Ombyggnaden av monaco
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Vad är planerat?
Vad jag har förstått så ska depåerna förbättras med riktiga garage.
http://www.acm.mc/gp/redac/redac-projet-port.php#
Finns lite infe och bilder här, fast det är på grodvälska.
Ser ut som om de tänkt lägga kerbs mitt i banan.
Skulle ju iofs ge den effekten att man inte kan ligga mitt i banan och på så sätt blir det svårare att blockera.
Vad jag har förstått så ska depåerna förbättras med riktiga garage.
http://www.acm.mc/gp/redac/redac-projet-port.php#
Finns lite infe och bilder här, fast det är på grodvälska.
Ser ut som om de tänkt lägga kerbs mitt i banan.
Skulle ju iofs ge den effekten att man inte kan ligga mitt i banan och på så sätt blir det svårare att blockera.
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
Är det inte tänkt så att man ska köra på utsidan men ha möjlighet att väja in och även ha bättre sikt genom kurvorna. Men ger det mer omkörnings tillfällen?
Sen ser det ut som om depån ska vrängas ut och in om garagen läggas närmast mål och start och vända sig mot vattnet istället.
Jag kan ju inte ett ord Franska så någon skulle ju kunna ge en kort sammanfattning.
Sen ser det ut som om depån ska vrängas ut och in om garagen läggas närmast mål och start och vända sig mot vattnet istället.
Jag kan ju inte ett ord Franska så någon skulle ju kunna ge en kort sammanfattning.
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 910
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Grebbestad Sweden
-
- Inlägg: 5539
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Grymt att man har "2st" banor framför sig på läktaren!
http://www.acm.mc/gp/picts/projet_port/ ... rocher.jpg
http://www.acm.mc/gp/picts/projet_port/ ... rocher.jpg
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 3633
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 3111
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
Parlerar inte så bra grodvälska så jag drog en Babel Fish på'n:
Quay Albert-Ier : doubled surface.
For the perenniality of the Great Price of F1, work of extension of this part of the circuit will begin Monday May 27. Still more space for the stands and of the new platforms for the A.C.M. is 10.000 places additional.
The Car-Club of Monaco was to re-examine certain characteristics of its test of F1. Its pilot project seems today an asset to preserve and perennialize the Great Price of Monaco.
The strong point? To widen the infrastructures of reception of the stands, become too exigues to ensure of the ideal conditions of work, race and supply.
But on which side to extend, installations of the new still holding port of the outline?
On the concrete one, obviously.
The persons in charge for the A.C.M. thus decided to stretch to the extreme the quay Albert-Ier in the direction of his width. The intention, presented at the Sovereign and the State, envisages, indeed, to double the surface of the two current wings located on both sides nautical stage Rainier-III.
Was it be likely nothing to undertake? " That in the long term threatened the future of the Great Price, supports Rene Isoart, Commissaire General, without to have received for as much a directive of the F.I.S.A. on this subject. But as the stables had addressed some complaints to us on their working conditions, we preferred to raise their wishes. As for the baffle in its time. Such a decision asked for efforts of imagination... ".
With the reading of the plan, one notes a filling of the part ranging between the second " S " of the swimming pool until the turn of Rascasse. This influence on the sea represents approximately 4.500 m². It will make it possible to increase the capacity of the platforms of the circuit of ten thousand seats, that is to say thirty thousand entirely. Then, to carry to 6.000 m² the width of the partly southern quay in order to create a sufficiently roomy zone for the stands with standardized ways of circulation. It is also envisaged an underground pipe gallery which will connect Rascasse to the Tobacconist's Shop and where will pass the whole of the networks in order to bring all the conveniences on the famous road racing set.
Uninterrupted circulation for the fair and the other demonstrations.
Northern side, the step will be almost identical with an extension of the surface of the quay to 2.400 m², but without influence on the sea. It will simply be a question of covering the current carpark of a concrete flagstone. With the A.C.M. one quotes as favours " except circuit " : an uninterrupted motor vehicle traffic, even during fair-attraction and the other demonstrations.
With when the beginning of the building site? " As of the end of next the Great Price, Rene Isoart answers. I.e. Monday May 27, with the starting of work of filling on the hold of towing and the creation of the new road of the swimming pool. The second phase will be carried out at the end of the test 2003, Monday June 2, with the doubling of the quay between the swimming pool and Rascasse. For May 23, 2004, the circuit Monegasque will thus have new stands and the third phase will generate the demolition of the old part of the quay Albert-Ier and its immediate rebuilding. As for installations on the northern side, they will be held between 2005 and 2006. "
Meanwhile, the realization of the new port will have begun. It will certainly offer to the famous circuit Monegasque even more space.
-
- Inlägg: 972
- Blev medlem: tor mar 07, 2002 01:00
-
- Inlägg: 805
- Blev medlem: mån feb 04, 2002 01:00
- Ort: Hällingsjö
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: mån maj 13, 2002 02:00
Om de var seriöst intresserade av att ha kvar sitt lopp i Monaco kunde de väl göra som de gjort för vissa asiatiska flygplatser - bygg en konstgjord ö! Bort med hamnen för rikemans-yachterna, fyll ut och bygg ut till en riktig bana! Behåll förstås delarna av banan inne i stan, men lägg till en vettig raka med omkörningsmöjligheter
-
- Inlägg: 5852
- Blev medlem: tor jan 03, 2002 01:00
- Ort: Hemlis
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 410
- Blev medlem: sön feb 10, 2002 01:00
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: mån maj 13, 2002 02:00
Följande kommer snart kunna läsas på alla F1-siter/tidskrifter:
"JORDAN FILES FOR BANKRUPCY"
Eddie Jordan today confirmed that the struggling outfit
has filed for bankrupcy. When asked what had driven Jordan
into these circumstances so quickly, he replied:
A: - I don't want to name anyone, but ruining two to three
chassis every race weekend is not good business practice.
Not everyone in the team has understood that.
Q: - Recently at Monaco we understand that you used team orders
to let the faster driver pass the slower, resulting in another
terrible accident. Don't you think you should have anticipated
your drivers reactions, and the following explicit protest?
A: - Even that son of a bi... driver should be able to move his
car safely out of the way when told to. And this is a team
spor...sorry, team business!
Q: What will happen now, with Jordan out of money?
A. Well, we have to fire our drivers of course...then we'll
re-construct the team and hire new drivers. Fisichella has a
given place in the team, but I'll be damned to hire that
"Hakuna Matata" again!
Tja, kanske ett sätt att bli av med kraschkungen, vad vet jag...han har väl kontrakt för nästa år också?
/Micke
"JORDAN FILES FOR BANKRUPCY"
Eddie Jordan today confirmed that the struggling outfit
has filed for bankrupcy. When asked what had driven Jordan
into these circumstances so quickly, he replied:
A: - I don't want to name anyone, but ruining two to three
chassis every race weekend is not good business practice.
Not everyone in the team has understood that.
Q: - Recently at Monaco we understand that you used team orders
to let the faster driver pass the slower, resulting in another
terrible accident. Don't you think you should have anticipated
your drivers reactions, and the following explicit protest?
A: - Even that son of a bi... driver should be able to move his
car safely out of the way when told to. And this is a team
spor...sorry, team business!
Q: What will happen now, with Jordan out of money?
A. Well, we have to fire our drivers of course...then we'll
re-construct the team and hire new drivers. Fisichella has a
given place in the team, but I'll be damned to hire that
"Hakuna Matata" again!
Tja, kanske ett sätt att bli av med kraschkungen, vad vet jag...han har väl kontrakt för nästa år också?
/Micke
-
- Inlägg: 3027
- Blev medlem: tor jan 31, 2002 01:00
- Ort: Ankeborg