forces within the sport want Minardi to remain on the grid.
//mopar
The Minardi team's immediate survival has been assured as the FIA have awarded the small team the TV money owed to the now-defunct Prost team.
The International Automobile Federation (FIA) have given Minardi the £8 million contested, under strong influence of Bernie Ecclestone. Minardi had insisted before that they would not be able to start next season if they could not get this money.
An FIA source told Reuters that it was far from over: "It was a crunch day yesterday but there are still some hurdles to jump over."
Ecclestone also reportedly gave Minardi a £5 million at the start of the season. It appears that some strong forces within the sport want Minardi to remain on the grid.
//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
-
-
-
Nej för bövelen!!!!!! Straffviket är det sämsta junk som har införts i racing - låt sunktouring klasser hålla sig med sådana fasoner men inför det inte i formelbilsracing. Jag är varken intresserad av att se stall bestraffas för att de lyckats bäst eller se artificiell racing på grund av extrakilon i bilarna.On 2002-06-20 10:18, Ankan wrote:
Varför han man inte straff vikter? tycker det lätt riktigt vettigt Typ som Btcc hade förut när det fanns
Det är för mycket regelbegränsningar som det är i F1 idag.
-
-
-