Ferrari F2002

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-06 23:58, AndersF1 wrote:
För helskotta Enzo, tänk vilken stor del av Mercans inköpskostnad som går direkt ned i Ron Dennis och DC:s fickor. För att inte tala om Montoyas i BMW-fallet...
Vägs lätt upp av alla AMD-burkar, Tommy Hilfiger-kläder och alla gånger du tankat på Shell...

Så jag kan nog köpa både en Mersa och en BMW innan det väger över...

Sov gott!

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-07 00:19, zz wrote:
On 2002-02-07 00:08, regenmeister wrote:
men zz: föreställ dig Bild i en punto...
Jag har fluktat in sidan bilden kommer från. Att han tillåts ha barn och gå på gator och torg är en förolämpning mot vårt svenska rättsystem.
Konstigt det där... härom månaden blev jag stoppad av en målad polisbil med sirener och allt. De hade följt efter mig i 2 mil varav jag kört över tre gällande hastighetsgränser med upp till 30 km/h, gjort flera omkörningar/filbyten utan att använda körrikningsvisare (iofs inget brott antar jag, men kan kanske hävdas som vårldslöshet etc...) samt visat lite allmän oaktsamhet. (obs! Jag körde inte Taxibil vid tillfället, även om det låter så...).
Polismannen var så där lagom upprörd och kallade mig för div smädliga saker. Han bad om mitt körkort och skulle gå iväg och slå lite på sina fina mobila dator. Jag upplyste att jag hade bråttom till Arlanda och bad honom återkomma med utskriven bot så snart som möjligt så skulle jag acceptera den. Detta med insikten om att min situation knappast skulle förbättras, men jag har alltid haft svårt för den i mitt tycke genomkorrumperade polismakten (något som snart skulle bevisas).
Efter någon minut återkommer polismannen med vad jag trodde skulle vara en bot på 1200 kronor plus eventuella tillägg för smärre förseelser (man får ju rabatt på den andra och tredje förseelsen...). Döm om mina passagerares förvånning när polismannen sträcker in körkortet och säger att det går bra att åka.

Alltså: ingen bot!

Det vore kul att se vad det stod om mig i datorn... :crazy:

Så som ni förstår kära ZZ och Jari, jag är som Elliot Ness "Untouchable"... :cool2:

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Jag ber att få poängtera att ovanstående är till 100% överensstämmande med sanningen...

Men jag blev naturligtvis inte förvånad... :grin:

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-07 06:09, Jari wrote:
:argh2:Det har jag sagt hela tiden :lol:
Å andra sidan så fattar jag inte hur någon ensam tjej någonsin kan sätta sig i en Taxi med en sådan som Jari som chaufför...

Jag kommer att använda en bild på Jari som varnande exempel när jag tar ett samtal med min dotter när hon kommer i 13-årsåldern...

:wink:

/E
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-02-07 06:54, EnzoF1 wrote:

Jag kommer att använda en bild på Jari som varnande exempel när jag tar ett samtal med min dotter när hon kommer i 13-årsåldern...

/E
Enzo, varför gå över ån efter vatten. Bilden på dig går att använda både till 13 åriga flickor och 113 åriga kvinnor. :grin:

Gäst

Inlägg av Gäst »

:argh2:Till och med till desperata ryskor som i torsk på Tallinn. :grin:
Apropå genomkorrumperad polis, de hade ingen mätt hastighet, alla poliser jobbar inte konstant med fortkörningsbrottslingar, någon i bilen lät nåd gå före rätt eller att poliserna var på väg till fika/av passet och ville inte ha extrajobb.
Vilket skulle visa att det finns olika typer av poliser och du råkade hitta några som var mindre dumma än snittet.
Jag är helt säker på att det finns logiska orsaker till att dom släppte dig. Hade du Dekra-keps på dig vid tillfället?
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-07 13:05, Jari wrote:
:argh2:Till och med till desperata ryskor som i torsk på Tallinn. :grin:
Apropå genomkorrumperad polis, de hade ingen mätt hastighet, alla poliser jobbar inte konstant med fortkörningsbrottslingar, någon i bilen lät nåd gå före rätt eller att poliserna var på väg till fika/av passet och ville inte ha extrajobb.
Vilket skulle visa att det finns olika typer av poliser och du råkade hitta några som var mindre dumma än snittet.
Jag är helt säker på att det finns logiska orsaker till att dom släppte dig. Hade du Dekra-keps på dig vid tillfället?
Jag misstänker själv att det har att göra med att jag har en prickfritt register de senaste 8 åren...

