Forzamästerskapet (7)

Kungaklassen av motorsport...
Zetor

Inlägg av Zetor »

Instämmer i gjord bedömning! Bra skrivet.
Fast den där Fisichella får för många poäng.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Med den bilen och den placeringen skulle Fisichella ha 10 poäng om skribenten haft en minsta susning vad F1 handlar om.

DC fick 10 poäng för att hans LC fungerade bra??????????

Vilken bragd??
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Du vet väl att F1 inte är en sport zz ... det är en affärsrörelse och i denna affärsrörelse hade byggde McLaren en bra LC - det är inte en bragd, det är en framgång. Halleluja stallorder, förarna är anställda och ska bara lyssna. Det har Enzo sagt :grin:

Jag tycker det var en strålande sammanfattning - fast den där Fisi eller vad han heter fick lite för många uppkörda poäng. Frentzen var mer värd dem...
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

Lucy:

Om nu F1 är en sport och inte en affärsrörelse, vad har då Bernie för roll i sporten och vad är det då alla betalar för etc... och varför går företag i konkurs???

Är det inte lön som förarna uppbär?

Du får ursäkta mig, men jag tycker F1 uppfyller alla krav man kan ställa på en affärsrörelse.

Du får gärna motbevisa mig i det här fallet.

Att F1 däremot uppvisar ett tävlingsmoment som man kan likna vid sport är en annan sak...

/E
Användarens profilbild
Fabbe

Inlägg av Fabbe »

hmmm ralf kommer trea och är med på listan, [Schumacher] kommer tvåa och borde således komma högre upp än lillebror på listan, men ack nej, Jävla Antiskummilover fransson
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Tycker att Salo gjorde en bättre insats än Raffe, som borde ha varit med bättre i sin radiobil.
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
Salo

Inlägg av Salo »

Bra inlägg JBS :up:
Jag är inte ung nog för att veta allt...
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

Tack Salo, ditt inlägg var oxå bra. :sun:
Jag kom inte sist!
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Enzo:
Varför får fotbollsspelare, friidrottare, innebandyspelare, ishockeyspelare, etc., etc., pengar, om det nu räknas som sport? Varför kan även den minsta gymnastikförening gå i konkurs och ändå tenderar gymnastik att betraktas som sport?
Med din definition av vad som inte är sport blir det något få kvar. Kan du ö.h.t. ge ett enda exempel på sport? Det får alltså inte förekomma några som helst löner, man skall inte kunna gå i konkurs och inte minsta inkomst får finnas, inte ens lottförsäljning.
Vad finns kvar?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan inte tänka mig att man får betalt för att utöva konstsimm, har aldrig hört att man konkat där.

Det måste vara den ultimata SPORTen. :wink:
Användarens profilbild
JBS

Inlägg av JBS »

zz, det konstaterades väl redan för flera år sedan? :grin:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Jag har hört rykten om att någon Artswimmare synts med ett antal bingolotter, så pengarullningen har ev. även nått dit och då är en konkurs inte helt omöjlig.

ZZ: Vet du vad det är för unikt med damm och lamm? :wink:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: AndersF1 den 2002-05-29 15:00 ]</font>
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2002-05-29 14:59, AndersF1 wrote:

ZZ: Vet du vad det är för unikt med damm och lamm? :wink:

Ja.

Båda stavas med 1 m! :smile:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skulle inte Jordan och Minardi kunna kränga lite bingolotter så att dom fick ordning på ekonomin??

Högsta vinsten blir några varv med Sato på tex. Monza. :smile:
Användarens profilbild
AndersF1

Inlägg av AndersF1 »

Var det inte i bingolotta man kunde vinna en tur med nån av de flersitsiga F1-bilarna tidigare i år? Eller var det nåt annat lotteri?

Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

En hygglig bedömning enligt min mening men jag skulle hellre se att Trulli hade fått ett par pinnar än Ralf. Trulli gjorde en betydligt mer gedigen insats om man ser helgen i sin helhet. Vad gjorde Ralf? Levde upp till det minsta man kunde förvänta sig, inte mer. Webber borde ha premierats med en bättre placering.

Tärnström
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

On 2002-05-29 11:43, EnzoF1 wrote:
Lucy:

Om nu F1 är en sport och inte en affärsrörelse, vad har då Bernie för roll i sporten och vad är det då alla betalar för etc... och varför går företag i konkurs???

Är det inte lön som förarna uppbär?

Du får ursäkta mig, men jag tycker F1 uppfyller alla krav man kan ställa på en affärsrörelse.

Du får gärna motbevisa mig i det här fallet.

Att F1 däremot uppvisar ett tävlingsmoment som man kan likna vid sport är en annan sak...

/E
Så då är inga idrotter där utövarna uppbär lön sporter med andra ord? Tycker ditt resonemang haltar - bara för att idrottare får lön så innebär ju inte det att det sportsliga ska upphöra ... Ett fotbollslag, ishockeylag liksom ett F1-stall bedrivs som en affärsrörelse men det är fortfarande en idrott de är verksamma i...

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
Nisse

Inlägg av Nisse »

On 2002-05-29 14:16, zz wrote:
Kan inte tänka mig att man får betalt för att utöva konstsimm, har aldrig hört att man konkat där.

Det måste vara den ultimata SPORTen. :wink:
Har du missat reklamen på näsklämmorna. :eek:
Användarens profilbild
EnzoF1
Utvisad
Utvisad

Inlägg av EnzoF1 »

On 2002-05-29 14:10, AndersF1 wrote:
Enzo:
Varför får fotbollsspelare, friidrottare, innebandyspelare, ishockeyspelare, etc., etc., pengar, om det nu räknas som sport? Varför kan även den minsta gymnastikförening gå i konkurs och ändå tenderar gymnastik att betraktas som sport?
Med din definition av vad som inte är sport blir det något få kvar. Kan du ö.h.t. ge ett enda exempel på sport? Det får alltså inte förekomma några som helst löner, man skall inte kunna gå i konkurs och inte minsta inkomst får finnas, inte ens lottförsäljning.
Vad finns kvar?
Vilka privatpersoner har sådan makt och inflytande i andra "sporter" som vissa privatpersoner i F1? Är F1 öppet för vem som helst att ställa upp i utan att betala en halv miljard?
Jag säger inte att detta är de enda kriterierna men för mig är F1 mer en affärsverksamhet... och jag tror att stallen håller med mig. Visst, man kan njuta av ett tävlingsmoment ändå, men sport??? Nja... Då kan man ju kalla Robotwars för sport också, eller SM i billjud!

/E
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

:argh: :argh: :argh: :argh: