Sato ute i kylan?

Kungaklassen av motorsport...
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Inga tröstande ord från Eddie Jordans sida den här gången. JAg gissar att det var sista gången vi såg Sato i en Jordan - och F1 överhuvudtaget.

Om David Richards går med på att sätta Sato i en BAR bara för att få en Honda-motor som suger (fusk med turbo) kan han inte vara riktigt frisk.

TÄrnström
Användarens profilbild
Lemon

Inlägg av Lemon »

Jag tror nog det är Honda som har sista ordet i den här frågan. Men visst förtjänar Sato att få en fet spark i röven så han flyger ända till Tokyo.
Användarens profilbild
Tyko

Inlägg av Tyko »

Vad var det som orsakade Satos krash egentligen. Såg bara repriserna på 4:an och där såg man bara att han kom ut ur tunneln på ett minst sagt otraditionellt sätt :smile:
Skulle ha gissat att han fått problem med en hjulupphängning, punktering eller nått inne i tunneln. Nån som har CD kanske kan berätta om han verkligen lyckades köra in i muren helt oprovoserat inne i tunneln.
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Det sägs att han höll åt sidan för att släppa förbi Fisi, kom ut i det smutsiga spåret och sen är resten historia.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Anledningen till att jag tror att Jordan kan göra sig av med Sato är ju att deras bindning till Honda inte är lika stark som tidigare i och med att Honda har uttalat att de vill fortsätta med BAR i stället. Om inte annat tror jag att Eddie kommer att skicka räkningen till Honda, alternativt ge Sato skit att köra med.

Tärnström
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Sato förklarade på CD hur det gick till. Stallet sa åt honom att släppa förbi Fisichella och så skulle han göra det men så kom han för nära räcket. Sånt som händer. :lol:
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Han släppte väl aldrig gasen den d**** f*n! Jösses, jag har svårt att påminna mig när en förare sist lämnade så många vrak efter sig. Innan säsongen fruktade man ju att Massa skulle bli den som gick fram som en ångvält på banan men han har ju skött sig hyggligt. Sato däremot...

Tärnström
Användarens profilbild
ANFRAN

Inlägg av ANFRAN »

Puckot kunde ju ha släppt Fisichella efter chikanen i stället för att börja vingla i 280 inne i tunneln. Är det nån som tror att han är smart nog att tänka på det till nästa gång?

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: ANFRAN den 2002-05-26 20:38 ]</font>
Användarens profilbild
mopar

Inlägg av mopar »

Fattar inte vad ni klagar på.. han blev ombedd av EJ att släppa Fisi.. och det gjorde han ju :wink:
Sedan att EJ inte sa till honom att sedan lägga sig bakom och fortsätta loppet kan ju inte stackars Sato rå för.
Jag tror vi får dras med den crashglade japsen ett tag till, var skulle annars EJ hitta en penningastinn förare som är bättre?
Kanske vår alldeles egen favorit Tarso Marques :grin:

//mopar
"Ropen skalla - Alfa åt alla!"
regenmeister

Inlägg av regenmeister »

Svenska Spel kan ju öppna vadslagnnig om på vilket varv Sato kommer att krasha, kan ju finnas ett alternativ att han kommer i mål också fast det skulle nog ingen våga spela på. :wink:
Ankan

Inlägg av Ankan »

Vi får starta en egen Sata länk på forumet :smile: Alla donerar 100kr o hans som gissar bäst vart han åker av får gratis bärs :grin:

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Ankan den 2002-05-26 21:12 ]</font>
SLC

Inlägg av SLC »

Vad ni hackar på den stackars japanen :razz:

Han har ju faktiskt en bra bit kvar till den riktiga legenden Andrea de Cesaris som satte ett duktigt rekord (82-83??) med 17 totalkrashade chassin på 16 tävlingar :wink:

Fast jag är gärna med på vadslagningen till nästa tävling..... Hundringen sätts på Varv 16 som krasch varv.
Vem håller i vadslagningen??

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: SLC den 2002-05-26 22:09 ]</font>
Användarens profilbild
LuckyStrike1

Inlägg av LuckyStrike1 »

Sato ja jäklar :lol: :lol:... inte ens släppa förbi andra kan han göra utan att krascha. Dra in hans superlicens så slipper Jordan få huvudbry med hur de ska göra sig av med floppen.
Medlem 003 i Svenska Felipe Massa-klubben "Bortom all sans och vett"

Nico Rosberg:I feel more German than I feel Finnish. I don't think of myself as being Finnish
Användarens profilbild
frongor

Inlägg av frongor »

Sato är KUNG. Fältets solklart mest underhållande förare. Giancarlo för sköta poängplockningen så sköter Sato underhållningsvåldet för Jordan. Snart en värdig efterträdare till De Cesaris, men han måste få köra dryga 200 lopp isåfall.
Användarens profilbild
JTarnstrom
Moderator

Inlägg av JTarnstrom »

Det ryktas att Eddie Jordan har gått in tungt med ett bet på en avåkning före varv 12 i Montreal. Jag tror att Sato kommer att löna sig bättre än sponsorerna för Eddie Jordan.

Tärnström