eller möjligen var det min Beretta som avskräckte honom... :wink:

Men han sa faktiskt att jag kört som högst 28 över begränsningen (möjligen när jag körde om honom...) men han kanske inte mätte under tillräckligt lång sträcka eller nåt... eller så¨ville han vara schysst. Men utskällningen hette duga... det var nästan frågan om man inte kunde ha anmält honom för nåt... men orden idiot, slarver, vårldslös etc dök upp i konversationen. Möjligen var jag onödigt spydig men han ska ju ändå vara professionell. Han kunde ju ha skrivit ut böterna så jag fick komma iväg igen, jag hade ju bråttom...

ZZ, hur brukar du göra? Du verkar ju inte ha några problem med att få boten utskriven! :wink:

/E
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-07 12:49, zz wrote:
On 2002-02-07 06:54, EnzoF1 wrote:

/E
Enzo, varför gå över ån efter vatten. Bilden på dig går att använda både till 13 åriga flickor och 113 åriga kvinnor. :grin:

Men åldrarna däremellan brukar inte ha nåt att klaga på... i alla fall inte din fru! :wink:

/E
Ankan

Inlägg av Ankan »

Vart e side podsen? Såg bilder på Forzas nyhets sida. Vart lite fundersam när jag läste att dom inte använde side podse.
Såg också att det ser ut som lyftkanaler på sidorna fram luftintagen. Borde det inte uppstå väldigt mycket virvlar m.m bakom hjulen som sänker kylningen?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ankan den 2002-02-10 20:52 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Man ser på en gång att den här bilen kommer att vara långsam .. senaste Ferrari hade så mycket vitt på en bil var 1993 och vi vet hur det gick då ... en helt vetenskapligt faktum.

Forza Williams.

Bild

Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-02-10 20:45, Ankan wrote:
Vart e side podsen? Såg bilder på Forzas nyhets sida. Vart lite fundersam när jag läste att dom inte använde side podse.
Såg också att det ser ut som lyftkanaler på sidorna fram luftintagen. Borde det inte uppstå väldigt mycket virvlar m.m bakom hjulen som sänker kylningen?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ankan den 2002-02-10 20:52 ]</font>
NU vart det FEL. menarde Lyckus inlägg :smile: Dom har ju testat utan Side Poods o då är det inte mycket vitt kvar :smile:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ankan den 2002-02-11 17:07 ]</font>
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Och inte blev det mer rätt den här gången heller... :wink:

De har testat utan bargeboards, sidepods är något annat.
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

On 2002-02-11 17:20, Razor wrote:

Hehe det är inte lätt alltid :grin:
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-02-11 17:20, Razor wrote:

Kom på det nu :smile:
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-02-06 13:19, AndersF1 wrote:
Fan, nu måste man gå tillbaks till Intel-processorer igen. :down:
Tanken på att en del av kostnaden för mina Athlon-datorer på något sätt hamnat i Schumis fickor är ju näst intill outhärdlig. :barf: :mad: Jäkla tur att jag inte tankar på Shell och har mobilabbonemang hos Europolitan/Vodafon, eller kör på Bridgstone-sulor samt röker Marlboro. Det är även skönt att jag kan börja använda min Hilfiger-kläder igen.
Du får sluta med dina Fila kläder :wink:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Som tur är så har jag inga Fila-kläder. :smile:
Däremot misstänker jag att min bil har SKF-kullager. :sad: Men jag tänkte byta bil snart och om man har tur så kanske man få japanska lager istället, om man betalar lite extra?

Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Hur som helst har den där Ferrarin väldigt mycket vitt på sig och senast de hade det gick det år h-e .. så det kommer det att göra i år också :crazy:.. sanna mina ord.

Jag tycker att vi ska diskutera Minardis nya bil lika mycket när den väl presenteras på riktigt.. :aha: Malaysia lanseringen var inte riktigt riktig
Kaha

Inlägg av Kaha »

On 2002-02-06 19:04, Razor wrote:

Appropå färgen så är väl Ferrari det enda team som alltid har haft samma färg på sina bilar? (nyansskillnader undantagna)
Ferrari har tävlat med Vit/Blåa bilar. Visserligen var det NART som stod som officiellt stall, men det var helt klar Ferraris egna stall som var och tävlade. Dessutom har det vid ett par tillfällen förekomit gula (belgiska) GP Ferrari, fast jag är inte säker på hur mycket Ferrari stallet var inblandade.
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-11 18:17, AndersF1 wrote:
Som tur är så har jag inga Fila-kläder. :smile:
Däremot misstänker jag att min bil har SKF-kullager. :sad: Men jag tänkte byta bil snart och om man har tur så kanske man få japanska lager istället, om man betalar lite extra?
Men det var väl skönt att se att den gokart som du äger 50% av rullar på Bridgestone-däck... ännu någon tusenlapp till Maestro...

:crazy:

/E
Hasse M

Inlägg av Hasse M »

Ferrari nu känns inte som Ferrari för mig.

Till att börja med är det färgen... Marlboro-röd/orange... tillbax med Ferrari-röd, tack!

Sen har vi den här #1 statusen-oavsett-när-på-säsongen-det-är. Varför ge Schumacher den stautsen från race 1 om han nu är så bra att han borde köra 8-or kring sina teamkamrater? *usch'*

Jag hoppas Ferrari får en riktig jäkla dålig mardrömssäsong! Det är dags för dom nu att komma ner på långt på jorden att inte ens teamorder kan rädda titlarna :grin:

Ferrari finns inte. Vad teamet borde heta? FIAT-FIAT eller TEAM Schumacher-FIAT.

Enzo Ferrari vrider sig sägert i graven!
Användarens profilbild
Pastis
Mr Forza Motorsport

Inlägg av Pastis »

Ja! Tillbaka till tiden när Ferrari högst vann ett lopp om året och gick sönder hela tiden... :moon:

Inse att Barrichello aldrig kommer i närheten av Schumachers klass. Ska det vara så svårt att inse det? Barrichello kör i snitt 0,5 sekunder långsammare per varv under loppen. Eddie Irvine han insåg däremot fakta och beundrar MS...

Tyvärr så kommer Ferrari att krossa allt motstånd i år. Trist för VM! McLaren att säkra andraplatsen.

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Pastis den 2002-02-12 09:12 ]</font>
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Personligen skiter jag i om det heter Ferrari eller någonting annat. T ex Fiat eller Team Schumacher. Huvudsaken är att bilen är bra och att det är Maestro som rattar den.

Färgen är inte så viktig heller. Jag minns när Maestro vann VM i en pastell-blå Benetton och det var lika trevligt som när Maestro vinner nu, fast i en röd bil. Måla den gul i nått lopp så kanske t.o.m Engis skulle tycka den var vacker.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

On 2002-02-12 14:09, Lemon wrote:
Färgen är inte så viktig heller. Jag minns när Maestro vann VM i en pastell-blå Benetton och det var lika trevligt som när Maestro vinner nu, fast i en röd bil. Måla den gul i nått lopp så kanske t.o.m Engis skulle tycka den var vacker.
Då måste nog föraren minst ha målvaktsklubbor i stil med Neil Young. Men då kanske även mako kan hålla på dem...

Ankan

Inlägg av Ankan »

Man vad deras nya F2002 går. 2 varv rekord på 2 första testen, det slår inte ens Mclaren Bild
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Fråga Jari vad han tror om Ferraris varvrekord.... :roll:
Användarens profilbild
Engis

Inlägg av Engis »

Traditionen bjuder ju att Ferrari skall visa upp ett nyslaget varvrekord, och dom överraskade inte i år heller. Så länge det inte är gjort i kval eller tävling så tar jag alla varvtider med en nypa salt, och i Ferraris fall en hel näve salt. Det är ju bara att att se hur många olika varvtider som snurrar runt på de olika siterna under testerna så kan man ju dra sina egna slutsatser om trovärdigheten.

Lemon, det är formen och inte färgen som är viktig, jag tycker inte heller att Jordan har lyckats speciellt bra med den estetiska designen på EJ12, fast jag tycker F2002 är än jävligare på den punkten!
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Ross Brawn säger att endast en av förarna kommer att få tillgång till den nya F2002 vid säsongspremiären i Melbourne. Så var det med lika material till båda förarna. Mer uppenbart än så blir det knappast...

Ferrari: : :barf: :moon:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-02-12 18:10, regenmeister wrote:
Fråga Jari vad han tror om Ferraris varvrekord.... :roll:
Fråga Jari om han tror att människan varit på månen också!

/E
Ozikahn

Inlägg av Ozikahn »

Schumacher har inte varit på månen, endast hans ego :wink: ( He is getting old he lifted of early in the fog! I didn´t) citat från David Coulthard.
Användarens profilbild
Bernie

Inlägg av Bernie »

Lyfte inte DC lite på Spa 98 ........
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-02-12 19:10, EnzoF1 wrote:

Fråga Jari om han tror att människan varit på månen också!

/E
Nu måste jag blanda mig in i det här: Armstrong, Aldrin och den andre(!) har aldrig vart på månen, det såg man klart och tydligt av bilderna.
Jag håller med ryssarna i allt. De har haft världens bästa ledare och häftigaste politik.
För de röda i tiden!
Användarens profilbild
Granis

Inlägg av Granis »

Men nicolas, någon ryss har ju definitivt aldrig varit på månen.
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

On 2002-02-12 19:45, nicolas wrote:
För de röda i tiden!
Framför allt när det gäller Formel 1 :grin:
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Jag håller med ryssarna i allt. De har haft världens bästa ledare och häftigaste politik.
Undrar om Stalins 22 miljoner offer också tycker att det var en så häftig politik och att han var en så bra ledare?
nicolas

Inlägg av nicolas »

On 2002-02-12 21:17, Razor wrote:
Undrar om Stalins 22 miljoner offer också tycker att det var en så häftig politik och att han var en så bra ledare?
men snälla, snart kommer du och säger att han också handlade enligt Karl.M's ideer...
Hur många offer har inte presidenter som johnson, W Bush, Roosvelt, Clinton och andra amerikanska presidenter haft?
Användarens profilbild
Razor

Inlägg av Razor »

Nu var det ju inte frågan om hurvida Stalin följde Marxs lära eller inte, utan ditt påstående om att ryssarna har haft den häftigaste politiken och de bästa ledarna. Stalin var kanske den mest dominanta av dessa ledare och hans politik präglade en stor del av 1900-talet och var direkt orsaken till 22 miljoner människors död i diverse arbetsläger i Gulag eller i olika fängelser runt om i Sovjetunionen.

Du är inte så lite historielös du inte.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Marsupilami: Var har du läst det??
Senaste jag hörde var att de skulle hinna bygga tre bilar till Australien. Fast jag gissar att du skulle gilla om Barri fick F2002an om de bara hade en, skulle ju göra de övrigas chanser till seger rätt mycket större. Barris skulle fortfarande vara minimala.
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-02-12 17:01, Ankan wrote:
Man vad deras nya F2002 går. 2 varv rekord på 2 första testen, det slår inte ens Mclaren Bild
Heheh, fel igen. De slog inga rekord på måndagen.
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jävla Baronen :finger: Sluta med dina förbannade topicurspårningar hela tiden :mad:
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Enligt Tifosi-sidan så har nya Ferrarin visst barge boards. Dom är tydligen inte klara än och det är därför som Maestro har kört utan dom. Andra detaljer som inte är färdiga är bl.a framvingen och nosen. Även där kommer dom nya versionerna att dyka upp så småningom. Maestros varvrekord sattes med en nio månader gammal framvinge.
"Jag kan se en fredsälskande kultur framför mig, och hur enkelt vi erövrar dem" - Hernán Cortez
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Nu måste jag blanda mig in i det här: Armstrong, Aldrin och den andre(!) har aldrig vart på månen, det såg man klart och tydligt av bilderna.
Vilka bilder?

Syftar du på tramset som någon dokumentär tog upp, bl a varför stjärnorna inte syntes etc??? I så fall behöver du nog läsa på lite mer så får du en förklaring till det! :read:

Du var väl expert på astronomi bl a, va?

/E
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-02-13 01:29, regenmeister wrote:
Senaste jag hörde var att de skulle hinna bygga tre bilar till Australien. Fast jag gissar att du skulle gilla om Barri fick F2002an om de bara hade en, skulle ju göra de övrigas chanser till seger rätt mycket större. Barris skulle fortfarande vara minimala.
Yesterdays F1 :wink:
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-02-13 02:58, Jari wrote:
On 2002-02-12 17:01, Ankan wrote:
Heheh, fel igen. De slog inga rekord på måndagen.
Kom på att det var 3.e testet :smile:
Ankan

Inlägg av Ankan »

On 2002-02-13 11:08, Marsupilami wrote:
On 2002-02-13 01:29, regenmeister wrote:
RB sa inte att DOM skulle göra så. det var ett alternativ, precis som att båda förarna skulle kunna få köra F2001.
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

Oavsett de kommer att göra det eller om det "bara" är ett alternativ så är det illa nog att ens tänka sig det enligt mitt synsett på sportslighet.
Ursus

Inlägg av Ursus »

Fast har man bara en bil klar så har man bara en bil, det är svårt att komma ifrån. Man har ju knappast planerat så att man inte ska hinna bygga minst två bilar.(även om en del tycks tro så)
Lowe

Inlägg av Lowe »

Kan mycke väl tänka mig att de har minst 2 bilar klara till Melbourne. En avancerad gissning från min sida är att man låter barri köra F2002 och Schumi åker F2001 för att på så sätt i alla fall låta Schumi plocka poäng och låta barri vara försökskanin i F2002.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

On 2002-02-13 11:08, Marsupilami wrote:

:lol:
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

On 2002-02-13 11:40, Marsupilami wrote:
Oavsett de kommer att göra det eller om det "bara" är ett alternativ så är det illa nog att ens tänka sig det enligt mitt synsett på sportslighet.
Så enligt ditt sätt att se på sportslighet så är det osportsligat av Ferrari att köra med sin enda F2002 i Australien... mot vem, DC, Ron, Frank???

Ska de lämna hemma den nya bilen om de bara har en bara för att båda förarna inte skulle ha likadana bilar i ett lopp innan de har hunnit bygga fler. Det som hänt är att Ferrari ligger lite efter i tidsmässigt med bilarna, lanseringen blev väl uppskjuten ca 1 vecka. Om de bara har en bil så finns det inte en människa i depån som skulle sätta Barri i den för Schumi. Kanske hans mamma av sentimentala skäl om hon var där, men inte ens hans pappa skulle vara så dum om han styrde Ferrari.
Marsupilami

Inlägg av Marsupilami »

On 2002-02-13 21:23, regenmeister wrote:

Så enligt ditt sätt att se på sportslighet så är det osportsligat av Ferrari att köra med sin enda F2002 i Australien... mot vem, DC, Ron, Frank???
Det är osportsligt mot Rubens, precis som det hade varit osportsligt att låta Magda ställa upp i jaktstarten med en musköt. :argh:

Sedan är jag lite tveksam till om de verkligen bara har tillverkat en F2002. Det låter mycket underligt att de inte skulle ha delar nog till att montera ihop en till? I vilket fall som helst är det ju pinsamt av Ferrari att inte ha två färdiga bilar till Melbourne...